P-51B, Tamiya, 1/48
+5
rsm.gbg
cas
Stefan E
Matt_Public
Tobias
9 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: P-51B, Tamiya, 1/48
Hmm..
Det blev inte så mycket vädring. lite kludd med Tamiyas sminkset.. Lite kluven - den "borde" vara smutsigare men bygget var lite av ett, sido-/snabbygge medans Alcladprimer torkade på min P-47M.. Sen blev det jobbigt med tre (en P-47N med.. )..
Nu känns det som att den fyllt sitt syfte och fått mig lite tillbaka på banan..Men jag är ganska nöjd även om det känns lite fel att bara avsluta utan mycket vädring.. (Har kvar klarplasten i vänster vinge, för lampan)
IMG_0326 by Tobias Björkman, on Flickr
Sprejade dock på lite Tamiya-lack på min test-bit, Draken-överdel som jag målat med MRP-färger. Skall leka lite med oljefärger, vädring där..
J 26:an ser otroligt platt o tråkig ut. Liite mindre så i verkligheten. Men inte tokbra heller..
Det blev inte så mycket vädring. lite kludd med Tamiyas sminkset.. Lite kluven - den "borde" vara smutsigare men bygget var lite av ett, sido-/snabbygge medans Alcladprimer torkade på min P-47M.. Sen blev det jobbigt med tre (en P-47N med.. )..
Nu känns det som att den fyllt sitt syfte och fått mig lite tillbaka på banan..Men jag är ganska nöjd även om det känns lite fel att bara avsluta utan mycket vädring.. (Har kvar klarplasten i vänster vinge, för lampan)
IMG_0326 by Tobias Björkman, on Flickr
Sprejade dock på lite Tamiya-lack på min test-bit, Draken-överdel som jag målat med MRP-färger. Skall leka lite med oljefärger, vädring där..
J 26:an ser otroligt platt o tråkig ut. Liite mindre så i verkligheten. Men inte tokbra heller..
Tobias
Azgaron likes this post
Haha, tack. Den Redtails-Mussen är en Airfix OOB. Typ.. Kommer inte ihåg färgerna..! Men en Flory Wash grisade ner den lite för mycket. Står mest kvar för att brorsans och syrrans ongar alltid glömemr o ta med den (och en Airfix Brewster Buffalo). Rensat ut små 81/72) och gamla modeller ganska bra annars.. Farsan får ta med den gröna Mussen och lite Spitfires (som jag iofs var nöjd med!) för att ge plats..
Tobias
Tjusigt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Snyggt triss!
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 250/9 Tamiya