P-51D x2
+2
Matt_Public
Tobias
6 posters
Sida 1 av 1
P-51D x2
Låter ju som ett par gamla goa gubbar eller? Hasse & Eduard..
Är i ett läge där det känns lagom att knäcka en ny låda - mycket lack - och då väntan på tork på både Razorback och Beaufighter (medans P-47N får ligga till sig lite till..) Då känns det lagom med något i andra änden.
Så den där Hasegawa P-51D jag aldrig gjorde klart i höstas plus en sprillans ny (köpt i höstas iaf) Eduard P-51D hamnar på bordet!
IMG_0556
K-lådan. Jag använde den som transportlåda i höstas när min polare fick en Spitfire, sen tog farsan med den upp.. Lite banged up men ganska ok..
Har redan klippt loss lite delar och sorterat..
IMG_0557
Hasse. Typ orimad med Mr Surfacer 1500. Testat, på annat med Gunzes GX Black - blank.. Men inte på en full modell, för Alclad. Tänkte göra det här. Inte lika farligt att det skiter sig på denna som en Eduard då jag kan se mig få lägga en hel del mera jobb på den vansinnigt fina modellen! (har tre lådor till, D-5, Mustang IV och Tales of Iwo Jima)
Blir väl lite pillande med cockpiten till Eduard i lagom takt och kladdande med Hasse.. (F-16 i gruppbygget får nog vänta lite med.. Behöver lite mera AM och sätta mig in i ämnet)
Inte helt bestämt om individer - Ray Wetmore´s Daddy´s Girl var ju på tapeten för Hasse. kan bli! Sen arket under med Dirty Dick, Dirty Old Man och Blue Pickle ligger högt! En av snuskisarna skulle jag tro det blir! (Syns på Eduards boxart med! Planet i bakgrunden är Dirty Old Man!)
Så, kanske Wetmnore´s för Hasse och en snuskig gammal gubbe eller en smutsig..
Det knepiga blir spinnern med de fyra färgerna som jag lyft tidigare - hur man bäst gör....
Får kanske sen ta med exemplaret till hospitalet och göra mock-attacks på de värsta PK-kärringarna med ett stycke flygetyg från patriarkatet - dessutom med helt klart festliga namn. Det hade livat upp lite lagom tror jag.
Är i ett läge där det känns lagom att knäcka en ny låda - mycket lack - och då väntan på tork på både Razorback och Beaufighter (medans P-47N får ligga till sig lite till..) Då känns det lagom med något i andra änden.
Så den där Hasegawa P-51D jag aldrig gjorde klart i höstas plus en sprillans ny (köpt i höstas iaf) Eduard P-51D hamnar på bordet!
IMG_0556
K-lådan. Jag använde den som transportlåda i höstas när min polare fick en Spitfire, sen tog farsan med den upp.. Lite banged up men ganska ok..
Har redan klippt loss lite delar och sorterat..
IMG_0557
Hasse. Typ orimad med Mr Surfacer 1500. Testat, på annat med Gunzes GX Black - blank.. Men inte på en full modell, för Alclad. Tänkte göra det här. Inte lika farligt att det skiter sig på denna som en Eduard då jag kan se mig få lägga en hel del mera jobb på den vansinnigt fina modellen! (har tre lådor till, D-5, Mustang IV och Tales of Iwo Jima)
Blir väl lite pillande med cockpiten till Eduard i lagom takt och kladdande med Hasse.. (F-16 i gruppbygget får nog vänta lite med.. Behöver lite mera AM och sätta mig in i ämnet)
Inte helt bestämt om individer - Ray Wetmore´s Daddy´s Girl var ju på tapeten för Hasse. kan bli! Sen arket under med Dirty Dick, Dirty Old Man och Blue Pickle ligger högt! En av snuskisarna skulle jag tro det blir! (Syns på Eduards boxart med! Planet i bakgrunden är Dirty Old Man!)
Så, kanske Wetmnore´s för Hasse och en snuskig gammal gubbe eller en smutsig..
Det knepiga blir spinnern med de fyra färgerna som jag lyft tidigare - hur man bäst gör....
Tobias
Azgaron likes this post
Sv: P-51D x2
Dirty Old Man har den färggranna rumpan. Har dekaler för dem, som passar Tamiya.. Men sånt målas ju bäst.. Så det lutar kanske mera åt Dirty Dick..
Sunshine är också fin.
Wetmore´s kärra ser lite olika ut (och han flög två har jag för mig), kill markings på huven också bland annat samt invasionsränder (på undersidan och ett tag bara kroppen iirc)
Sunshine är också fin.
Wetmore´s kärra ser lite olika ut (och han flög två har jag för mig), kill markings på huven också bland annat samt invasionsränder (på undersidan och ett tag bara kroppen iirc)
Tobias
Namnet förpliktigar.Tobias skrev:Så det lutar kanske mera åt Dirty Dick.
Matt_Public- Master of DNF
Eller hur.. Det är klockrent! Tror den andre också kommer byggas en dag, alldeles för mycket åt min dåliga humor att inte göra..
Tobias
Matt_Public likes this post
Detta blir ett trevligt dubbelbygge!
Jag har just gett mig in på dekaleringen av Angels Playmate nu, alla dessa jämrans minituösa stenciler!
Stefan
Jag har just gett mig in på dekaleringen av Angels Playmate nu, alla dessa jämrans minituösa stenciler!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack. Ja, det blir trevligt. Jag gillade den Hasse´n! Mer än jag trodde jag skulle..
Ett bekymmer med Daddy´s Girl är maskningen av avgasrören kom jag på.. Känner att jag inte behöver det i mitt liv från den modellen nu.. Kan bli omfall.. Men jag gillar kärran.. Så den komemr bli till en dag (har 1/32-dekaler med..)
Ah! Kikade på arken, det ser.. Tidsödande ut.. Ser fram emot Angels Playmate!
Ett bekymmer med Daddy´s Girl är maskningen av avgasrören kom jag på.. Känner att jag inte behöver det i mitt liv från den modellen nu.. Kan bli omfall.. Men jag gillar kärran.. Så den komemr bli till en dag (har 1/32-dekaler med..)
Ah! Kikade på arken, det ser.. Tidsödande ut.. Ser fram emot Angels Playmate!
Tobias
Dubbelponny? Nästan lika roligt som en F-82, men det blir säkert doningar.
Den ena ser iaf svart och fin ut.
Den ena ser iaf svart och fin ut.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Najs Tobbe efter de fina P47 med 2 musse bubbeltopp.
Jag hade inte en sådant och för ca 2 veckor sen fick ICM p51 D samt Eduard P51 d.
Så det blir bubbeltopp här också.
Fast vill bygga klar kingcobran....Börjar klia i fingrarna riktig när jag kollare eduards låda....
Jag hade inte en sådant och för ca 2 veckor sen fick ICM p51 D samt Eduard P51 d.
Så det blir bubbeltopp här också.
Fast vill bygga klar kingcobran....Börjar klia i fingrarna riktig när jag kollare eduards låda....
Sadolf
Tack, tack. Ja nog är den svart.. Lagt på min blanka med men den är liksom fortfarande svart så inte så spännande att visa..
Klippt o donat med cockpit på Eduard. Galet fina smadelar.. Nästan för bra, hehe. Jag gillar att pilla med det men vill nästan bara ha ett bygge igång när jag sysslar med en sån modell..
Ah, har ICM en D med? Coolt. Ja, bygg klart din Kobra och hpoppa på Eduard sen?
Klippt o donat med cockpit på Eduard. Galet fina smadelar.. Nästan för bra, hehe. Jag gillar att pilla med det men vill nästan bara ha ett bygge igång när jag sysslar med en sån modell..
Ah, har ICM en D med? Coolt. Ja, bygg klart din Kobra och hpoppa på Eduard sen?
Tobias
I förvirringen so tog jag me 109 och monterade antenner....
Ska kanske lägga stenciler på t bolten också,,..
Ska kanske lägga stenciler på t bolten också,,..
Sadolf
Kommer bli så spännande med två hästar!
Kör på!
Kör på!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet