P-47D (Hasegawa, 1/48)
+2
Azgaron
Matt_Public
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Temabyggen :: Julstrul :: Julstrul 2022
Sida 1 av 1
P-47D (Hasegawa, 1/48)
Hej, och god fortsättning!
Vid fjolårets julmodellsutbyte förefaller både CAS och jag ha varit influerade av samma underliga kraft:
Å ena sidan lär jag knappast börja på denna förrän efter trettonhelgen, å andra sidan har mitt julstrulande ändå aldrig riktigt uppvisat någon som helst egentlig kalenderkoppling. Dags att fundera på lämpliga dekaler är det hursomhelst, bara en sådan sak.
Vid fjolårets julmodellsutbyte förefaller både CAS och jag ha varit influerade av samma underliga kraft:
Å ena sidan lär jag knappast börja på denna förrän efter trettonhelgen, å andra sidan har mitt julstrulande ändå aldrig riktigt uppvisat någon som helst egentlig kalenderkoppling. Dags att fundera på lämpliga dekaler är det hursomhelst, bara en sådan sak.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Sv: P-47D (Hasegawa, 1/48)
Ser ju trevligt ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dunderbult är trevligbult!
Lycka till med den, när den än startas...
Lycka till med den, när den än startas...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevlig modell, men dekalerna är kanske inte helt OK.
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ah, kul! en hasse! Måste testa den någon gång..
Jag har ju en del dekaler - vad är du ute efter typ? Lät som om du gillade Chickenbones från något av mina Zotz-ark? Jag har Skipper, från Superscale 48-997, Screaming Red Ass Commander från Zotz, PMa mig om jag skall kika lite och visa bilder.
Jag har ju en del dekaler - vad är du ute efter typ? Lät som om du gillade Chickenbones från något av mina Zotz-ark? Jag har Skipper, från Superscale 48-997, Screaming Red Ass Commander från Zotz, PMa mig om jag skall kika lite och visa bilder.
Tobias
Matt_Public likes this post
Det blir kul att se Dig bygga den här, jag har en sådan på hyllan ...Matt_Public skrev:Hej, och god fortsättning!
Har gjort lite forskning på den och skulle Du välja bygga "Angie" så kommer en liten varning: Hasegawa har inte riktig gjort sin läxa ang. forskning och det cammo instruktioner i boxen stämmer inte med originalet.
Det finns dock en mycker bra beskrivning av "Angie" på nätet:
http://www.512thfightersquadron.com/l3-o.htm
De beskriver hur " Angie " evolverade och blev till slut " Patty".
Det supercoola är att planet hade bytt stjärt ( som är inte alls svart som hasegawa hittade på), senare hela höger vinge var bytt och vänster klaff...
Jag planerar bygga den med alla de ändringar- tyvärr så pinup bilden i hasegawas decalark suger ordentligt och måste bytas mot vettig en... Kanske en sak man kan skriva ut själv ?? Har inte löst detta än.
Vilken cammo Du väljer det blir intressant att följa !
Älskar den fina leende och goggles...
Sadolf
Ja han är klockren, Kromlech - Polskt företag? Helt fantastisk figur.. kolla in Deff Skwadron med mavarork och Da Goose,..
Sorry för trådkapen Matte..!
Sorry för trådkapen Matte..!
Tobias
Liknande ämnen
» Hasegawa PBJ-1J 1/72
» F-16C Hasegawa 1/48
» F-16C Hasegawa 1/48
» Hasegawa VF-1 i 1/48!
» F-16c Hasegawa 1/48
» F-16C Hasegawa 1/48
» F-16C Hasegawa 1/48
» Hasegawa VF-1 i 1/48!