IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skön snubbe!

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Skön snubbe! Empty Skön snubbe!

Inlägg av Tobias lör dec 17 2022, 23:12

Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Stefan E lör dec 17 2022, 23:27

Det är konstigt, det första folk frågar är hur mycket pengar man lagt på tåget!

Jag brukar kontra med; Hur mycket har DU lagt på röka, sprit, krogbesök etc, då brukar det bli tyst.

Mj är en hobby man (förhoppningsvis) har i många år, jag har hållit på sedan jag var 15, nu ungefär 50år.

En vän till mig ställde den eviga frågan till mig för många år sedan, han rökte så jag bad honom att räkna ut hur mycket han lagt på cigaretter under samma tid.

När vi räknat en stund kom vi fram till att han lagt MERA pengar på rökat än jag lagt på mina små tåg.

"Du har eldat upp dina pengar, jag har mina tåg kvar" sade jag, sedan var diskussionen slut!

Idag är det ju Helt OK att vara nördig, det jämställs med att vara rejält intresserad av något, förr var det töntigt och skämmigt.

Stig Helmer gjorde det inte bättre....


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Gigabyte, Marlin, Tobias and Asuraswe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Matt_Public sön dec 18 2022, 06:48

Stefan E skrev:Det är konstigt; det första som folk frågar är hur mycket pengar man har lagt på tåget.
Fullt konstigt är det väl ändå inte? Pengar är ju vårt främsta sätt att mäta och tillskriva värde. Jag har avstått från vissa eftertraktade modeller till följd av ett alltför högt begärt pris; omvänt har andra, betydligt mindre åtrådda diton raskt införskaffats då priset varit överraskande lågt.

Frågan är således fullt begriplig, men samtidigt olyckligt vald. Att i dess ställe ha hört sig för om hur roligt karln har haft vid planering, inköp, byggande och färdigställande hade troligen lett till ett betydligt mer hjärtevärmande inslag. Att fråga hur nöjd vederbörande är beträffande sin skapelse hade nog också främjat intervjun betänkligt.

Nåja, de ölande smågubbarna var hursomhelst enskilt bäst. Prost!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Stefan E sön dec 18 2022, 09:10

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Det är konstigt; det första som folk frågar är hur mycket pengar man har lagt på tåget.
Fullt konstigt är det väl ändå inte? Pengar är ju vårt främsta sätt att mäta och tillskriva värde. Jag har avstått från vissa eftertraktade modeller till följd av ett alltför högt begärt pris; omvänt har andra, betydligt mindre åtrådda diton raskt införskaffats då priset varit överraskande lågt.

Frågan är således fullt begriplig, men samtidigt olyckligt vald. Att i dess ställe ha hört sig för om hur roligt karln har haft vid planering, inköp, byggande och färdigställande hade troligen lett till ett betydligt mer hjärtevärmande inslag. Att fråga hur nöjd vederbörande är beträffande sin skapelse hade nog också främjat intervjun betänkligt.

Nåja, de ölande smågubbarna var hursomhelst enskilt bäst. Prost!

Håller med till 110%!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Tobias sön dec 18 2022, 17:32

Ja är som att det skall göras konstigare med en hobby för att det över tid är mycket pengar.. Man får väl lägga sina pengar på vad man vill..

Gillade öldrickarna med!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Marlin mån dec 19 2022, 07:21

Så länge hyran blir betald, och alla andra räkningar för den delen också och vi har tak över huvudet och mat i kylen och i magen bryr jag mig inte så värst mycket över inköps priset på en modell.
Vill jag ha den köper jag den, under förutsättning att ovanstående är uppfyllt, och att jag har någonstans att ställa den när dem är färdig.
En dyr modell brukar dessutom ta mig längre tid att färdigställa just för att man vill göra ett så bra jobb som möjligt så att det höga inköpspriset inte blir för högt.
Och EN dyr modell kan på det sättet bli billigare i slutända än TVÅ till ett lägre pris.
Kul video, och jag instämmer med gubbarna som pimplar öl. Very Happy

/Bosse Skön snubbe! 590649625
Marlin
Marlin


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Pozorro tis jan 31 2023, 02:49

Marlin skrev:Så länge hyran blir betald, och alla andra räkningar för den delen också och vi har tak över huvudet och mat i kylen och i magen bryr jag mig inte så värst mycket över inköps priset på en modell.
Vill jag ha den köper jag den, under förutsättning att ovanstående är uppfyllt, och att jag har någonstans att ställa den när dem är färdig.
En dyr modell brukar dessutom ta mig längre tid att färdigställa just för att man vill göra ett så bra jobb som möjligt så att det höga inköpspriset inte blir för högt.
Och EN dyr modell kan på det sättet bli billigare i slutända än TVÅ till ett lägre pris.  Det er vigtigt at studere de forskellige oplysninger i detaljer, hvis du beslutter dig for at gamble. Så du ikke begår fejl osv. Det hjalp mig meget, at jeg fandt spilleautomater her, og du kan også kigge her og læse detaljeret information om disse spilleautomater , lære om dem i detaljer, deres bekvemmelighed, og hvad de er dårlige. Og så kan du selv bestemme, hvor og hvordan du vil begynde at spille.
Kul video, och jag instämmer med gubbarna som pimplar öl. Very Happy

/Bosse Skön snubbe! 590649625
Jag håller med om det sättet att se på saker och ting, jag ser det själv på det sättet.

Pozorro


Till överst på sidan Gå ner

Skön snubbe! Empty Sv: Skön snubbe!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet