F-4F Phantom (Revell, 1/48)
+6
Marlin
rsm.gbg
Stefan E
linusorn
Janne.S
Matt_Public
10 posters
Sida 1 av 1
F-4F Phantom (Revell, 1/48)
Tjenahej!
Här har vi en av de ledande surdegarna med avseende på undertecknads samling. Modellen påbörjades ursprungligen julen 2003 men dök upp på detta forum först under sommaren 2010. Bygget domnade av under hösten samma år, men tog vad jag inbillade mig skulle vara de sista stegen igen påföljande sommar. Därefter hände inte mycket förrän häromsistens.
Grynigt gammalt foto på kartongen:
Nulägesbild, would you like?
Borta är det gamla Norm 90-kamouflaget – och åtskilligt annat med, för den delen. JaBoG är ju bara så mycket festligare, men jag lyckades inte skaffa sådana dekaler. Caracal har dock ovetandes ordnat den detaljen åt mig.
Arbetet med övergången var dock en snudd på tröstlös kamp då detta innebar avlägsnandet av både väl härdad Humbrol-färg och Citadels prima Skull White-spay. Slippapper i olika grovkornighet var vägen till seger i stort; dock hade även huven blivit föremål för vit grundfärg underst. Den missen var svår att smälta och än svårare att åtgärda. Lösningen anlände dock långt senare tillsammans med en F-4J som hade en extra huv för stängt läge. Fröjd!
Grovstädning på kontoret, like so:
Jag var mer eller mindre i likplundrings-tagen i det här skeendet. Enbart det faktum att modellen var en julklapp från min älskade äldsta syster kunde bromsa min irritation och uppgivenhet. Nog fasen kan väl en bra karl reda ut det här?
Den stackars modellen tog hursomhelst emot en mängd onödigt stryk under åren.
Sett till tjockleken på godset och ytans krökning så var denna lagning sådär lagom rolig.
Härnäst målar jag om besättningen!
Här har vi en av de ledande surdegarna med avseende på undertecknads samling. Modellen påbörjades ursprungligen julen 2003 men dök upp på detta forum först under sommaren 2010. Bygget domnade av under hösten samma år, men tog vad jag inbillade mig skulle vara de sista stegen igen påföljande sommar. Därefter hände inte mycket förrän häromsistens.
Grynigt gammalt foto på kartongen:
Nulägesbild, would you like?
Borta är det gamla Norm 90-kamouflaget – och åtskilligt annat med, för den delen. JaBoG är ju bara så mycket festligare, men jag lyckades inte skaffa sådana dekaler. Caracal har dock ovetandes ordnat den detaljen åt mig.
Arbetet med övergången var dock en snudd på tröstlös kamp då detta innebar avlägsnandet av både väl härdad Humbrol-färg och Citadels prima Skull White-spay. Slippapper i olika grovkornighet var vägen till seger i stort; dock hade även huven blivit föremål för vit grundfärg underst. Den missen var svår att smälta och än svårare att åtgärda. Lösningen anlände dock långt senare tillsammans med en F-4J som hade en extra huv för stängt läge. Fröjd!
Grovstädning på kontoret, like so:
Jag var mer eller mindre i likplundrings-tagen i det här skeendet. Enbart det faktum att modellen var en julklapp från min älskade äldsta syster kunde bromsa min irritation och uppgivenhet. Nog fasen kan väl en bra karl reda ut det här?
Den stackars modellen tog hursomhelst emot en mängd onödigt stryk under åren.
Sett till tjockleken på godset och ytans krökning så var denna lagning sådär lagom rolig.
Härnäst målar jag om besättningen!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4F Phantom (Revell, 1/48)
Ta bort gammal inbiten färg borde användas som straffarbete på våra fängelser! I övrigt är ju Phantomen det häftigaste kalla kriget flygtyget efter Viggen.
linusorn
Det är inte bara jag som har gamla skelett i garderoben!
Kul att se dig ta tag i denna igen och en Phantom KAN ju bara inte vara fel!
Stefan
Kul att se dig ta tag i denna igen och en Phantom KAN ju bara inte vara fel!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Fantomen är kul, tidningen likaså.
Klart du skall bygga klart denna, gör läcker.
- Roland
Klart du skall bygga klart denna, gör läcker.
- Roland
rsm.gbg
Hubba Hubba!
Det ser då rasande fint ut, även fast grundjobbet är 17 år gammalt.
Bra jobb helt enkelt.
Det ser då rasande fint ut, även fast grundjobbet är 17 år gammalt.
Bra jobb helt enkelt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Surdegar till Påsk är fina saker!
Fint kämpat med färgborttagning och reparationsjox!
Fint kämpat med färgborttagning och reparationsjox!
kul när en surdeg blir nybakad o kal p dal från färg
ser ut som en fin yta att börja på .
ser ut som en fin yta att börja på .
Gigabyte
Fler återpåbörjade surdegar är ju trevligt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» F-4F Phantom 1/72 Revell
» Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» F-4J Phantom 1/48
» Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» F-4J Phantom 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet