En amerikan i rysk tappning
+3
Azgaron
Janne.S
T-34
7 posters
Sida 1 av 1
En amerikan i rysk tappning
Nu när jeepbygget går mot sin ände är det dags att hitta på nåt annat, en M-18 Hellcat från Academy som jag förresten fyndade på modellträffen i Göteborg i början av september.
Ska se vad jag ska hitta på här men jag har ett par gubbs från Trumpeter som någ ska gå att göra nåt med.
Magnus
Ska se vad jag ska hitta på här men jag har ett par gubbs från Trumpeter som någ ska gå att göra nåt med.
Magnus
T-34
Sv: En amerikan i rysk tappning
Cool vagn och då gärna med T-55 chassi a la Balkan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ea/T-55%2Bm-18.jpg
Magnus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ea/T-55%2Bm-18.jpg
Magnus
MagnusE
Efter lövkrattning mm har jag haft lite tid att bygga på min Hellcat.
Inredningsbild innan locket läggs på.
Blev så inspirerad av Caverös bygge och var böjd att hålla med om att gallret över motorn lämnade en del övrigt att önska så jag gjorde om det lite.
Magnus
Inredningsbild innan locket läggs på.
Blev så inspirerad av Caverös bygge och var böjd att hålla med om att gallret över motorn lämnade en del övrigt att önska så jag gjorde om det lite.
Magnus
T-34
Snyggt jobbat Magnus! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är knappt så man törs posta några bilder på min M-18 när Caverös ligger här på forumet men jag gör det ändå.
Mängder av hjul på målning.
Mängder av hjul på vagnen.
Det var en jämra massa grejer i "tornet"
De här gubbse från Trumpeter had jag tänkt att använda. Verkar vara rätt bra att bygga.
Några huvudlösa, grundade figurer.
Magnus
Mängder av hjul på målning.
Mängder av hjul på vagnen.
Det var en jämra massa grejer i "tornet"
De här gubbse från Trumpeter had jag tänkt att använda. Verkar vara rätt bra att bygga.
Några huvudlösa, grundade figurer.
Magnus
T-34
Ser bra ut Magnus! Trevliga figurer!
Håkan
Håkan
Jag tycker det ser bra ut även om gallret kanske blev lite grovt. Men du skall inte jämföra med mitt bygge, jag fick ju ingen utdelning alls
på modell gbg. Därför suger jag och mina byggen.
Fortsätt så och det blir snyggt.
på modell gbg. Därför suger jag och mina byggen.
Fortsätt så och det blir snyggt.
Caverö
Ooooooo ja
Nej jag tänker aldrig på det numera, har gått i terapi ett tag nu och börjar få ordning på torpet igen.
Nej jag tänker aldrig på det numera, har gått i terapi ett tag nu och börjar få ordning på torpet igen.
Caverö
HAHAHAHAHAHA
Men ärligt talat...priser eller inte priser så är du en av de bättre modellarna jag mött och dina grejer går minsan inte av för hackor!
Men ärligt talat...priser eller inte priser så är du en av de bättre modellarna jag mött och dina grejer går minsan inte av för hackor!
Janne.S- Moderator
Då har jag kommit en bit till på bygget och fått tagit några bilder.
Modellen är tänkt att vara mest dammig och inte så nergrisad.
Det återstår en hel del och framförallt måste jag börja med nån form av basplatta.
Magnus
Modellen är tänkt att vara mest dammig och inte så nergrisad.
Det återstår en hel del och framförallt måste jag börja med nån form av basplatta.
Magnus
T-34
Tjusigt! börjar bli lagomt sketen
Det var Trumpeter figurer va? De har alltid asiatiska proportioner på sina figurisar...korta ben
Som gammal estet så fick jag lära mig i skolan att standard proportionerna på en människa är som följer:
Benen är lika långa som avståndet från grenen till hjässan och huvudet är en åttondel av kroppslängden.
Detta skiljer sig givetvis på riktiga människor och folkgrupper, asiater t.ex. brukar ha lika långa ben som överkropp utan huvud!
Det var Trumpeter figurer va? De har alltid asiatiska proportioner på sina figurisar...korta ben
Som gammal estet så fick jag lära mig i skolan att standard proportionerna på en människa är som följer:
Benen är lika långa som avståndet från grenen till hjässan och huvudet är en åttondel av kroppslängden.
Detta skiljer sig givetvis på riktiga människor och folkgrupper, asiater t.ex. brukar ha lika långa ben som överkropp utan huvud!
Janne.S- Moderator
Snyggt Magnus!!! Där har du en bra grund att vädra vidare på
Gigabyte
Janne.S skrev:Tjusigt! börjar bli lagomt sketen
Just dom här grabbarna kommer från östra Sibirien.
Magnus
T-34
Ser mycket bra ut Magnus!
Håkan
Håkan
T-34 skrev:Janne.S skrev:Tjusigt! börjar bli lagomt sketen
Just dom här grabbarna kommer från östra Sibirien.
Magnus
Aaaaah Givetvis
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» En rysk jeep GAZ-67
» En rysk julklapp!
» En rysk soldat
» HKP14 i en annan tappning
» Su-85 Rysk dörrknackare på band
» En rysk julklapp!
» En rysk soldat
» HKP14 i en annan tappning