Mader II på vinter väg
+7
T-34
JOooCKE
merlin1953packard
Azgaron
Janne.S
MagnusE
Gigabyte
11 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Mader II på vinter väg
Har jobbat lite på en Vintercammoflerad Mader II ,, har fixat en liten platta är nästan klar,, men snödriver skall till, och den illa medfrna sten muren skall få en röd granit färg ton bryter nog fint mot vita snödrivor,,, vi får se
Gigabyte
Sv: Mader II på vinter väg
Ser finfint ut. Klockren stenläggning. Har du några goa gubbar att ha i också?
Magnus
Magnus
MagnusE
Tack Magnus , några gubbar,,,, mja,, jag är en sopa på figurer, så om det blir några så får dom vara färdig målade
Gigabyte
Håller med...det ser grymt bra ut Och någon förvånad snubbe skulle lyfta det hela
Janne.S- Moderator
Bra start på diot Giga! Gipsmästaren är i farten igen!
Figurer är nog det som många tycker är svårast, och det kräver en del övning för att bli riktigt bra!
Det går ju att få hyfsade figurer med lite wash och torrborstning!
Håkan
Figurer är nog det som många tycker är svårast, och det kräver en del övning för att bli riktigt bra!
Det går ju att få hyfsade figurer med lite wash och torrborstning!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt jobbat, Giga! Härligt vinterskitig miljö som känns realistisk!
merlin1953packard
Det här ser riktigt bra ut Gigabyte. Kul med ett vinterdio. Personligen drar jag mej lite för att göra vinterdio. Tycker det är svårt att få till vitwashen vettigt men här har du ju lyckats bra.
Magnus
Magnus
T-34
Detta ser riktigt bra ut Giga, jag blir återigen imponerad av dessa Diabyggen... underbart att se! Man blir så himla glad...
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack för alla positiva till rop jag funderar på om stenen blir lite väl mörk men mot snön som kommer på den nog att göra sig fint o lite slask som mörkar ner körbanan och mot kanterna blir det ju ,,
Gigabyte
Det ser jättebra ut, Giga! Är det något som kan skifta, så är det väl vinterväder. På ditt dio ser det ut som vagnen är en av många som "mölat" upp snön och blandat den med väglera och annan skit! Go for it, Giga!
merlin1953packard
så nu är plattan färdig , sedan skall vangen på och jag får nog försöka mig på en ellet två figurer till diot tror jag
Gigabyte
Tuff öppen vagn och ett härligt vinterslaskigt underlag, detta blir jättebra Giga.
Figurer är en akilleshäl för många(inkl mig) men det gör gott åt närvaron och
skalakänslan.
Lycka till med fortsättningen!!!
Figurer är en akilleshäl för många(inkl mig) men det gör gott åt närvaron och
skalakänslan.
Lycka till med fortsättningen!!!
Caverö
Tack caverö o Marcus , jo ,, jag får väl försöka peta dit några figurer ,,,,
Gigabyte
Är det snart dags för Bildrutan, Giga? Så vi får se en detaljerad bildsvit över detta förnämliga bygge!
merlin1953packard
så har fått dit två figurer , det blev lite kapande av händer o halsar för att få dom rätta vinklarna på figurerna
han som sitter vill bjuda på sup eller vin ...men han som står vill ej ha ,, något i den stilen är det tänkt ...
han som sitter vill bjuda på sup eller vin ...men han som står vill ej ha ,, något i den stilen är det tänkt ...
Gigabyte
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|