Panther G 1:48 Tamiya
5 posters
Sida 1 av 1
Panther G 1:48 Tamiya
Hej!
Jag tog lite paus från masstillverkning av Messerschmitt.
Normalt bygger inte pansar men tamiya 1:48 passar till flygplan storleksmässigt.
Det mycket fina byggsatser, itner så detaljerade som modern pansar i 1:35 men något mera som gamla 1:35
Det lustiga att tamiya skickar ofta vikter eller gjuter pansarbotten i metall.
Om det gäller vikter så är det ok , men metallbotten gör att detaljer blir reducerade. Jag byggt 2 deras pansar tidigare och passformen var OK.
Tyvärr så botten i min Panther hade en hjulaxel böjs, och den sprack och gick av när jag försökte jämna ut den...
De har lagt så mycket grundfärg på den så jag kunde inte få hjul på plats.. Fick fila fram alla axlar...
Här kommer lite bildspel från bygget som jag började snickra lite långsamt i helgen...
Jag tog lite paus från masstillverkning av Messerschmitt.
Normalt bygger inte pansar men tamiya 1:48 passar till flygplan storleksmässigt.
Det mycket fina byggsatser, itner så detaljerade som modern pansar i 1:35 men något mera som gamla 1:35
Det lustiga att tamiya skickar ofta vikter eller gjuter pansarbotten i metall.
Om det gäller vikter så är det ok , men metallbotten gör att detaljer blir reducerade. Jag byggt 2 deras pansar tidigare och passformen var OK.
Tyvärr så botten i min Panther hade en hjulaxel böjs, och den sprack och gick av när jag försökte jämna ut den...
De har lagt så mycket grundfärg på den så jag kunde inte få hjul på plats.. Fick fila fram alla axlar...
Här kommer lite bildspel från bygget som jag började snickra lite långsamt i helgen...
Sadolf
Sv: Panther G 1:48 Tamiya
Forts.
En sak som jag gillar i de byggsatser att larvfötter är gjorda i bitar vilket ger realistiskt känsla, istället för gummiband som var standard i gamla 1:35 .
Det var alltid pest att få de ofta deformerade band att se realistiskt ut...
Mer bilder:
En sak som jag gillar i de byggsatser att larvfötter är gjorda i bitar vilket ger realistiskt känsla, istället för gummiband som var standard i gamla 1:35 .
Det var alltid pest att få de ofta deformerade band att se realistiskt ut...
Mer bilder:
Sadolf
Matt_Public likes this post
Just! Kunglig kaffekvarn, minsann.Stefan E skrev:Snygg skrammelvagn!
Matt_Public- Master of DNF
Stefan E skrev:Snygg skrammelvagn!
Stefan
Matt_Public skrev:Just! Kunglig kaffekvarn, minsann.Stefan E skrev:Snygg skrammelvagn!
Tackar!LasseThid skrev:Snygg skrammelvagn Sadolf!
Som sagt jag är ingen pro om det gäller stridsvagnar men det var lite omväxling från flyg...
Den ska få klarlack och lite vädring, men samtidigt började jag snickra en "stuka zu fuss" mer om den när jag har gjort lite mer och när det samlade sig lite bilder.
Ha det bra alla!
Sadolf
Kvällens uppdatering:
Målade över dekaler med mattlack, lite vädring med pasteller.
Börjar bli mer eller mindre klar, kanske monterar luftvärns ksp och schurtzen ( fast denna ska inte ha de sistnämnda).
Ingen pro på vädring men det få duga...
Ni som kan pansar skriv gärna vad som är fel och kan förbättras...
Målade över dekaler med mattlack, lite vädring med pasteller.
Börjar bli mer eller mindre klar, kanske monterar luftvärns ksp och schurtzen ( fast denna ska inte ha de sistnämnda).
Ingen pro på vädring men det få duga...
Ni som kan pansar skriv gärna vad som är fel och kan förbättras...
Sadolf
Och ja, fixade ksp på tornet... Det var inte ofta monterat men...
Då säger jag typ, klart!
Då säger jag typ, klart!
Sadolf
Marlin likes this post
Tjusig liten skammelvagn!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|