IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blandade frågor

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Blandade frågor Empty Blandade frågor

Inlägg av Fenix1980 tor okt 28 2021, 17:08

1, Är Special Hobby och Tarangus Viggen i 1/72 samma modell?
2, Jag har köpt Tamiya's "Smink set"  för "bränd" metall och det finns 2 "burnt" metal en röd och en blå när ska man använda den röda och den blåa eller ska man använda båda samtidigt?
3, Kan 3:dje part Viggen delarna för Taranagus/Special Hobby Viggarna användas på hellers modell eller skiljer de för mycket från varandra?
4, Är det någon skillnad på SF och AJSF exteriört förutom F21's Jaktviggen kamouflage?


Senast ändrad av Fenix1980 den tor okt 28 2021, 20:06, ändrad totalt 1 gång

Fenix1980


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Tobias tor okt 28 2021, 18:45

1. Ja det är samma plast. Men de har lite olika boxar om det är som i 1/48. (Ex du får inte med JA-delarna i AJ-boxem om det är samma i 1/72)

2. Hmm.. inte använt den, men antar att man kan göra "sicoloured", upphettad metall typ? Vad säger man på svenska.. Testa på en - testbit? Smile

3. Vet ej.. Eller - vapnen bör funka bra. Cockpit etc.. Trixigare.. Men vet inte.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Tobias tor okt 28 2021, 20:13

Kikade - som jag borde gjort innan brödhackan öppnades.. Wink

Special Hobby har också gett ut JA? Ok. Inte som i 1/48 då.

Scalemates

Där kan du se deras "släkt". Kan kanske klura ut skillnader med - om det bara är dekaler eller olika extra delar med (tror inte det).

Vad var det för Aftermarket du hade?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Fenix1980 tor okt 28 2021, 22:42

Tobias jag har inte köpt någon aftermarket jag bara kollade på dem, när jag letade efter de aftermarket cockpits rebell hade för hellers 1/72 men de verkar inte finnas kvar hos rebell. Jag kunde bara hitta CMYK's cockpits för Tarangus/Special Hobby. Även om jag har tre obyggda Tarangus/Special Hobby Viggar så har jag även en gammal obyggd Heller Viggen i 1/72 (Den som ligger i Hellers Jaktviggenlåda) som jag hittade i ett skåp vet ej hur länge den legat där.

Fenix1980


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Tobias tor okt 28 2021, 23:32

Aha.. JA - bara kika noggrannt vilken modell AM är till då? Smile Heller kräver nog lite mer om man vill få den mera korrekt och "modern". Men med tre av de andra hade jag väntat lite.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Stefan E fre okt 29 2021, 09:21

Bygg dina Viggar från Special Hobby, spara de delar och dekaler som eventuellt blir över och använd dem till din Heller-modell.  Very Happy

Men jag tror inte du vill bygga Hellers efter SH...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Blandade frågor Empty Sv: Blandade frågor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet