Årets byggen 2019
+5
TommyKillander
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
glimturen
9 posters
Sida 1 av 1
Årets byggen 2019
Dags att summera 2019 års slutförda byggen.
Målgång blev det i år för 20 st modeller.
Det är väl ungefär vad som går att klämma in med tanke på att jag ibland slöar till, tappar fart i något bygge som jag tappar sugen på,
eller sysslar med något annat.
Då blir det lite fort, fel och färdigställning. Sammanfattas som kvantitet före kvalitet!
Precis som vanligt blev det mycket variation. Hade en tid tröttnat på pansar och flyg och då blev det en del annat.
Har även Yolo:at vilt i en del byggen med dyrköpta erfarenheter som följd. Alltid lär jag mig nåt…meh, att jag aldrig lär mig…..
Så till årets byggen.
Albatross D.I - Roden 1/32
Bf109E-4/7 Tropical , 1/48 Hasegawa
J-29B Tunnan, Hobbyboss 1/48?
PzKpfw II -DAK, Tamiya 1/35
Fantasy No2 - Masterbox 1/24
IDF Shot Centurion AFV Club 1/35
Handely Page Hampden, Valom, 1/72
Curtiss P-40C Hawk, Bronco 1/48
M3A2 Halftrack, Tamiya 1/35
PzKpfw III, Dragon 1/35
AAVP7A1, Dragon 1/72
Strv M38, IBG 1/72
F15C Tamiya 1:48
Mi-24 Hind, Zvezda 1/72
X-wing , Revell 1/112
Tie Advanced X1, Darth Vader Revell 1/?
Stormtrooper, Bootleg Kaiyodo 1/6
Men det var ju en Female Stormtrooper!
Russian Sovremenny Class Destroyer, 1/700 Dragon
Honda Monkey 40th , Tamiya 1/6
Ju87 B2 Stuka, Hasegawa 1/48
Målgång blev det i år för 20 st modeller.
Det är väl ungefär vad som går att klämma in med tanke på att jag ibland slöar till, tappar fart i något bygge som jag tappar sugen på,
eller sysslar med något annat.
Då blir det lite fort, fel och färdigställning. Sammanfattas som kvantitet före kvalitet!
Precis som vanligt blev det mycket variation. Hade en tid tröttnat på pansar och flyg och då blev det en del annat.
Har även Yolo:at vilt i en del byggen med dyrköpta erfarenheter som följd. Alltid lär jag mig nåt…meh, att jag aldrig lär mig…..
Så till årets byggen.
Albatross D.I - Roden 1/32
Bf109E-4/7 Tropical , 1/48 Hasegawa
J-29B Tunnan, Hobbyboss 1/48?
PzKpfw II -DAK, Tamiya 1/35
Fantasy No2 - Masterbox 1/24
IDF Shot Centurion AFV Club 1/35
Handely Page Hampden, Valom, 1/72
Curtiss P-40C Hawk, Bronco 1/48
M3A2 Halftrack, Tamiya 1/35
PzKpfw III, Dragon 1/35
AAVP7A1, Dragon 1/72
Strv M38, IBG 1/72
F15C Tamiya 1:48
Mi-24 Hind, Zvezda 1/72
X-wing , Revell 1/112
Tie Advanced X1, Darth Vader Revell 1/?
Stormtrooper, Bootleg Kaiyodo 1/6
Men det var ju en Female Stormtrooper!
Russian Sovremenny Class Destroyer, 1/700 Dragon
Honda Monkey 40th , Tamiya 1/6
Ju87 B2 Stuka, Hasegawa 1/48
En salig blandning av modeller o skalor, härligt att se!
Underbart snygga byggen allihopa, men trots det är Mil-24 Hind en vinnare för mig, (ja, jag är en helikopter-nöt!).
Tätt följd av den lilla MC´n, trots att jag egentligen inte alls är så förtjust i motorcyklar, men den här är ju bara för söt!
Stefan
Underbart snygga byggen allihopa, men trots det är Mil-24 Hind en vinnare för mig, (ja, jag är en helikopter-nöt!).
Tätt följd av den lilla MC´n, trots att jag egentligen inte alls är så förtjust i motorcyklar, men den här är ju bara för söt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Årets byggen 2019
Bräckt med en tiopotens, tycks det mig.
Personligen överlämnar jag guldmedaljen till fantasy-scenen med ryttar-bruttan. Hennes vaksamma blick tillsammans med riddjurets varsamma tassande och den onaturliga miljön skänker sammantaget en olustig stämning åt hela alltihopat. Dynamiskt värre, liksom.
Personligen överlämnar jag guldmedaljen till fantasy-scenen med ryttar-bruttan. Hennes vaksamma blick tillsammans med riddjurets varsamma tassande och den onaturliga miljön skänker sammantaget en olustig stämning åt hela alltihopat. Dynamiskt värre, liksom.
Matt_Public- Master of DNF
20 fina byggen med stor variation! Gott jobbat Rickard!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Åjo... kvantitet och kvalitet följs allt åt här! Det är många fina byggen som spänner över olika genrer
1: platsen går till den kanon-fina Honda Monkeyn, mycket underhållande byggtråd med dock-animationer också...
Tommy
1: platsen går till den kanon-fina Honda Monkeyn, mycket underhållande byggtråd med dock-animationer också...
Tommy
TommyKillander
Stefan E skrev:En salig blandning av modeller o skalor, härligt att se!
Stefan
Tack Stefan!
Matt_Public skrev:Bräckt med en tiopotens, tycks det mig.
Tack Matt!
Du döpte ju henne till "Blixt Gudrun" !!! Så nu heter hon så!
Azgaron skrev:20 fina byggen med stor variation! Gott jobbat Rickard!
Håkan
Tack Håkan!
TommyKillander skrev:Åjo... kvantitet och kvalitet följs allt åt här! Det är många fina byggen som spänner över olika genrer
Tommy
Tack Tommy! Smicker tar dig hur långt som helst! Kul att någon uppskattar mina tokerier, fast d-ordet är förbjudet. Det heter "Action figures"
glimturen skrev:Tack Tommy! Smicker tar dig hur långt som helst! Kul att någon uppskattar mina tokerier, fast d-ordet är förbjudet. Det heter "Action figures"TommyKillander skrev:
Aha... skall försöka komma ihåg det!
+1 smicker, -1 förolämpning - då borde jag hamna på +0 antar jag...
Tommy
TommyKillander
Herr Ordförande är då effektiviteten personifierad.
20 färdiga byggen på ett år, och han är ändå en fullt fungerande medlem av mänskligheten med fru, barn och arbete?
Makalöst!
Kan inte bestämma mig om Hampden eller Stukan är bäst, men den sistnämnda har ju ett kompetent utfört vinterkammo och bara det är värt en tåspetsdans!
20 färdiga byggen på ett år, och han är ändå en fullt fungerande medlem av mänskligheten med fru, barn och arbete?
Makalöst!
Kan inte bestämma mig om Hampden eller Stukan är bäst, men den sistnämnda har ju ett kompetent utfört vinterkammo och bara det är värt en tåspetsdans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
TommyKillander skrev:glimturen skrev:
Tack Tommy! Smicker tar dig hur långt som helst! Kul att någon uppskattar mina tokerier, fast d-ordet är förbjudet. Det heter "Action figures"
Aha... skall försöka komma ihåg det!
+1 smicker, -1 förolämpning - då borde jag hamna på +0 antar jag...
Tommy
Tack Tommy! Du är alltid på +!
cas skrev:Herr Ordförande är då effektiviteten personifierad.
Makalöst!
Tack cas! Men fullt fungerande? Ibland går jag på gatorna som en vanlig man.....
Janne.S skrev:Du är en sjukt produktiv snubbe, Rickard!
Tack Janne! Sjuk, produktiv och snubbe? Coolt!
Läckra byggen hela jättehögen Rickard.
Den ryska jagaren är nog den jag gillar bäst, så guldmedalj till Ryska Flottan.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Läckra byggen hela jättehögen Rickard.
/Bosse
Tack Bosse!
Kors i plastkanalen , din produktivitet är enastående o lika så kvalitén i bygg sviten
En delad första plats,,, J29 o P40 !!!
//Kent
//Kent
Gigabyte
Gigabyte skrev:Kors i plastkanalen , din produktivitet är enastående o lika så kvalitén i bygg sviten
//Kent
Tack Kent!
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|