J 34 - Airfix, 1/48
+5
Matt_Public
linusorn
Azgaron
Marlin
Tobias
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: J 34 - Airfix, 1/48
Verkar Tobbe kollade om flammdämparna dämpar flamman...
Såna där grejor--- jag vet man blir ibland pissförbannat...
Men man kan övervinna skiten och desto större glädje och ära...
Såna där grejor--- jag vet man blir ibland pissförbannat...
Men man kan övervinna skiten och desto större glädje och ära...
Sadolf
Ser ut att går framåt fint! Snyggt kontor!
Lugn o fin nu, Tobbe, elda inte upp hela stan....
Bra försök, men en del eftermarknadsprylar vill helt enkelt inte, vad var det för fabrikat på flamdämparna?
Stefan
Bra försök, men en del eftermarknadsprylar vill helt enkelt inte, vad var det för fabrikat på flamdämparna?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
Hehe, PJ productions. Det är lite svårt att förklara, men deras saker ser fina ut. men de är inte anpassade för Airfix väldigt enkla urgröpning.. De vill att man skall borra rakt bak, in. i Airfix mjuka, grunda plast.. Du kan inte få ett hål i den riktningen..
Kanske om man från insidan helt skär bort den inbuktningen, som är på insidan..
Bättre hade vart om de var formade efter Airfix - form..
Vill eg ha dem men nästa gör jag egna till. Det är mycket lättare, skulle jag tro, aä att fåd essa att funka, bra..
Skulle gärna bygga fler.. Med en AM-stol, måla en istället för att fippla med etset..
Kanske om man från insidan helt skär bort den inbuktningen, som är på insidan..
Bättre hade vart om de var formade efter Airfix - form..
Vill eg ha dem men nästa gör jag egna till. Det är mycket lättare, skulle jag tro, aä att fåd essa att funka, bra..
Skulle gärna bygga fler.. Med en AM-stol, måla en istället för att fippla med etset..
Tobias
Ramlar ju på fint trots alla svordomar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack. Jadå.. Hjulhusen skall primas nu, bara inte orkat ta kort. Det var faktiskt ganska trixigt med vingarna, där jag fick skära bort och limma dit utan Dog Tooth... Gillar iten ALLS den lösningen.. Ganska välmarkerat men jag skar itne med en kvi utan sågade med min PE-såg.. kanske var ett misstag.. Fick både slipa och fylla igen en hel del.. Får även dra nya panellinjer... Korkad lösning.. Som sagt bättre om alla fick limma dit sin del, F. 1 8F.47F. Mk. 50) eller senare...
korkat - korkat - korkat..
korkat - korkat - korkat..
Tobias
Ser bra ut!
Han gör ju en del verktyg och annat i ets som är rätt fina!
Håkan
Han gör ju en del verktyg och annat i ets som är rätt fina!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Är den sidan ens aktiv längre?Tobias skrev:Läänge sedan jag kollade hans sida, men dessa är kanon.
Matt_Public- Master of DNF
Ah det är möjligt, kan ha gått hädan.. Ett gäng år sedan jag handlade.. Men jag har sett honom posta på LSP sa han själv är aktiv, på något sätt..
Tobias
Radu Brinzan lever och frodas!
Han är med på Large Scale Planes, men jag tror att han har firman på sparlåga, så att säga.
Hans grejer är superbra och håller hög kvalitet, hans set för Revells 1/32 P-40 (Cockpit, landningsställ i metall, hjulhus och hjul mm) var det första resin-set jag använde för nästan 20 år sedan.
Jag hade absolut inga problem att få dit det, allt passade perfekt, trots att modellen är från -67!
Men ja, jag håller med dig, ibland undrar man om tillverkarna har sett modellen de gör delarna till.
Aires är nog de största syndarna här, de dimensionerar delarna exakt skalenligt, så om modellen inte är helt korrekt blir det problem att få in delarna.
De bästa tillverkarna jag använt är; Radu Brinzan, Barracudacast (Roy Sunderland), Lone Star (Mike West), Neomega, Reskit, Eduards delar överlag (färgerna på de färdigmålade delarna kan vara lite tvivelaktiga), Black Box, Ally Cat och True Details.
De som brukar orsaka mest problem att få till passningen på; Aires.
Maestro och PJ´s delar har jag inte använt än, det blir spännande....
Stefan
Han är med på Large Scale Planes, men jag tror att han har firman på sparlåga, så att säga.
Hans grejer är superbra och håller hög kvalitet, hans set för Revells 1/32 P-40 (Cockpit, landningsställ i metall, hjulhus och hjul mm) var det första resin-set jag använde för nästan 20 år sedan.
Jag hade absolut inga problem att få dit det, allt passade perfekt, trots att modellen är från -67!
Men ja, jag håller med dig, ibland undrar man om tillverkarna har sett modellen de gör delarna till.
Aires är nog de största syndarna här, de dimensionerar delarna exakt skalenligt, så om modellen inte är helt korrekt blir det problem att få in delarna.
De bästa tillverkarna jag använt är; Radu Brinzan, Barracudacast (Roy Sunderland), Lone Star (Mike West), Neomega, Reskit, Eduards delar överlag (färgerna på de färdigmålade delarna kan vara lite tvivelaktiga), Black Box, Ally Cat och True Details.
De som brukar orsaka mest problem att få till passningen på; Aires.
Maestro och PJ´s delar har jag inte använt än, det blir spännande....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
Japp, kan bara hålla med Barracudacast, ResKit etc. Det verkar kika på modellen.. ja Eduard och neomega med!
Inte använt PJ mer än dessa. Kan säkert ha bra grejor men här har de itne tänkt till.
Maestro är generellt bra - Men jag har mest använt enkla saker såsom vapen - liten yta att fästa på ett enkelt sätt. Men deras resin-canarder till AJ 37 var för små. Fick kapa bort ena pluggen för hålet i kroppen. Antar att resinet krympt?
Inte använt PJ mer än dessa. Kan säkert ha bra grejor men här har de itne tänkt till.
Maestro är generellt bra - Men jag har mest använt enkla saker såsom vapen - liten yta att fästa på ett enkelt sätt. Men deras resin-canarder till AJ 37 var för små. Fick kapa bort ena pluggen för hålet i kroppen. Antar att resinet krympt?
Tobias
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» S.31 - Airfix 1:72
» Do 17-Z Airfix 1/72
» RB-57E Airfix 1/48
» MIG-15 (1/72, Airfix)
» S.31 - Airfix 1:72
» Do 17-Z Airfix 1/72
» RB-57E Airfix 1/48
» MIG-15 (1/72, Airfix)
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|