Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop
5 posters
Sida 1 av 1
Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop
Utöver det sedvanliga påskfirandet med middag hos svärföräldrarna och övrigt umgänge med familjen, så har jag ägnat påskhelgen till att delta i ett påskhelgsbygge!
Bygget började på torsdagen kl. 18 och tog slut på måndagen kl 12 på natten lokal tid.
För att ha en chans att hinna valde jag en relativt enkel modell.
Man kan bygga två stycken med det som finns i lådan, men jag valde att bara bygga en för detta ändamål.
Började med ben och fötter.
Kroppen byggdes och fötterna passades in och limmades i rätt position.
Det fanns lite olika plåtar att välja på och jag valde en uppsättning jag tyckte passade ihop.
Två olika huvuden byggdes ihop då jag inte bestämt vilket jag skulle använda just då.
Även vapnen hade ett antal alternativ och dessutom kunde man bygga två av varje om så önskades.
Här har jag byggt en av varje!
Fick ett ryck och satte magneter i midjan även på denna.
Väl så långt kunde jag prima alla delar.
Alla delar som skulle vara i metall, fick först ett lager Vallejo black metal målat med spruta i ca 45 graders vinkel runt om, och sen målade jag steel i stort rakt uppifrån.
Övriga delar fick motsvarande behandling. Först med grått.
Och sedan vitt.
Metalldelarna torrborstades med aluminium och vissa detaljer fick lite Molotov kromfärg.
Plåtarna till kroppen målades gula.
Sen sattes de plåtarna på plats och de vapen jag till slut valde fick även de gul färg på plåtarna.
De andra plåtarna målades lila och huvudena målades röda.
Väl så långt var det inte många timmar kvar på gruppbygget, så plåtarna limmades på plats och jag började detaljmåla dekoren.
Tänkte först använt guld, men jag tyckte inte det blev så bra mot det gula, så jag valde svart där istället.
Däremot fick de lila och röda plåtarna guldfärgad dekor, och baneren fick en benvit färg.
Den sista tiden ägnades åt att få klart så mycket som var möjligt och kvart i tolv på måndagen såg den ut så här!
I det här läget får den anses battle ready och kanske lite till, och jag blev rätt nöjd med hur långt jag kom på den stipulerade tiden!
Ska måla klart den här och även bygga den andra, samt troligen sätta dit lite dekaler och fixa baserna.
Håkan
Bygget började på torsdagen kl. 18 och tog slut på måndagen kl 12 på natten lokal tid.
För att ha en chans att hinna valde jag en relativt enkel modell.
Man kan bygga två stycken med det som finns i lådan, men jag valde att bara bygga en för detta ändamål.
Började med ben och fötter.
Kroppen byggdes och fötterna passades in och limmades i rätt position.
Det fanns lite olika plåtar att välja på och jag valde en uppsättning jag tyckte passade ihop.
Två olika huvuden byggdes ihop då jag inte bestämt vilket jag skulle använda just då.
Även vapnen hade ett antal alternativ och dessutom kunde man bygga två av varje om så önskades.
Här har jag byggt en av varje!
Fick ett ryck och satte magneter i midjan även på denna.
Väl så långt kunde jag prima alla delar.
Alla delar som skulle vara i metall, fick först ett lager Vallejo black metal målat med spruta i ca 45 graders vinkel runt om, och sen målade jag steel i stort rakt uppifrån.
Övriga delar fick motsvarande behandling. Först med grått.
Och sedan vitt.
Metalldelarna torrborstades med aluminium och vissa detaljer fick lite Molotov kromfärg.
Plåtarna till kroppen målades gula.
Sen sattes de plåtarna på plats och de vapen jag till slut valde fick även de gul färg på plåtarna.
De andra plåtarna målades lila och huvudena målades röda.
Väl så långt var det inte många timmar kvar på gruppbygget, så plåtarna limmades på plats och jag började detaljmåla dekoren.
Tänkte först använt guld, men jag tyckte inte det blev så bra mot det gula, så jag valde svart där istället.
Däremot fick de lila och röda plåtarna guldfärgad dekor, och baneren fick en benvit färg.
Den sista tiden ägnades åt att få klart så mycket som var möjligt och kvart i tolv på måndagen såg den ut så här!
I det här läget får den anses battle ready och kanske lite till, och jag blev rätt nöjd med hur långt jag kom på den stipulerade tiden!
Ska måla klart den här och även bygga den andra, samt troligen sätta dit lite dekaler och fixa baserna.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public and Asuraswe like this post
Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop
Snyggt jobbat! Är alls insatt i Adeptus mechanicus men modellen har en go old school känsla.
Asuraswe
Azgaron likes this post
Tack Asuraswe!
Inte jag heller egentligen. Tycker mest att de ser coola ut.
Skaffade codexboken mest för att få inspiration och lite koll på hur de kan se ut.
Har inte läst så mycket i den ännu.
Håkan
Inte jag heller egentligen. Tycker mest att de ser coola ut.
Skaffade codexboken mest för att få inspiration och lite koll på hur de kan se ut.
Har inte läst så mycket i den ännu.
Håkan
Heltuff liten promenadpjäs, det där.
Man får liksom vibbar av ED-209 på Medeltidsveckan av den.
Man får liksom vibbar av ED-209 på Medeltidsveckan av den.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Eller möjligen andjägarens mardröm?
Men stiligt och annorlunda! Like!
Men stiligt och annorlunda! Like!
Tack Matt och Rickard!
Håkan
Håkan
Ah så coola! Gillar Warhounds Min brorsa hade två av de gamla, metall, när vi var små.. De är itne helt olika, men dessa är nog lite coolare..
Sugen själv på lite Titaner.. Epic är kul, Adeptus Titanicus verkar kul..
Sugen själv på lite Titaner.. Epic är kul, Adeptus Titanicus verkar kul..
Tobias
Liknande ämnen
» Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures
» Kustom Boosta-Blasta - Games Workshop
» Ork trukk - Warhamer 40k - Games Workshop
» Heldrake - Warhammer 40k - Games Workshop
» Imperial Baneblade - Games Workshop
» Kustom Boosta-Blasta - Games Workshop
» Ork trukk - Warhamer 40k - Games Workshop
» Heldrake - Warhammer 40k - Games Workshop
» Imperial Baneblade - Games Workshop
Sida 1 av 1