Takom Sd Kfz 182 King Tiger
+7
Tobias
linusorn
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Gigabyte
LasseThid
11 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Takom Sd Kfz 182 King Tiger
Mycket snyggt cammo, jag gillar färgerna!
Nu är jag sugen på att bygga en stor skrammelvagn själv!
Stefan
Nu är jag sugen på att bygga en stor skrammelvagn själv!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan.
Det är bara att slå till på Ryefield Models Tiger I med full interiör och ca 1700 delar...
Det är bara att slå till på Ryefield Models Tiger I med full interiör och ca 1700 delar...
LasseThid
Det går ju framåt med stormsteg och snyggt blir det.
Har själv funderat på en Bergepanther med interiör, men det blir en Centurion som nästa ”skrammelvagn”
Mvh
Martin
Har själv funderat på en Bergepanther med interiör, men det blir en Centurion som nästa ”skrammelvagn”
Mvh
Martin
Mårten Fredrik
Tack Martin!
Kan jag täcka alla småprickar med det gula kommer jag att vara skapligt nöjd.
Nästa skrammelvagn för min del blir RFM's StuG IV, men Tiger I:an kommer nog att införskaffas också.
Dock blir det nog ett flygetyg eller tre innan Stugan.
Kan jag täcka alla småprickar med det gula kommer jag att vara skapligt nöjd.
Nästa skrammelvagn för min del blir RFM's StuG IV, men Tiger I:an kommer nog att införskaffas också.
Dock blir det nog ett flygetyg eller tre innan Stugan.
LasseThid
Ser snyggt ut! Blir färdigt när det blir fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det börjar definitivt att likna en King Tiger...
Det återstår lite detaljmålning, exempelvis vid yxan och spaden, men på det stora hela närmar vi oss klarlackning och dekaler samt vädring.
Det återstår lite detaljmålning, exempelvis vid yxan och spaden, men på det stora hela närmar vi oss klarlackning och dekaler samt vädring.
LasseThid
Azgaron and Gigabyte like this post
Son of a Mumford!
Det där blev ju så bra som allra helst. Applåder, liksom!
Det där blev ju så bra som allra helst. Applåder, liksom!
Matt_Public- Master of DNF
Sådär! Det blev ju riktigt snyggt tillslut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Efter att ha bläddrat igenom bygginstruktionen hittade jag två delar som jag glömt att montera, varav den ena delen inte ens var målad, men nu är äntligen alla bitar på plats.
Dags för klarlack, dekaler och lite pin washes innan vi kallar denna för klar. Alldeles lagom till Julstrulet.
Eventuellt bryter jag mot min principip att alltid avsluta ett bygge innan jag börjar på nästa för att slänga ihop en liten Musse, eller också slappnar jag av med att köra igenom Assassin's Creed Unity igen, nu när jag fått lite feeling efter besöket hos grod- och snigelätarna...
Kallt så in i bänken var det, men ganska vackert...
Ici c'est Paris!! som de säger...
Dags för klarlack, dekaler och lite pin washes innan vi kallar denna för klar. Alldeles lagom till Julstrulet.
Eventuellt bryter jag mot min principip att alltid avsluta ett bygge innan jag börjar på nästa för att slänga ihop en liten Musse, eller också slappnar jag av med att köra igenom Assassin's Creed Unity igen, nu när jag fått lite feeling efter besöket hos grod- och snigelätarna...
Kallt så in i bänken var det, men ganska vackert...
Ici c'est Paris!! som de säger...
LasseThid
Azgaron, Matt_Public, cas and Tobias like this post
Aaah, Strömsund!LasseThid skrev:[...] efter besöket hos grod- och snigelätarna...
Matt_Public- Master of DNF
Marlin and Tobias like this post
Nej, där har jag inte varit sedan mitten av 80-talet skulle jag tro, även om jag har en del släkt i dina krokar.Matt_Public skrev:Aaah, Strömsund!LasseThid skrev:[...] efter besöket hos grod- och snigelätarna...
LasseThid
Matt_Public likes this post
Det där blev hur bra som helst Lasse!
Ser fram emot vädringen!
Ser fram emot vädringen!
Tackar.
Får se hur det blir med vädringen i mellandagarna.
Dels kommer det att bli julstrul och dels har jag chillat en del i soffan med att köra AC Unity som utspelar sig i Paris. Lite småkul att kolla upp hur ställen man var på såg ut för sisådär 230 år sedan, även om Paris är bra mycket större idag...
Får se hur det blir med vädringen i mellandagarna.
Dels kommer det att bli julstrul och dels har jag chillat en del i soffan med att köra AC Unity som utspelar sig i Paris. Lite småkul att kolla upp hur ställen man var på såg ut för sisådär 230 år sedan, även om Paris är bra mycket större idag...
LasseThid
Tack Sadolf.
King Tigern kom överraskande nog (åtminstone för mig) på 3:e plats i kategorin Militära fordon (36 deltagande modeller, varav 30 i skala 1/72) i dagens Battlefield på IPMS Göteborgs månadsmöte.
Jag hade själv räknat med en sistaplats...
King Tigern kom överraskande nog (åtminstone för mig) på 3:e plats i kategorin Militära fordon (36 deltagande modeller, varav 30 i skala 1/72) i dagens Battlefield på IPMS Göteborgs månadsmöte.
Jag hade själv räknat med en sistaplats...
LasseThid
Azgaron and cas like this post
Gratulerar!
Så var det ett möte... visste inte. Vilket fall kunde inte komma har inte bilen igång just nu och det långt väg till Gbg
Men det blev kanonfin, mycket fin och ren målad!
Så var det ett möte... visste inte. Vilket fall kunde inte komma har inte bilen igång just nu och det långt väg till Gbg
Men det blev kanonfin, mycket fin och ren målad!
Sadolf
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Takom 1/35 AMX 13/90
» AMX-13 / 105 , takom 1/35
» Mark IV Takom 1/35
» BV206S, Takom 1/35
» Dragon 6303 King Tiger Henschel Turret
» AMX-13 / 105 , takom 1/35
» Mark IV Takom 1/35
» BV206S, Takom 1/35
» Dragon 6303 King Tiger Henschel Turret