Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 16 av 16
Sida 16 av 16 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
tack ladz! Eftersom jag grundade de små kräken, goblinsen där.. Och den burken Whaagh Flesh börjar ta slut, kände jag att det var lika bra och ta fram en stor borsta och kladda..
Målar dem med samma färger som resten. Men mycket mera av den andra Layer - Skarsnik green. Den är ju ganska ljus. Gjorde så med Blood Bowl-trollet och var nöjd.. Gör väl fjäll och ocnnat mörkare bara?
De kändes svåra, tills nu - borde gå fort och lätt..?
Målar dem med samma färger som resten. Men mycket mera av den andra Layer - Skarsnik green. Den är ju ganska ljus. Gjorde så med Blood Bowl-trollet och var nöjd.. Gör väl fjäll och ocnnat mörkare bara?
De kändes svåra, tills nu - borde gå fort och lätt..?
Tobias
Azgaron likes this post
Matt_Public skrev:Mäen huvva, som att vara på dansbanan i Fyrås igen.
Fint fixat, för farao!
oof! Bjuder de upp eller tar de för sig, de "damerna"?
Tobias
Matt_Public likes this post
Svårt att få till bra foton med flera lager med "Layer Paint". Men på svart målat en mörkgrön "Base", Whaagh Flesh - sedan borstat på hyfsat kladdigt, en "Layer", Warboss green. Det är samma jag målar mina Orcs & Goblins med. men sedan lagt på ett lager Skarsnik Green. Som många använder på Goblins men ibland även orcs (jag är för lat och gillar Warboss green som sista)
Gör att de kommer passa in bra med resten, tror jag - men är aningen annorlunda gröna.. Tänkte sen att jag skulle göra fjällen blågröna och tuppkam, skägg och "webiing" mellan tårna och så, vinrött - som är arméns genomgående färg. Lite osäker om det blir spretigt med mycket olika färger.. Men skall prova.. Sen är det bara ben på tänder och naglar, brunt trä och ltie emtall..
Gör att de kommer passa in bra med resten, tror jag - men är aningen annorlunda gröna.. Tänkte sen att jag skulle göra fjällen blågröna och tuppkam, skägg och "webiing" mellan tårna och så, vinrött - som är arméns genomgående färg. Lite osäker om det blir spretigt med mycket olika färger.. Men skall prova.. Sen är det bara ben på tänder och naglar, brunt trä och ltie emtall..
Tobias
Azgaron likes this post
Både och, allt utifrån vad som behagar dem mest.Tobias skrev:Bjuder de upp eller tar de för sig, de "damerna"?
Matt_Public- Master of DNF
Hur klara man sig undan - förutom att inte åka dit?
Fanns nog både grottroll och träsktroll i hemstaden.. Säkert andra varianter med...
Fanns nog både grottroll och träsktroll i hemstaden.. Säkert andra varianter med...
Tobias
Tjusiga troll, Tobbe!
Ska bli kul att se hur det blir när du fått färg på hår och annat!
Håkan
Ska bli kul att se hur det blir när du fått färg på hår och annat!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lagt på en glågrån på fjällen.. Hmm.. Washat med.. Ser ok ut.. Inte fantastiskt.. Skall låta washen torka och sen brusha lite highlights.. De blir i värsta fall tabletop-standard - spelbara, men itne fantastiska.. Men med lite ben, tänder etc.. Blir det ok! Baserna med tuvor gör lite med..
Tobias
Azgaron likes this post
Lite ful-bilder på trollen.. Tvekade om det blå-gröna - men la på det slabbigt och drybrushade highlights.. Eh. Men blev bättre än jag befarade ett tag..
Sen tänkte jag skippa det rödda men har slabbat på ett lager. Skall snygga till det och det gröna runt och washa. Tror det är ok faktiskt.
Skägg och sjögräs får Whaagh Flesh igen och skall washas grönt. Det gjorde också en hel del.
Lite tänder, klor och en del benutskott kommer göra sitt med. De blir nog ok med snygga baser.. Inte fantastiskt men målade till tabletop-standard..
Sen tänkte jag skippa det rödda men har slabbat på ett lager. Skall snygga till det och det gröna runt och washa. Tror det är ok faktiskt.
Skägg och sjögräs får Whaagh Flesh igen och skall washas grönt. Det gjorde också en hel del.
Lite tänder, klor och en del benutskott kommer göra sitt med. De blir nog ok med snygga baser.. Inte fantastiskt men målade till tabletop-standard..
Tobias
Azgaron likes this post
Jupp! De skulle kunna hålla ett Hem och Skola-möte lite varstans i norra Jämtland.
Asbra och brutala bestar, minsann! Fint jobbat!
Asbra och brutala bestar, minsann! Fint jobbat!
Tobias likes this post
De är liite sloppy done.. men det blir nog serviceable..
Haha!
Haha!
Tobias
Det ser ut att funka rätt fint med de färgerna!
Håkan
Håkan
Åååh, Yatzy!
Riktigt gruvliga typer, de där.
Riktigt gruvliga typer, de där.
Trivsamt trevliga troll!
Håkan
Håkan
Tack grabz. Fyra glada gossar.. De är mätta och goa, kom lite Beastmen över bron de bor under och ingen var stor och stark..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Sida 16 av 16 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse