Airfix FW190-D
+5
merlin1953packard
Caverö
Janne.S
Azgaron
dm4
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Airfix FW190-D
Jaha, igång med nästa projekt, ytterligare en lågbudget Airfix med väldigt få delar..
Redan påbörjad..
Passformen lite bättre än den tidigare Bf109'an men det finns ändå en del att önska. För jämföra med nästa modell som förmodligen blir en Revell.
Mvh
Redan påbörjad..
Passformen lite bättre än den tidigare Bf109'an men det finns ändå en del att önska. För jämföra med nästa modell som förmodligen blir en Revell.
Mvh
dm4
Sv: Airfix FW190-D
Ser bra ut Dm4!
De gamla Airfixmodellerna har väl en del brister i detaljeringen men kan bli rätt fina ändå!
Håkan
De gamla Airfixmodellerna har väl en del brister i detaljeringen men kan bli rätt fina ändå!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Med lite TLC så går det att få fason på det mesta
Den där blir spännande!
Den där blir spännande!
Janne.S- Moderator
Lycka till med 190:an
Jag har byggt två med dekaltrimm och förra året van den ena bästa airfixmodell bucklan.
Detaljerna är inget vidare men med rätt feeling så går det att få ihop något fint av dom.
Byggde en som barn oxå då nångång på tidigt åttiotal, den blev nog målad som oskar romms kärra. Blir din grå eller grön?
Jag har byggt två med dekaltrimm och förra året van den ena bästa airfixmodell bucklan.
Detaljerna är inget vidare men med rätt feeling så går det att få ihop något fint av dom.
Byggde en som barn oxå då nångång på tidigt åttiotal, den blev nog målad som oskar romms kärra. Blir din grå eller grön?
Caverö
Hade tänkt grön, men denna Airfix blir ytterligare en exprimentkärra.Caverö skrev:
Har tre FW till som skall byggas, en revell 1/72 och sedan en 'dubbel' i 1/48 enligt nedan bild..
Skall bli intressant..
Mvh
dm4
Ser ut som Airfix-kärran bara är en "uppvärmning" inför 1/48-byggena! Airfix funkar alltid, tycker jag. Man blir aldrig sådär riktigt besviken, men å andra sidan blir man ju som regel inte heller utsatt för nån glädjechock! Blir kul att se den färdig så småningom!
merlin1953packard
Ser ut som en bra start på ditt bygge dm4 ,,Lycka till med ditt FW190 bygge !
Gigabyte
Innan köp av denna dubbel läste jag Brett Greens tidigare reviews av Eduard Focke Wulf, därav mitt beslut
Mvh
dm4
Liten uppdatering..
Grundat i rlm76, preshade plus lite annat smått..
Nästa steg är camo och mottling..
Mvh
Grundat i rlm76, preshade plus lite annat smått..
Nästa steg är camo och mottling..
Mvh
dm4
Ser bra ut Dm4! Ska bli kul att se den kammomålad!
Håkan
Håkan
Ytterligare liten uppdatering..
Efter lite missöden som jag förhoppningsvis lär mig av har jag nu lagt camo vingarna, fusen kvar..
Återkommer..
Mvh
Efter lite missöden som jag förhoppningsvis lär mig av har jag nu lagt camo vingarna, fusen kvar..
Återkommer..
Mvh
dm4
Ser snyggt ut Dm4! Ska bli skoj att se den färdigmålad!
Håkan
Håkan
Janne.S skrev:Missöden? Inget som syns i alla fall Snyggt!
Tackar allihopa! Maskerade med plastfilm som tog med sig färgen fläckvis vid avmontage
Sprutade på ytterligare lager och det löste sig, nackdelen är att det blev lite mörkare än vad jag hade tänkt mig.
Mvh
dm4
Det här missade jag !
Jag tycker att du har fått till det mycket bra !
Kul att det löste sig sedan med avmaskningen
Jocke
Jag tycker att du har fått till det mycket bra !
Kul att det löste sig sedan med avmaskningen
Jocke
JOooCKE
Har varit lite si och så med byggandet, annat har varit prioriterat. Men nu har jag lagt camo samt mottling. Dock fick jag spraya om sidorna ett par gånger du min jula spruta producerar tråkiga 'prickar'. Införskaffade därför denna istället för att se om det kunde vara sprutan:
..och det var det. Kan köra helt andra linjer med en sådan här fin spruta (..och tur är väl det med tanke på prislappen )
Camo samt mottling på sidorna, har även lagt på future för senare dekaler. ( lite mörkt, får ta bättre bilder när maskinen är klar)
Undrar ni varför huven är blå beror det på masken, tar inte bort den förrän jag är klar med weathering osv..
Detta är min tredje modell så jag gör fortfarande rätt mycket misstag, men förhoppningsvis lär jag mig..
Märker att det är lite roligare att köra två projekt bredvid varandra då det annars blir lite mycket väntetid för målning etc. Därför kört igång en enkel modell av Bf109-G10 i 1/48, min första större modell. Mer om detta i annan tråd.
..och det var det. Kan köra helt andra linjer med en sådan här fin spruta (..och tur är väl det med tanke på prislappen )
Camo samt mottling på sidorna, har även lagt på future för senare dekaler. ( lite mörkt, får ta bättre bilder när maskinen är klar)
Undrar ni varför huven är blå beror det på masken, tar inte bort den förrän jag är klar med weathering osv..
Detta är min tredje modell så jag gör fortfarande rätt mycket misstag, men förhoppningsvis lär jag mig..
Märker att det är lite roligare att köra två projekt bredvid varandra då det annars blir lite mycket väntetid för målning etc. Därför kört igång en enkel modell av Bf109-G10 i 1/48, min första större modell. Mer om detta i annan tråd.
dm4
Ser mycket fint ut !
Infinity, den vill jag så gärna ha !
Dock så får jag nöja mig med Evon för pengarna finns inte just nu
Jocke
Infinity, den vill jag så gärna ha !
Dock så får jag nöja mig med Evon för pengarna finns inte just nu
Jocke
JOooCKE
Ser mycket bra ut Dm4!
Visst är det skillnad på spruta och spruta!
Ser ut som ett bra inköp!
Håkan
Visst är det skillnad på spruta och spruta!
Ser ut som ett bra inköp!
Håkan
Hehe misstag gör vi alla....hela tiden.
Den där ser riktigt fin ut, verkar som du träffat på den sprutan som du trivs med
Fortsätt så!!!
Den där ser riktigt fin ut, verkar som du träffat på den sprutan som du trivs med
Fortsätt så!!!
Janne.S- Moderator
Splendid splendid! my jerry building friend. Det ser ju så bra ut att man blir lite avis nästan.
Caverö
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 A-8/R11 Nightfighter, Revell 1/32
» Fw190 landninsställ
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 A-8/R11 Nightfighter, Revell 1/32
» Fw190 landninsställ
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet