Alphajet, Fujimi 1/72
+5
Obed
Azgaron
T-34
JOooCKE
Janne.S
9 posters
Sida 1 av 1
Alphajet, Fujimi 1/72
Klar!!!
Dem lille är färdig!!
Det var ett ganska roligt bygge...och ganska fort gick det åxå (om man bortser från de två mpånaderna av byggtorka som föregick).
Min första Fujimi..å en gammal en var det åxå. Den passade ihop rätt ok utan att bråka för mycket och nog blev resultatet lite Alphajettigt i alla fall
Det enda som stör är nosen, Alphan ska ha en rak och spetsig nos...medan den här modellen hade en lätt böj på nosen...ja ja
som sagt den ser Alphajettig ut i alla fall Färgerna funkade faktiskt rätt bra (värt att komma ihåg till andra tyskbyggen)
Slut pladdrat! Här kommer det massor utav bilder! hoppas ne har bredband allihopa Telefon modem får nog spatt!
Uj då...är det inte ett fett fingeravtryck på kanon kapseln? Attans, hoppas ingen vänder upp och ner på den å tittar!
Så ja, det var det! Tack för alla vänliga kommentarerna och tipsen under bygget.
Ses igen till nästa bygge....inom kort!
Limma lugnt!
Dem lille är färdig!!
Det var ett ganska roligt bygge...och ganska fort gick det åxå (om man bortser från de två mpånaderna av byggtorka som föregick).
Min första Fujimi..å en gammal en var det åxå. Den passade ihop rätt ok utan att bråka för mycket och nog blev resultatet lite Alphajettigt i alla fall
Det enda som stör är nosen, Alphan ska ha en rak och spetsig nos...medan den här modellen hade en lätt böj på nosen...ja ja
som sagt den ser Alphajettig ut i alla fall Färgerna funkade faktiskt rätt bra (värt att komma ihåg till andra tyskbyggen)
Slut pladdrat! Här kommer det massor utav bilder! hoppas ne har bredband allihopa Telefon modem får nog spatt!
Uj då...är det inte ett fett fingeravtryck på kanon kapseln? Attans, hoppas ingen vänder upp och ner på den å tittar!
Så ja, det var det! Tack för alla vänliga kommentarerna och tipsen under bygget.
Ses igen till nästa bygge....inom kort!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: Alphajet, Fujimi 1/72
Som vanligt ett mycket snyggt bygge Janne!
Men har du inte glömt att lägga i lite färg på vänster landningsställ på däcken , det är ju en liten vit fläck där.
Jocke
Men har du inte glömt att lägga i lite färg på vänster landningsställ på däcken , det är ju en liten vit fläck där.
Jocke
JOooCKE
Tack Magnus å jocke
Mja, glömt å glömt....snarare att jag slipade ner det hjulet för att modellen lutade så förbaskat
Mja, glömt å glömt....snarare att jag slipade ner det hjulet för att modellen lutade så förbaskat
Janne.S- Moderator
Snygg liten Alpha Jet du har fått ihop Janne! Trevligt litet snabbygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fin den blev till slut med matt yta. Vissa flyfän passar i blankt medans denna blev utmärkt som matt. Vet inte varför jag tycker så.
Nu när Jannes byggtorka är över ser jag fram emot mer ögongodis.
Nu när Jannes byggtorka är över ser jag fram emot mer ögongodis.
Obed
Tack Obed
Jag brukar tänka på skalan...ju mindre skala desto mattare lack.
Jag brukar tänka på skalan...ju mindre skala desto mattare lack.
Janne.S- Moderator
Wunderbares schön eller nåt, mycket trevlig färgsättning och underbar ballans på färgtonen.
Snyggt splintercamo du fått till, du är kingen Janne.
Snyggt splintercamo du fått till, du är kingen Janne.
Caverö
Vääääldigt snyggt bygge, Janne! Ett tydligt bevis på att du behärskar den viktigaste skalan (1/72) till fulländning! Är det inte lite SK-60-känsla över denna maskin? För den är väl också skolmaskin, eller...?
merlin1953packard
Mja, just den här är en sk. JaBo, jaktbombare, men även SK 60 fyllde en lätt attackroll en gång i tiden....
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Snyggt bygge som vanligt från dig Janne!
Alphjeten är en riktigt trevlig liten kärra som jag också skulle vilja bygga, men jag vill ha den i 1/48 så jag lär väl få vänta!
Hoppas du kommit ur byggtorkan nu så vi får se flera byggen!
Limma Lungt!
Stefan
Snyggt bygge som vanligt från dig Janne!
Alphjeten är en riktigt trevlig liten kärra som jag också skulle vilja bygga, men jag vill ha den i 1/48 så jag lär väl få vänta!
Hoppas du kommit ur byggtorkan nu så vi får se flera byggen!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Heller har den i 1/48.......
Tja nästa bygge.....den står redan på byggbordet, ska bara öppna kartongen
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Heller har den i 1/48.......
Nu blir vi nyfikna, Janne! Håll oss andra inte för länge i okunnighet om vad som nu döljer sig i denna kartong! Ser fram emot en ny spännande byggtråd!
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Janne.S skrev:Heller har den i 1/48.......
Nu blir vi nyfikna, Janne! Håll oss andra inte för länge i okunnighet om vad som nu döljer sig i denna kartong! Ser fram emot en ny spännande byggtråd!
Kan inget annat än att hålla med !
Vill se en bygg tråd snarast !
Blir det kanske i den rätta skalan den här gången , dvs 1/48
Jocke
JOooCKE
Liknande ämnen
» Fujimi Alphajet i 1/72
» Fujimi A6-E Intruder
» F-86 Sabre, Fujimi 1/72
» F-86 Sabre, Fujimi 1/72
» F4U-5N Corsair - Fujimi 1/72
» Fujimi A6-E Intruder