Truck Overload
+3
Azgaron
Järven
tiking
7 posters
Sida 1 av 1
Truck Overload
Precis som mitt förre överbelastningsprojekt tar detta bygget ett steg längre. Skalan är 1/35, helt enkelt för att jag hade det här fordonet som jag inte visste vad jag skulle göra med det. Så jag omvandlat det från att vara en militärbil till ett civilt fordon istället. Det här märket av lastbilar används ibland i de afrikanska regionerna så jag trodde att jag skulle använda det för detta bygge. Jag använde allt som passar, från gamla klädestyg, gummi, papper, plast och odds och ändar som jag hade sparat i min "låda med tricks", för att få jobbet gjort. Jag lade till och med en toalett för att få lite intresse. Plast gula/orange behållare används mycket i många regioner i Afrika, så jag målade och lade till dem i mixen av odds och slut. Jag vill tacka Ulf Lindgren för att jag skickade behållarna till mig. Dessa var 3d -tryckta. Han gjorde ett fantastiskt jobb med behållarnas fina detaljer. Teckningarna levererades av en annan stor modellerare, Peter Olsson. Tack hörni.
Notera. Jag märkte precis, jag hade glömt att raka av det tunna gummit mitt på däcket ovanpå hytten. Ska försöka raka av det. Annars var det ett roligt bygge. Tack för att du tittade.
Notera. Jag märkte precis, jag hade glömt att raka av det tunna gummit mitt på däcket ovanpå hytten. Ska försöka raka av det. Annars var det ett roligt bygge. Tack för att du tittade.
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Azgaron and Gigabyte like this post
Sv: Truck Overload
Du har sådan snits på detta med verklighetstrogen vädring och sådan uppfinningsrikedom så man nästan häpnar.
Riktigt snyggt.
Riktigt snyggt.
Järven
tiking likes this post
Fantastiskt kul och snyggt bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Du har överträffat dig själv, ännu en gång!
Vilket sanslöst lass, men ändå högst realistiskt, jag har sett många liknande bilar o lass i filmer o på foton!
Otroligt snyggt jobbat, och du har stoppat in många kul detaljer!
Stefan
Vilket sanslöst lass, men ändå högst realistiskt, jag har sett många liknande bilar o lass i filmer o på foton!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Järven skrev:Du har sådan snits på detta med verklighetstrogen vädring och sådan uppfinningsrikedom så man nästan häpnar.
Riktigt snyggt.
Man tackar så mycket för dins fina ord.
Stefan E skrev:Du har överträffat dig själv, ännu en gång!
Stefan
Man tackar dig Stefan.
Riktigt rolig modell med mycket att titta på! Kul!
glimturen skrev:Riktigt rolig modell med mycket att titta på! Kul!
Tack för det.
Jag bestämde mig för att lägga den överbelastade lastbilen i ett minimalistiskt diorama. Planen är att ta ett foto av lastbilen framifrån och lägga över den inom en "Time" eller någon annan tidningsliknande omslagssida. Denna vy kommer att vara den vy fotografen i dioraman har tagit och publicerat som ett omslagsfoto för tidningen. Jag arbetar fortfarande med att lägga till små detaljer här och där och försöker lägga till en figur framför lastbilen samt en stege och en figur som klättrar bak för att placera fler saker i lasthögen. Vi får se hur långt jag kan ta detta.
En liten lapp. När du försökte flytta lastbilen till det nuvarande läget gick axeln sönder. Men jag lyckades limma den (vilket gav mig lite huvudvärk på grund av den klumpiga högen med saker på baksidan. Det gjorde det svårare att hålla medan jag försökte limma tillbaka axeln.
En liten lapp. När du försökte flytta lastbilen till det nuvarande läget gick axeln sönder. Men jag lyckades limma den (vilket gav mig lite huvudvärk på grund av den klumpiga högen med saker på baksidan. Det gjorde det svårare att hålla medan jag försökte limma tillbaka axeln.
Azgaron likes this post
Väldigt coolt! Ser väldigt realistiskt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Väldigt coolt! Ser väldigt realistiskt ut!
Håkan
Glad du tycker det.
Azgaron likes this post
Liknande ämnen
» Truck Axle Service Vignette
» Suzuki Overload
» GMC truck 2 1/2 ton Italeri
» Truck 'Loading Bay' Diorama WIP
» German Army truck
» Suzuki Overload
» GMC truck 2 1/2 ton Italeri