IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35? Empty Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

Inlägg av micke1-35 sön dec 06 2020, 17:39

Håller på att döstädar och hittar en mängd färdigbyggda modeller i 1/35. Mest Tamiya wwII fordon och figurer från båda sidor (allierade/tyska). Dessutom en stoor mängd figurdelar, vapen mm.

Så nu undrar jag om det finns något intresse av dylika ting, jag har inte gjort nån lista eller tagit några foton men det är lätt ordnat om intresse finns. Alla goda råd och tips mottages tacksammast :-)

micke1-35
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35? Empty Sv: Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

Inlägg av Matt_Public mån dec 07 2020, 21:54

Verbet "döstädar" signalerar en lösöres-rensning föranledd av dödsfall; i så fall beklagar jag den eventuella sorgen. Det kan dock även vara kopplat till att skapa ordning i livet, vilket vore avsevärt roligare.

Frågan är hursomhelst relativt svår att besvara generellt. Är figurdelarna av gammal årgång har jag svårt att se ett penningvärde som motiverar försäljningsarbetet; modernare figurdelar kan dock sannolikt vara av större intresse för någon. Vad färdigbyggda modeller anbelangar så bör de troligen vara i tävlingsklassutförande för att alls ha ett penningvärde (oavsett ålder). Angående den detaljen kan emellertid andra råda dig betydligt bättre än jag.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Micke likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35? Empty Sv: Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

Inlägg av rsm.gbg mån dec 07 2020, 23:52

Tradera har en ganska stor marknad av begagnade modeller.
Där kommer det hela tiden färdigbyggda och delar, många av dom säljs faktiskt men man får inte mycket för dom
Ta och kolla historiken.
rsm.gbg
rsm.gbg


Matt_Public and Micke like this post

Till överst på sidan Gå ner

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35? Empty Sv: Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

Inlägg av Micke lör dec 12 2020, 10:49

Förtydligande: Ingen har dött, jag bara städar :-)

Jag är inte ute efter att tjäna pengar på detta utan har svårt att bara slänga de färdigbyggda modellerna. Jag funderade mer på om tex någon klubb vill ha ett gäng som kan bli till gagn för medlemmarna. Alla figurer och tillbehör borde ju ha ett visst värde iaf om man är intresserad av dioraman. Nån kanske har en idé på ett diorama men vill inte lägga ut massor med pengar på en modell utan kan konvertera en redan byggd så den passar. 

Modellerna är ju från 70-talet så vad som betraktas som modernt eller inne idag har jag dålig koll på Smile

//micke 1-35

Micke


Till överst på sidan Gå ner

Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35? Empty Sv: Finns det något intresse för färdigbyggda modeller 1/35?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet