AJ 37 Viggen - 1/48 Tarangus/Special Hobby
+9
glimturen
rsm.gbg
Janne.S
Marlin
TommyKillander
cas
Järven
Stefan E
Tobias
13 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: AJ 37 Viggen - 1/48 Tarangus/Special Hobby
Såja, det börjar komma ihop sig.
Lite vingar nu bara.
- Roland
Lite vingar nu bara.
- Roland
rsm.gbg
Känns alltid bra när det börjar likna det det skall bli.. Så långt flygplan.. Undrar hur det hade blivit om man inte flyttat landställen och Viggen blivit längre.. Jag avgudar utseendet nu, men alltid spännande vad det kunde ha blivit istället..
(Och passformen mellan de fram och bakdel och vingen, torrpassat, är riktig bra på denna!)
(Och passformen mellan de fram och bakdel och vingen, torrpassat, är riktig bra på denna!)
Tobias
Snyggt jobbat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Just! Kan detta ens bli annat än busbra nu?Azgaron skrev:Snyggt jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Ser ut som en Vigg i motljus nu
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, eller hur?
Omfall AJS.? All mitt superlim är solitt så blev lite stando idag (pitotrör skulle limmas och resin.intag och skena, men icke..) Så jag satt o funderade.. Jag är inte toksugen på att slipa och fila in en Neomega-cockpit på ganska länge... Men denna kärran har ett.. med RB 75-sikte o allt.... Jag börjar fundera på en "normal" nos och en AJS från F15.. Och eftersom jag har så svårt att bestämma ett "coolt" lastalternativ - varför inte göra såhär?
Fast med med alla alternativ från AJS-uppgraderingen med och minus RB 28. Kanske hänga 2x RB 24J fast på kärran och lägga ut resten som ett diorama? AJSF blir väl nästa isf och den får sina spaningskapslar, KA och KB så kan skippa dem.
Dyrt med kul diorama?
Jag har ju velat ha en AJSH med RB 15F men då kan jag skippa det och göra en med en SKa 24 ist, bara - någon gång..
Åsikter på det?
Jag har masker, saknar de flesta vapen men det är ju ingen brådska (dyrt med).
Inte bestämt mig ännu och isf blir nästa kärra den där AJSF (jag är ganska nöjd med att bygga typ nästan bara Viggen just nu men kan ju slänga in lite småprojekt om jag tröttnar - vill ha en av varje version) fast med ets i cockpiten. Jag är ganska lockad att testa MRPs FOA-färger..
:/ Decisions-decisions..
Omfall AJS.? All mitt superlim är solitt så blev lite stando idag (pitotrör skulle limmas och resin.intag och skena, men icke..) Så jag satt o funderade.. Jag är inte toksugen på att slipa och fila in en Neomega-cockpit på ganska länge... Men denna kärran har ett.. med RB 75-sikte o allt.... Jag börjar fundera på en "normal" nos och en AJS från F15.. Och eftersom jag har så svårt att bestämma ett "coolt" lastalternativ - varför inte göra såhär?
Fast med med alla alternativ från AJS-uppgraderingen med och minus RB 28. Kanske hänga 2x RB 24J fast på kärran och lägga ut resten som ett diorama? AJSF blir väl nästa isf och den får sina spaningskapslar, KA och KB så kan skippa dem.
Dyrt med kul diorama?
Jag har ju velat ha en AJSH med RB 15F men då kan jag skippa det och göra en med en SKa 24 ist, bara - någon gång..
Åsikter på det?
Jag har masker, saknar de flesta vapen men det är ju ingen brådska (dyrt med).
Inte bestämt mig ännu och isf blir nästa kärra den där AJSF (jag är ganska nöjd med att bygga typ nästan bara Viggen just nu men kan ju slänga in lite småprojekt om jag tröttnar - vill ha en av varje version) fast med ets i cockpiten. Jag är ganska lockad att testa MRPs FOA-färger..
:/ Decisions-decisions..
Tobias
En AJS från F15 får stort bifall av mig
2 Rb15 vore asfräckt.....eller 4 Mjölner
2 Rb15 vore asfräckt.....eller 4 Mjölner
Janne.S- Moderator
Tack Janne o Tommy.
Ja jag hade ju tänkt mig en AJSH från F10 med RB 15F.. Men Nu kanske jag gör en med SKa 24 istället (SH), kanske den där från F13 som svängde med en Flagon. Finns ju på Robbans ark..
Både RB 04e och 15F ser väl maffigt ut hängda? Kanske en av dem.. Tanken på en AJS lockar mer och mer.. Men tog fram nästa cockpit igår och började rensa för ets (till AJSF) så.... Redan bestäm mig?
Ja jag hade ju tänkt mig en AJSH från F10 med RB 15F.. Men Nu kanske jag gör en med SKa 24 istället (SH), kanske den där från F13 som svängde med en Flagon. Finns ju på Robbans ark..
Både RB 04e och 15F ser väl maffigt ut hängda? Kanske en av dem.. Tanken på en AJS lockar mer och mer.. Men tog fram nästa cockpit igår och började rensa för ets (till AJSF) så.... Redan bestäm mig?
Tobias
Nice! Borde det inte gå att att montera på allt samtidigt på ett Viggenplan, med lite fantasi typ? Britterna kunde ju sätta extratankar ovanpå vingen...
linusorn
Viggen med alla vapenlast utlagd sådär är ju bara bäst!
Klockren idé alltså.
När börjar du?
Klockren idé alltså.
När börjar du?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Haha, ja.. Det ser skapligt skumt ut. Eller AIM-9 som på Jaguar..
@ cas, jobbar kväll-kväll. Måndag?
@ cas, jobbar kväll-kväll. Måndag?
Tobias
Jo, det vore ett maffigt diorama! Gillas bestämt!
Liten uppdatering angående RAT till SF/AJSF. Som Christer/cas nämnde så ser den annorlunda ut pga avsaknaden av behållarna för kylning till radarn (var det så?)
Jag hade svårt att hitta bilder på en RAT till SF men här finns lite:
Klicky!
Klicky2!
Inte bästa bilderna och jag måste hemo kika på mina egna bilder.. Men det kanske är färre behållare? För här ser ut att finnas några?
Jag hade svårt att hitta bilder på en RAT till SF men här finns lite:
Klicky!
Klicky2!
Inte bästa bilderna och jag måste hemo kika på mina egna bilder.. Men det kanske är färre behållare? För här ser ut att finnas några?
Tobias
cas likes this post
Blev lite stiltje - inte fixat sprutan ännu, fick plocka undan grejorna i min lilla etta lite men nu börjar det så smått igen..
Letar F-105 och F-111 så jag inte bara bygger Viggen..
Glömt att hämta mina grejor hos Max så var där idag - "chaff" till den framtida Di, masker till AJSFs nos och färg till kontoren.. Plus FFVs AKAN-kapslar. Blir nog till att hänga dem och lägga annan last runt. Så ser kärran ut som en incidentberedskaps-kärra. Fine by me.
Letar F-105 och F-111 så jag inte bara bygger Viggen..
Glömt att hämta mina grejor hos Max så var där idag - "chaff" till den framtida Di, masker till AJSFs nos och färg till kontoren.. Plus FFVs AKAN-kapslar. Blir nog till att hänga dem och lägga annan last runt. Så ser kärran ut som en incidentberedskaps-kärra. Fine by me.
Tobias
Azgaron, cas and flarpen like this post
När man tvekar man kan alltid passa på att köpa mer AM-godis!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Haha, exakt! Vart lite nyfiken på FFVs kapslar ett tag. Frågade Max med om han visste något om Pilot Replicas SAAB 105 och han hade sett delar, den verkar komma under året så blir det annan last på AJSen kanske en SK 60B/C får AKAn-kapslarna?
Bra att ha iaf.
Bra att ha iaf.
Tobias
Fan, längtar som fan efter de där jäkla SAAB 105 nu..
Inte haft riktigt tid att bygga o måla men satt idag och kikade på bilder. All cred till Emil Lindberg - hans bild nedan.
En AJSH 37 med AKAn-kapslar. Hade tänkt mig att hänga dem med 2x RB 75 och 2x RB 24J men fan - känns roligare att göra en incidentberedskap-kärra sådär - och "skoja" till det med en JA-xtra-tank på samma sätt. Kul med lite unika individer..
Dock ingen AJSH utan en AJS och fortfarande rada upp resten av skiten som kan bäras, framför.. Tyvärr itne lika duktig som Järven på dioraman men hade vart kul.. Kanske en betongplatta iaf?
Inte haft riktigt tid att bygga o måla men satt idag och kikade på bilder. All cred till Emil Lindberg - hans bild nedan.
En AJSH 37 med AKAn-kapslar. Hade tänkt mig att hänga dem med 2x RB 75 och 2x RB 24J men fan - känns roligare att göra en incidentberedskap-kärra sådär - och "skoja" till det med en JA-xtra-tank på samma sätt. Kul med lite unika individer..
Dock ingen AJSH utan en AJS och fortfarande rada upp resten av skiten som kan bäras, framför.. Tyvärr itne lika duktig som Järven på dioraman men hade vart kul.. Kanske en betongplatta iaf?
Tobias
cas likes this post
Why not? Kör hårt liksom!Tobias skrev:... Kanske en betongplatta iaf?
Inte hänt mycket (något!) men nu har jag en ny färgspruta och är sugen så..
Blev lite skrovlig och ful målning med den dekadenta ´sprutan på de där skenor och robotarna till JA 37an så får ordna det nu.
Tog fram min Airfix/ESCI-låda som farsan hittade på någon loppis (cockpit påbörjad och "förstörd". Den kommer aldrig bli byggd men en del delar kan kanske användas? reserv RB 71:or?
Skenorna ser ok ut, inte direkt samma detaljer som Maestros men kan funka..
RB 05A duger nog till ett eventuellt diorama?
Beställde dessutom 2x RB 75 hos Rebellen så de kommer att hängas tillsammans med AKAN-kapsalrna på AJ 37an (som blir en F6-kärra!)
Maestros kroppsbalkar är minsann lite roligare än Tarangus/Special Hobby-boxens..
Skall pilla på noskonen på AJ 37an med, sen grunda hjulhusen..
Blev lite skrovlig och ful målning med den dekadenta ´sprutan på de där skenor och robotarna till JA 37an så får ordna det nu.
Tog fram min Airfix/ESCI-låda som farsan hittade på någon loppis (cockpit påbörjad och "förstörd". Den kommer aldrig bli byggd men en del delar kan kanske användas? reserv RB 71:or?
Skenorna ser ok ut, inte direkt samma detaljer som Maestros men kan funka..
RB 05A duger nog till ett eventuellt diorama?
Beställde dessutom 2x RB 75 hos Rebellen så de kommer att hängas tillsammans med AKAN-kapsalrna på AJ 37an (som blir en F6-kärra!)
Maestros kroppsbalkar är minsann lite roligare än Tarangus/Special Hobby-boxens..
Skall pilla på noskonen på AJ 37an med, sen grunda hjulhusen..
Tobias
Azgaron likes this post
Järven skrev:Jag är nyfiken på hur det går.
Ah shit, missat din kommentar, sorry!
Det är på G igen. Bara haft mycket annat och inte tagit tag i att fixa färgsprutan.
Tobias
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Vilka resin delar behövs till Fpl 37 Viggen?, och alla andra relaterade frågor om Tarangus/Special Hobby byggsats i 1/48
» AJ37 Viggen, Special Hobby 1/48
» 1/48 Tarangus JA 37 Viggen
» Sk37E Viggen, 1/48 Special Hobby
» AJ37 Viggen, The Show Must Go On, Special Hobby 1/48
» AJ37 Viggen, Special Hobby 1/48
» 1/48 Tarangus JA 37 Viggen
» Sk37E Viggen, 1/48 Special Hobby
» AJ37 Viggen, The Show Must Go On, Special Hobby 1/48
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet