F8F Academy 1/48
+4
Tobias
Gigabyte
rsm.gbg
Timo P
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Temabyggen :: Julstrul :: Julstrul 2021
Sida 1 av 1
F8F Academy 1/48
Träffade Rickard häromsistens och han var så schysst att buda ett paket från Tomten till mig. Som utlovat kommer här uppdateringen på juldagen 2021 vad jag hittade. Paketetet var väl inslaget med juligt rött papper och öppnades med andakt under julaftonskvällen. Storleken på paketet motsvarade en Revell 1/72 men vad som hittades var denna goding:
En F8F-1/2 i 1/48 från Academy i en limited "USS Tarawa post war" edition. Visste inte ens den användes efter andra världskriget men det tog väl ett tag innan jetkärrorna tog över. Ska bli kul att läsa på lite om originalet.
Fem olika versioner kan byggas. Lutar nog åt nummer ett med röd spinner.
En lagom utmaning för mig och ett bra Julstrul 2021 bygge. Översiktligt antal delar. Tack för visad hänsyn och väl vald modell Rickard!
Sen ser jag ju ovan att det är en bra idé att plocka ur sprue:na ur plastpåsarna innan man fotograferar dom. Nåja. Förhoppningsvis kommer skalpellen fram snart och skär upp påsarna så att bygget är igång. Får kolla hur färgförrådet här i Tysland ser ut. I värsta fall får väl målningen vänta tills man är tillbaka i Sätila. Det ryktas om byggdag med IPMS Mark den 6 januari allternativt 8 januari.
En F8F-1/2 i 1/48 från Academy i en limited "USS Tarawa post war" edition. Visste inte ens den användes efter andra världskriget men det tog väl ett tag innan jetkärrorna tog över. Ska bli kul att läsa på lite om originalet.
Fem olika versioner kan byggas. Lutar nog åt nummer ett med röd spinner.
En lagom utmaning för mig och ett bra Julstrul 2021 bygge. Översiktligt antal delar. Tack för visad hänsyn och väl vald modell Rickard!
Sen ser jag ju ovan att det är en bra idé att plocka ur sprue:na ur plastpåsarna innan man fotograferar dom. Nåja. Förhoppningsvis kommer skalpellen fram snart och skär upp påsarna så att bygget är igång. Får kolla hur färgförrådet här i Tysland ser ut. I värsta fall får väl målningen vänta tills man är tillbaka i Sätila. Det ryktas om byggdag med IPMS Mark den 6 januari allternativt 8 januari.
Timo P
Azgaron and Gigabyte like this post
Sv: F8F Academy 1/48
Bearcat är en himla käckt liten maskin alltså.
Den får du ihop lätt!
Den får du ihop lätt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F8F Academy 1/48
Kul att du gillade den.
Röd spinner låter rätt!
Röd spinner låter rätt!
Ser trevligt ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009