IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HöstBoknyhet!

4 posters

Gå ner

HöstBoknyhet! Empty HöstBoknyhet!

Inlägg av MiniStuff sön okt 11 2009, 23:32

Här kommer något väldigt rykande färskt och unikt!

En bok dedikerat till ett enda diormabygge, föreställandes slottet Clervaux och händelser som tilldrog sig där under lutfasen av 2:a vk.

Som författaren och byggaren själv säger:

"To begin with, this was meant to be just another military diorama in 1/35 scale.

Only this time i wanted to dig into local history and depict a scene from the Battle of the Bulge. The last main battle of WW2 happened partly in the northern part of Luxembourg, my home country.
Skimming through some historic accounts from this period, i was immediately drawn to the events and fights around the town of Clervaux.
During the planning phase i was quickly carried away and decided that the castle, the most distinctive feature of the town, should also be part of the diorama. Not only is it an impressive building, but a major chapter of the battle also took place here. It was the location of the "Alamo in the Ardennes", a reference often used by historians to describe the heroic defense of the american soldiers against the german offensive.

After months of research, thinking and scribbling i finally decided to build a 3,5 x 2,2 meter (11.5 x 7.2 feet) big diorama, probably one of the biggest ever build in 1/35 scale worldwide!"

Detta är ett JÄTTEbygge som i slutändan skall komma att bestå av ca nio (9!) olika delar och har man tur så kanske det kommer till en show nära dig. Det går att hyra hela spektaklet om man vill Very Happy

Denna bok kommer att finnas till försäljning hos MiniStuff från och med den 23.e oktober i år. Har vi tur så hinner jag få den i tid så att jag kan få med den ner till Malmö och C4-Open, om inte så kommer jag att kunna ta beställningar på den på plats för att kunna skicka efter mässans slut. Priset på boken kommer att hamna på det fasila priset av 199:- SEK (+ ev. frakt)

MVh Markus
MiniStuff.se

HöstBoknyhet! Cover_Clervaux_EDIT

Till överst på sidan Gå ner

HöstBoknyhet! Empty Sv: HöstBoknyhet!

Inlägg av Azgaron mån okt 12 2009, 00:18

Intressant bok Markus!

Jag har sett bygget nånstans på nätet, och det är helt otroligt både i storlek och detaljrikedom!
Typiskt ett sånt bygge som antingen inspirerar som tusan eller får en att undra vad man håller på med! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Warsawpact mån okt 12 2009, 12:27

Följde Luxemburgarens bygge på Armorama.com , kopiöst avancerat bygge och mycket tid som lades ner i det! På gränsen till underverk!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Gigabyte tis okt 13 2009, 22:39

Jag älskar detta bygget har lagt ner många timmar på nätet får att få lite hum hur han gör ,, men kolla in stenarna i fasaden hur jämt dom är placerad med lagom murbruk mellan dom,, putsen ,,,taktäckning ,, jag blir så bygg pilsk .. Very Happy
skall peka med hela över kroppen ( som är tämligen fet Twisted Evil ) till mina när o kära att här finnes en bra julklapp till lilla pappsen Very Happy
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet