Churchill 1/35 Tamiya
+3
Matt_Public
glimturen
Noobson
7 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Churchill 1/35 Tamiya
Prövade att göra egna antenner med "stretched sprue" tog några försök att få till hyffsade. Men det är grymt kul att pröva nya grejer och lära sig.
Sen kom det till målningen. Var rätt nervös när jag tog fram airbrushen. men lite trial and error så fick jag dit vellajos primer. Märkte att belysningen i hobbyrummet var sådär så har målat ute på altanen i stället.
Fixar upp lite bilder snart
Sen kom det till målningen. Var rätt nervös när jag tog fram airbrushen. men lite trial and error så fick jag dit vellajos primer. Märkte att belysningen i hobbyrummet var sådär så har målat ute på altanen i stället.
Fixar upp lite bilder snart
Noobson
Det tar sig fint! En hedeligt gammal Tamiya brukar gå ihop rätt lätt.
Anar en sk. betablockerare i en av bilderna (läs:öl) för att minska darret. Lite doping är bra!
Anar en sk. betablockerare i en av bilderna (läs:öl) för att minska darret. Lite doping är bra!
Och en burk tunnflytande lim som sjunkbomb till bärsan är därtill ytterst manligt.glimturen skrev:Anar en s.k. betablockerare i en av bilderna (läs: öl) för att minska darret. Lite doping är bra!
Snyggt byggt är det minsann också.
Matt_Public- Master of DNF
Tack
Yes, man får ta till alla hjälpmedel som man kan hitta Tamiya byggsatsen har varit riktigt smidig att få ihop trots att den har några år på nacken. Bonus är att den inte är så dyr, så bra lärobjekt.
Tänkte bygga mig ett gäng tamiya vagnar innan jag vågar mig på en AFV club Churchill. Av någon anledning så har jag förälskat mig i gamla brittiska kärror.
Yes, man får ta till alla hjälpmedel som man kan hitta Tamiya byggsatsen har varit riktigt smidig att få ihop trots att den har några år på nacken. Bonus är att den inte är så dyr, så bra lärobjekt.
Tänkte bygga mig ett gäng tamiya vagnar innan jag vågar mig på en AFV club Churchill. Av någon anledning så har jag förälskat mig i gamla brittiska kärror.
Noobson
Det gläder mig att höra.Noobson skrev:Av någon anledning har jag förälskat mig i gamla brittiska kärror.
Förvisso uppskattas även utställningsfavoriterna (Germans & Shermans) storligen; britternas burkigheter värmer dock själen lite extra på ett oförklarligt vis.
Matt_Public- Master of DNF
Tack allihop.
Absolut det ingår några shermans och Jagdpanthers/ Panther och nån Stug eller två i framtidsplanerna. Känns som min wishlist växer för var dag och jag har inte ens gjort klart min första modell ännu . När jag tänker efter så finns ju även M3 Lee och Stuarts med...
Nu har jag slängt på basfärgen. Lite lagom nervös men färgen gick fint genom sprutan.
Absolut det ingår några shermans och Jagdpanthers/ Panther och nån Stug eller två i framtidsplanerna. Känns som min wishlist växer för var dag och jag har inte ens gjort klart min första modell ännu . När jag tänker efter så finns ju även M3 Lee och Stuarts med...
Nu har jag slängt på basfärgen. Lite lagom nervös men färgen gick fint genom sprutan.
Noobson
Azgaron likes this post
Japp fördelen med att börja med allierad pansar . Har beställt en burk med mr surfacer så jag kan göra klart tornet.
Noobson
Snyggt målat! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack
Går lite trögt nu. Jobb och småbarn 🤪
tornet har fått sig lite grundfärg och lagt första washen på banden. små börjat med att måla lite detaljer som spadar osv... Råkade tyvärr bryta av båda antennerna.
Tror att Churchillen känner dig förvirrad grön gropp och panzer grå torn. Får råda bot på det i kväll
Går lite trögt nu. Jobb och småbarn 🤪
tornet har fått sig lite grundfärg och lagt första washen på banden. små börjat med att måla lite detaljer som spadar osv... Råkade tyvärr bryta av båda antennerna.
Tror att Churchillen känner dig förvirrad grön gropp och panzer grå torn. Får råda bot på det i kväll
Noobson
Azgaron likes this post
Det ser mycket snyggt ut!
Kommer att bli ännu bättre med ett "Brittiskt" grönt torn!
Stefan
Kommer att bli ännu bättre med ett "Brittiskt" grönt torn!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack
Jag har alldeles för roligt med den här hobbyn.
Mycket att lära. Nu har tornet fått sig lite färg och jag prövade drybrusha banden lite. Får gå över dem med mer metall färg. Nu börjar det närma sig dekalning och vädring.
Hinner jag blir det till att pröva med ammos shaders nu i helgen. Sen blir det till att beställa lite oljor.
Jag har alldeles för roligt med den här hobbyn.
Mycket att lära. Nu har tornet fått sig lite färg och jag prövade drybrusha banden lite. Får gå över dem med mer metall färg. Nu börjar det närma sig dekalning och vädring.
Hinner jag blir det till att pröva med ammos shaders nu i helgen. Sen blir det till att beställa lite oljor.
Noobson
Azgaron and Gigabyte like this post
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Tamiya Churchill
» Churchill Mk III
» Churchill in winter
» AFV Churchill III Avre
» Churchill Mk III Alexander Nevskij
» Churchill Mk III
» Churchill in winter
» AFV Churchill III Avre