AJS37 Viggen, 1/48 Tarangus
+9
Järven
Azgaron
cas
linusorn
Tobias
Stefan E
TommyKillander
Matt_Public
Janne.S
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
AJS37 Viggen, 1/48 Tarangus
Ledsen att jag varit osynlig ett tag...men livet ni vet
Nu är jag här med mitt första beställningsjobb! Kul att bygga åt någon annan lär ske igen
En Tarangus AJS37 bidde det, 37104 närmare bestämt med roliga övningsmärkningar på vingarna...som jag brukar så petade jag in allt möjligt i den
CMK hjul, CMK reverseringspaddlar, Pilot replica knallpall, Master pitotrör och Eduard Mavericks på balkar från from Maestro och lite Moose Republic dekaler
Målad med MRP
Tack för titten
Nu är jag här med mitt första beställningsjobb! Kul att bygga åt någon annan lär ske igen
En Tarangus AJS37 bidde det, 37104 närmare bestämt med roliga övningsmärkningar på vingarna...som jag brukar så petade jag in allt möjligt i den
CMK hjul, CMK reverseringspaddlar, Pilot replica knallpall, Master pitotrör och Eduard Mavericks på balkar från from Maestro och lite Moose Republic dekaler
Målad med MRP
Tack för titten
Janne.S- Moderator
Azgaron and Matt_Public like this post
Sv: AJS37 Viggen, 1/48 Tarangus
Serru, vad smutt!
Extra pluspoäng utdelas för den skabbiga buktanken.
Matt_Public- Master of DNF
Super-snyggt!
Riktigt snygg vädring och kul detaljer som tyngden på främre hjulet på huvudstället
Tommy
Riktigt snygg vädring och kul detaljer som tyngden på främre hjulet på huvudstället
Tommy
TommyKillander
Mega-Dunder-Snyggt bygge, Janne!
Den hade jag inte kunnat skiljas ifrån....
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nej inte jag heller! Och som han säger här:
Eller supersnyggt funkar väl med!
MRPs färger ser ju bra ut, jag har vart lite orolig, använde Gunze sist men det är svårare (?) att få lika tunnt men vart orolig för nyanserna. I onödan verkar det som..
Mycket vackert och snyggt jobbat!
Ser bra ut med RB 75 och 25J med, gillar när det hänger last. Någon kommer bli otroligt lycklig över din fina prestation!
MRPs färger ser ju bra ut, jag har vart lite orolig, använde Gunze sist men det är svårare (?) att få lika tunnt men vart orolig för nyanserna. I onödan verkar det som..
Ser bra ut med RB 75 och 25J med, gillar när det hänger last. Någon kommer bli otroligt lycklig över din fina prestation!
Tobias
Matt_Public skrev:Serru, vad smutt!
Tack Matte höll tillbaka vädra det....så det tog 3 gånger så lång tid att vädra (begriper inte att ju mindre man vädrar desto längre tid tar det att applicera)
Tack TommyTommyKillander skrev:Super-snyggt!
Tommy
Alla hjulen är viktade från början, cmk resin, men flygplanet vilade på huvudstaden så nosstället hängde i luften.....så jag tog helt sonika dremeln och slipade ner första hjulet i bogin så flygplanet lutade lite framåt...då nådde nosstället ända ner
Tack StefanStefan E skrev:Mega-Dunder-Snyggt bygge, Janne!
Stefan
Äh. Jag har bilderna och kulorna kom väl till pass....har ytterligare 3 st att bygga.
Bra träning inför jetmads 1/32 viggen som ramlar in i vår någon gång.
Tobias skrev:Nej inte jag heller! Och som han säger här:
Tack Tobbe, jo man får hoppas
Janne.S- Moderator
Ah! En man av klass! Visste att du gjort många fina Viggen så borde anat att du spanat in den med..
Jag kör lite extrapass i COVID-träsket, skyddsmask på - för att kunna beställa en.. En halvmeter JA känns som något man inte kan missa.
Gjorde inte du en AJ med bombställ förresten? Jag får söka..Har för mig den var riktigt fin den med.
Jag kör lite extrapass i COVID-träsket, skyddsmask på - för att kunna beställa en.. En halvmeter JA känns som något man inte kan missa.
Gjorde inte du en AJ med bombställ förresten? Jag får söka..Har för mig den var riktigt fin den med.
Tobias
Nånting nånting Konungens återkomst?
Helt fantastisk AJS, och vädringen fick du till på rätt sätt!
Gillar dom olika svarta delarna på noskonen, det är såna detaljer som gör det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias skrev:Ah! En man av klass! Visste att du gjort många fina Viggen så borde anat att du spanat in den med..
Tyvärrgör jetmads begränsade upplagor...de gör bara 500stycken och jag tror alla tingades på 3dagar efter att de släppte nyheten.
Men deras målsättning är att göra ALLA viggenversionerna så det kommer nya tillfällen
Japp, en esci som jag slet med i 3 år
Janne.S- Moderator
linusorn skrev:Satan så snygg!
Tack Linus
cas skrev:Nånting nånting Konungens återkomst?
Hahaha, jag kommer och går men min ande vilar över er alla Jag är överlag mindre aktiv på forumen men jag lägger alltid upp när jag gjort klart något.
Jo jag känner att jag knäckte koden på att vädra lövhög, visade sig att zinc chromate är nyckeln, den funkar att tona alla färgerna i lövhögskammot
Janne.S- Moderator
Mycket tjusigt bygge Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Mycket tjusigt bygge Janne!
Håkan
Tack Håkan
Järven skrev:En mycket snygg Viggen.
Tack Järven
Janne.S- Moderator
Rackarns tjusigt Janne!
Mycket hög nivå på denna!
Mycket hög nivå på denna!
Janne.S skrev:Tobias skrev:Ah! En man av klass! Visste att du gjort många fina Viggen så borde anat att du spanat in den med..
Tyvärrgör jetmads begränsade upplagor...de gör bara 500stycken och jag tror alla tingades på 3dagar efter att de släppte nyheten.
Men deras målsättning är att göra ALLA viggenversionerna så det kommer nya tillfällen
Japp, en esci som jag slet med i 3 år
Ah det var så? Jag var lite orolig för det, hängde inte med när den kom. Trodde inte det var släppt ännu.Synd att de gör så och hypar, men vad kan man göra.
Jaja, får bygga vidare i 48 annars.
Ja är väl min favvo om man måste välja mellan versionerna. Men ser kanske bättre ut i hyllan med samma skala.. Hoppas du visar upp din sen dock!
Ah, just det - det var den gamla.. Med mycket AM ja..
Tobias
Janne.S skrev:.
Jo jag känner att jag knäckte koden på att vädra lövhög, visade sig att zinc chromate är nyckeln, den funkar att tona alla färgerna i lövhögskammot
Det här får du gärna utveckla mer!
Senast ändrad av cas den mån nov 30 2020, 08:10, ändrad totalt 1 gång
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Tobias skrev:ja, berätta gärna om Zinc Chromate!
Jag kämpade med MRP färger en del - jag gillade inte alls hur dom såg ut rätt ur burken och gjorde min egen blandning.
Med facit i hand är det tveksamt om resultatet blev bättre...
Men det vore kul att höra hur du gjorde.
Tommy
TommyKillander
Jag blev nyfiken på dom ljusa fälten på vingarna framför rodren.
Berätta gärna.
Berätta gärna.
Järven
cas skrev:Janne.S skrev:.
Det här får du gärna utveckla mer!
rsm.gbg skrev:Vansinnigt snyggt bygge
Och vansinnigt snyggt fotat
- Roland
Tack Roland
Tobias skrev:ja, berätta gärna om Zinc Chromate!
TommyKillander skrev:Tobias skrev:ja, berätta gärna om Zinc Chromate!
Jag kämpade med MRP färger en del - jag gillade inte alls hur dom såg ut rätt ur burken och gjorde min egen blandning.
Med facit i hand är det tveksamt om resultatet blev bättre...
Men det vore kul att höra hur du gjorde.
Tommy
Jag körde med alla MRP färger utom brun som jag blandade till av us tan, mörkgrönt och svart.
Sedan tog jag Lifecolor zinc chromate och blåste krumelurer i de olika färgfälten i kammo. Då fick jag fram den där gulgröna nyansen som blekta lövhögskammon har.
Mycket smidigt och fort samt att det funkade verkligen på alla färgfälten.
Efter det körde jag washer, pigment och tamyia smink som vanligt.
Övningsmärkning målad med vattenlöslig färg, olika flottiljer verkar ha kört med olika märkningar. De såg häftiga ut när de flög i regn och blöt väderlek då färgen löstesuppJärven skrev:Jag blev nyfiken på dom ljusa fälten på vingarna framför rodren.
Berätta gärna.
Janne.S- Moderator
Azgaron likes this post
Intressant teknik, och tack för tipset Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet