IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

PostMord strikes again

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

PostMord strikes again Empty PostMord strikes again

Inlägg av LasseThid fre mar 03 2023, 18:12

Igår anlände ett litet paket från Rebellen, innehållande två flaskor med Alcdlads Primer (restnoterade hos Alfahobby), men när jag kom hem låg det en avi i postlådan som sa att jag fick hämta paketet på Hemköp idag eftersom paketet inte "fick plats i lådan". Nåväl, fint så...
Idag gick jag till Hemköp för att hämta mitt paket, men tji fick jag...
Trots att det står Hemköp Bifrost på avin befinner sig paketet på Krokslätts Servicebutik, fyra km bort...  affraid
Jag fick gå hem tomhänt och ta bilen till Krokslätt för att hämta mitt lilla paket.
Väl hemkommen igen öppnade jag postlådan för att se om det paketet verkligen inte fick plats och jo, det fick det, med goood marginal...

PostMord fick ett långt mail, med bifogade bilder, där jag skrev att jag har lust att kräva fraktavgiften tillbaka som kompensation för bensin och tid som jag fick spendera fixa problemen deras inkompententa personal atäller till med...  Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Jag skrev även att jag har förståelse för folk som säger att PostMord ska börja sälja paketresor, för oss som vill komma bort ett tag.

Det ska bli spännande att som om/vad jag får för svar.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

PostMord strikes again Empty Sv: PostMord strikes again

Inlägg av linusorn fre mar 03 2023, 20:26

Tur att de bara har ett utlämningsställe i närheten av där jag bor, får ner deras felprocent lite åtminstone...
Trist när ngt så enkelt ska strula...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

PostMord strikes again Empty Sv: PostMord strikes again

Inlägg av Stefan E fre mar 03 2023, 22:01

Ja, man vet aldrig vad Postmord tänker hitta på härnäst.

Jag satt hemma och väntade på ett paket som skulle levereras mellan 17-21 vid dörren.

Vid 20-tiden stannade en postbil utanför uppfarten, hen stod där ca 5minuter, sedan åkte bilen iväg.

När bilen åkt iväg öppnade jag dörren och kollade om jag missat något, trots allt.

Inga spår i nysnön på uppfarten och inget paket eller någon avi i lådan (vi har en riktigt stor postlåda som sväljer rätt stora paket), men nästa dag fick jag ett sms i telefonen "Vi försökte lämna paketet men det var ingen hemma".

Då blev jag heligt förbannad, jag satt i fönstret, jag såg bilen och den förbannade latmasken orkade inte ens gå ur bilen och ringa på dörren!

En annan gång hamnade ett paket i Malmslätt 5km hemifrån, trots att mitt normala utlämningsställe är ca 500 meter hemifrån!

Ingen idé att skälla på utlämningsstället, suveränt bra personal som gör så gott de kan, men mitt förtroende för Postmord är noll och intet idag.

Om jag kan så väljer jag "kontaktlös leverans", det funkar för det mesta, tack o lov så bor vi i ett mycket lugnt område med väldigt lite trafik (återvändsgata i ett villaområde).

PostMORD gör skäl för sitt öknamn numera!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

PostMord strikes again Empty Sv: PostMord strikes again

Inlägg av Tobias fre mar 03 2023, 22:38

De är inkompetenta, passar i gamla Sovjet.. men på den tiden funkade Postnord-lotteriet bättre! Märkligt att det skall bli sämre OCH dyrare nu..

Fick ett paket från England... Tull, betalade.. Tog en vecka sen en avi.. Hämtade samma dag (måndags).. Idag fick jag ett brev om att hämta mitt paket.. ok... Det som jag redan hämtat.. Olika typer av avier med, ena var Rek, andra inte.. :/

Det tog dessutom fyra veckor från England och via Tullen hit. men kanske är Engleska postens fel och Tullen (Det  tog också fyra veckor at SKICKA, bli upphämtat i England men de hade väl någon strejk.... beställde det den femte januari, fiick i måndags..)


Ser dock fram emot ditt svar Lasse!

helt Apropå hade något kul om Posten Express, men hittar inte den nu. Får ta en annan, lite av det slag som inte kan visas idag för det är ju inte PK antar jag..

Tobias
Tobias


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

PostMord strikes again Empty Sv: PostMord strikes again

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet