Stash management
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Stash management
Tycker han har rätt bra videor, hittade honom häromdagen bara..
Stashen.. Faktiskt gjort några av hans grejor ("konverterat" modeller till färger och bättre verktyg och även dekaler/AM). Tror min stash är ok, men vill inte ha den större. Eller vill o vill.. Den befintliga känns lagom med mellan 20 och 30 modeller?
Ganska bra råd iallafall. Och kul video.
Stashen.. Faktiskt gjort några av hans grejor ("konverterat" modeller till färger och bättre verktyg och även dekaler/AM). Tror min stash är ok, men vill inte ha den större. Eller vill o vill.. Den befintliga känns lagom med mellan 20 och 30 modeller?
Ganska bra råd iallafall. Och kul video.
Tobias
Azgaron likes this post
Sv: Stash management
Min stash består för tillfället av två modeller, min Trumpeter BF 109:a och sedan min julklapp från den mystiska tomten, så stash management är inget större problem för mig.
LasseThid
Tobias likes this post
Ang. stash management så rekommenderar jag starkt www.scalemates.com
Både om man har liten eller stor stash.
Man får så mycket extra info om sina modeller, product timeline, reviews, after market etc etc.
Man kan även leta och få info om kommande modeller man vill ha, nya, gamla som framtida.
- Roland
Både om man har liten eller stor stash.
Man får så mycket extra info om sina modeller, product timeline, reviews, after market etc etc.
Man kan även leta och få info om kommande modeller man vill ha, nya, gamla som framtida.
- Roland
rsm.gbg
Marlin likes this post
Jag är skyldig på de flesta punkterna!
Man skulle ha tänkt på det här för 20år sedan, nu lever min stash sitt eget liv!
Becker är bra och hans videos är trevliga, men han har inte hållit på så länge ännu, bara 7år eller så.
Jag har en "ready to go"-stash, det är min "shelf of started kits" i olika stadier.
Jag rekommenderar Scale-Mates varmt, en fantastisk sida med otroligt mycket information om modellerna och det finns en "stash-manager" funktion.
https://www.scalemates.com/
Var lugn Lasse, din stash kommer att växa till sig, det går fortare än man kan tro!
Stefan
Man skulle ha tänkt på det här för 20år sedan, nu lever min stash sitt eget liv!
Becker är bra och hans videos är trevliga, men han har inte hållit på så länge ännu, bara 7år eller så.
Jag har en "ready to go"-stash, det är min "shelf of started kits" i olika stadier.
Jag rekommenderar Scale-Mates varmt, en fantastisk sida med otroligt mycket information om modellerna och det finns en "stash-manager" funktion.
https://www.scalemates.com/
Var lugn Lasse, din stash kommer att växa till sig, det går fortare än man kan tro!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
cas likes this post
Bara att bygga på lasse.. Eller.. Skönt och ha 1-2.. Men jag kan itne det..
Ja Scalemates är fantastisk Rolle! En av de digitale underverken. Men annars var det bättre förr. Typ.
Ja han verkar skön Stefan! Tamiya fan boi med så det är kul!
En ready-rack stash huh? Hehe. Fan jag blir "stressad" av grejor jag startar som sen fastnar. Eller, det stör mig..Vissa mer än andra.
Ja Scalemates är fantastisk Rolle! En av de digitale underverken. Men annars var det bättre förr. Typ.
Ja han verkar skön Stefan! Tamiya fan boi med så det är kul!
En ready-rack stash huh? Hehe. Fan jag blir "stressad" av grejor jag startar som sen fastnar. Eller, det stör mig..Vissa mer än andra.
Tobias
Tobias skrev:Men annars var det bättre förr. Typ.
Det var inte bättre förr Tobias, det är bara värre nu...
LasseThid
Azgaron and Matt_Public like this post
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet