IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

+4
Caverö
T-34
Janne.S
johan r
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Skall vi ha en enkel omröstning på forumbordet?

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Vote_lcap89%Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Vote_rcap 89% 
[ 8 ]
Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Vote_lcap11%Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Vote_rcap 11% 
[ 1 ]
 
Totalt antal röster : 9
 
 
Omröstning stängd

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 13:47

Modell Göteborg närmar sig med stormsteg och vi är nu nere på timmar innan detta trevliga evenemang slår upp portarna.

Som vi tidigare tagit upp på forumet så vore det riktigt kul om vi skulle kunna få ihop en ansenlig modeller att ställa ut på "Forumbordet".
Tanken är att visa upp modellerna, som säkert många följt på forumets "In the works" sektion, i verkligheten.

Ni som känner att det skulle vara kul att visa upp sina alster är därför mer än välkomna att ställa ut de modeller som ni inte tänkt ställa upp med i tävlingen. Modellerna som ställs ut behöver inte vara färdiga utan det kan ibland till och med vara mer intressant att se de projekt som är "in progress". Ofta öppnar pågående projekt upp många diskussioner om olika tekniker mm. Det viktigaste är dock att visa på att det är roligt med modellbygge och att vi alla har olika nivåer på vårt byggande. Om man bara visar upp perfekta modeller så finns en risk att man snarare skrämmer iväg ev nya byggare så jag hoppas att ni inte känner att era modeller inte är tillräckligt bra för att visa upp!
Jag tänkte att vi kan sortera modellerna enligt forumets indelning på bordet.

Vid bordet tänkte jag att vi skulle ha en dator stående så att besökare kan gå in på forumet och kika på byggtrådarna.

Förhoppningsvis kanske vi kan locka fler byggare till att komma med i vår gemenskap och ev till och med registrera sig på plats.

Kanske att vi kan få barnbygget att logga sina framsteg på forumet också?

Nu till haken.

Eftersom jag inte har speciellt mycket att visa själv så hoppas jag på att ni övriga flitiga byggare känner för att dela med er av de fina modeller som ni visat prov på här i forumet.

Självklart hoppas jag att få skaka hand med er alla vid forumbordet och vem vet. Kanske att vi kan hitta en plats att tjöta på?

Slutligen en fråga.

Skulle det vara intressant att ha någon slags omröstning över forumets utsällda modeller som besökarna kan lämna in?

Vi ses imorgon!

// Johan


Senast ändrad av Johan R den sön sep 06 2009, 23:11, ändrad totalt 2 gånger
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Janne.S fre sep 04 2009, 17:42

Jag ställer upp med 3 modeller till forumbordet..... viggien, huntern och F-1:an
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av T-34 fre sep 04 2009, 18:31

Är det okay om jag tar med ett par vagnar som kan stå på erat bord åtminstone på lördag?
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 18:42

Tag med så många du vill! Risk att det blir ett ganska tomt bord annars Very Happy
Vi ses

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Caverö fre sep 04 2009, 19:20

Jasså finns det ett forumsbord så tar jag med ett par prylar oxå.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av merlin1953packard fre sep 04 2009, 20:21

Jag kan ta med mig åtminstone 6 flygmodeller till forumbordet (visserligen mediokra byggen, men på 1 meters avstånd ser de riktigt bra ut).
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 20:25

Trevligt Merlin. Skall bli spännande att se vilka nya modeller du tar med dig för utav det vi sett på forumet så kan nog inget av dina byggen klassas som mediokert Exclamation

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av merlin1953packard fre sep 04 2009, 20:27

Tack, Johan, för de uppmuntrande orden!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 20:32

Vassego!

Kul om du tar med dina kärror eftersom du ju inte valt de enklaste modellerna att utgå ifrån!

Vi ses

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av JOooCKE fre sep 04 2009, 20:43

Jag tar ju med mig min Tornado , kanske tar jag med mig Volvo chassiet också Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 20:49

Klart du tar med Volvochassiet!

Du tar inte med någon av bilarna med flames också till tävlingen eller forumbordet?

T-55:an är väl självklart anmäld till tävlingen eller? Brukar löna sig bra att delta som junior Very Happy

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av JOooCKE fre sep 04 2009, 21:05

Buicken skulle jag kunna ta med mig , för den är inte lika klumpig att ha med sig Razz
Jag har faktiskt inte anmält något till tävlingen , med tanke på att vi åker hem senare på lördagen , men behöver den vara kvar tills på söndagen? för om inte så kanske jag anmäler den på plats , för vad jag har förstått så kan man det också Rolling Eyes

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av JOooCKE fre sep 04 2009, 21:28

Buicken följer inte med i morgon efter en liten olycka här hemma , det går att fixa till men det hinner jag inte tills i morgon men jag tar med mig huven iallafall , och så kan nog Edseln få följa med i stället , det märks i morgon Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r fre sep 04 2009, 21:35

Jag vet inte om den behöver vara kvar till Söndagen. Tror att bedömningen sker på lördag eftermiddag.

Tag med grejerna och fråga vid incheckningen!

Alla juniorer (15 år och yngre) brukar få pris (som behöver lim Very Happy ).

Vi ses!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av JOooCKE fre sep 04 2009, 21:37

Nu har jag packat lite , det som får följa med är då Tornado , T55 , Edsel , och Buick huv Very Happy

Nu kanske man skulle ta o försöka sova snart för att orka gå upp i morgon Razz

Ses i morgon! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av MiniStuff fre sep 04 2009, 23:12

Hej å hå alla forumvänner.... nu går man till sängs... en aaaaaaning senare än tänkt. Skall ju upp om ung 4-5 timmar ö köra en 30mil.

tänkte åsså bara meddela att jag tar med mina mer eller mindre färdiga projekt samt ett par figurer som smakprov.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r lör sep 05 2009, 01:11

Kul Markus!

Kör lugnt.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Azgaron sön sep 06 2009, 21:43

Hehe, jag upptäckte just den här omröstningen! Så dags nu va? Wink
Trevligt var det iaf!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Janne.S sön sep 06 2009, 22:17

Hehehe.... bättre sent än aldrig, Håkan! då vet vi hur vi ska göra nästa år Razz

Det var många rediga modeller på forumbordet minsan! Hoppas ni fick blodad tand och ställer upp och tävlar nästa år! Av oss forumdeltagare som tävlade så var det nog ingen som inte gick hem med mindre än ett Hedersomnämnande, 3:e pris kan man kalla det.

Stackars Håkan såg nästan chockad ut när han fick sina 2 (!), i samma klass dessutom!

Min lilla Tornado hittade sin kompis åxå, nästa år så kanske Stefan e med åxå och då kan vi ha en trio på forumbordet Very Happy

Stilig i verkliga livet åxå Jocke!....jag var inte ens i närheten av vad du presterar när jag var 14!

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning DSC00692

Och det var kul att träffa några fler långväga forumdeltagare.... T-34 å Ministuff! (förlåt att jag inte köpte något, Markus. Jag hade redan blivit hunnit blivit skinnad)

Johan, nästa år tar vi å slår våra kloka huvuden ihop lite innan och försöker få till lite skyltar och sådant till forumbordet Very Happy


Nu är man alldeles slut efter en lång, men mycket gemytlig helg! Kul att se så många modeller på bordet!
Sedan så...det viktiga är inte att vinna på Modell GBG utan att det finns dignande bord med mycket modeller som man kan njuta av!

Janne
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av johan r sön sep 06 2009, 22:43

Typiskt Janne. Du fick bilden som jag aldrig tog Twisted Evil

Jag vet att forumbordet i all sin enkelhet var väldigt uppskattat. Tyvärr rann tiden iväg och jag hann inte med en del av de saker som jag hade tänkt mig.

Riktigt roligt att det var så många som hörsammade min vädjan om modeller och fantastiskt bra att det satt folk vid bordet och pratade med besökarna. Tack för det Exclamation

Visst skulle det vara roligt att göra om detta nästa år och då litet mer genomtänkt. Datorn som jag hade med hann jag inte riktigt få igång. Skyltarna fixade jag på 5 minuter på väg till utställningen när jag passerade jobbet mm mm.

Nu har vi provat om det skulle fungera och det gav åtminstonne mig mersmak.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Janne.S sön sep 06 2009, 23:34

Defintivit...och nog var det ett och annat ögonbryn som for upp vid vårt bord! Och jag såg flera forumdeltagare sitt vid bordet å prata... helt enastående!

Aldrig fel att profilera oss lite..... Wink
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Azgaron mån sep 07 2009, 01:06

Hehe, jo lite chockad var jag allt! Smile Hade ju inte väntat mig några utmärkelser, och speciellt inte för de där modellerna jag tog med lite för skojs skull! Wink

Nu fick man ju lite blodad tand, så det är ju bara att jobba på till nästa gång!

Ja, det var kul att vi fick lite uppmärksamhet vid vårt forumbord!

Kul att se era Tornados tillsammans Janne och Jocke!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av merlin1953packard tor sep 10 2009, 23:49

Tyckte att den här idén med forumbord fick en bra och lovande start! Som sagt, det rönte ju en hel del uppskattning och uppmärksamhet! Vi får väl se hur vi skall utveckla temat med forumbord till nästa år!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning Empty Sv: Modell Göteborg 2009 -- Forumutställning

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet