J-35XH δράκων
+5
cas
Gigabyte
Stefan E
Azgaron
Matt_Public
9 posters
Sida 1 av 1
J-35XH δράκων
Hej-hopp!
Glimturen tycktes önska att Draken som jag påbörjade under Delta Force-temat skulle uppföras som ett fantasifoster; vem är väl jag att neka honom ett så oskyldigt nöje? Behovet av ett möjligt bakgrundsscenario bekymrade mig emellertid inte nämnvärt (uppslaget var ju inte mitt eget). Möjligen var Eurofighter Viggen inte SAAB:s första försök att ersätta närliggande nationers Starfighters, möjligen ville grekerna vrida om nosen lite lätt på jänkarna.
Oaktat vilket presenteras nedan Export Hellas-versionen, för enkelhetens skull benämnd Drakōn. Modellen är Hasegawas J-35J i skala 1/72 och att bygga denna helt utan förebildsbegränsningar var sannolikt klokt i lärdomssyfte. Nu över till bilderna!
Tack för titten och gott slut på år 2020!
Glimturen tycktes önska att Draken som jag påbörjade under Delta Force-temat skulle uppföras som ett fantasifoster; vem är väl jag att neka honom ett så oskyldigt nöje? Behovet av ett möjligt bakgrundsscenario bekymrade mig emellertid inte nämnvärt (uppslaget var ju inte mitt eget). Möjligen var Eurofighter Viggen inte SAAB:s första försök att ersätta närliggande nationers Starfighters, möjligen ville grekerna vrida om nosen lite lätt på jänkarna.
Oaktat vilket presenteras nedan Export Hellas-versionen, för enkelhetens skull benämnd Drakōn. Modellen är Hasegawas J-35J i skala 1/72 och att bygga denna helt utan förebildsbegränsningar var sannolikt klokt i lärdomssyfte. Nu över till bilderna!
Tack för titten och gott slut på år 2020!
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron and cas like this post
Sv: J-35XH δράκων
Mycket snyggt bygge Matt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public likes this post
Superläckert bygge och ett underbart cammo!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mycket vackert bygge
Färgfälten i cammot så snygga!!!!
/Kent
Färgfälten i cammot så snygga!!!!
/Kent
Senast ändrad av Gigabyte den tor dec 31 2020, 17:53, ändrad totalt 1 gång
Gigabyte
Helt underbar skapelse Matt!
Lite för ren för att vara en typisk grekisk maskin men annars är det ju klockrent.
Kammot, dekaler och detaljarbete är ju enastående.
Vågar man fråga hur den ser ut undertill?
Lite för ren för att vara en typisk grekisk maskin men annars är det ju klockrent.
Kammot, dekaler och detaljarbete är ju enastående.
Vågar man fråga hur den ser ut undertill?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Milda makaroner vilket läckert cammo
Snyggt och prydligt byggt som vanligt och jag tycker vädringen är precis lagom för att lyfta fram panel-linjer och ge lite variation till färgerna. Av dekal-debaclet syns inte ett spår...
Ordet "förebildsbegränsningar" lade också snabbt till ordförrådet
Tommy
Snyggt och prydligt byggt som vanligt och jag tycker vädringen är precis lagom för att lyfta fram panel-linjer och ge lite variation till färgerna. Av dekal-debaclet syns inte ett spår...
Ordet "förebildsbegränsningar" lade också snabbt till ordförrådet
Tommy
TommyKillander
Riktigt snygg liten rackare. Draken passar verkligen i det kamot. Precis lagom vädring också!
linusorn
Du lyckandes över förväntan med denna, så jag är helt nöjd!
Alldeles lysande byggt och målat!
Alldeles lysande byggt och målat!
Mycket prydlig liten sak.
Kammot är enastående målat.
- Roland
Kammot är enastående målat.
- Roland
rsm.gbg
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum: