Behöver köpa ny kopressor
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behöver köpa ny kopressor
Hej alla glada!
Har fått ett problem iom flytt. Har tidigare suttit med en garagekompressor i hobbyrummet. Har varit smidigt iom att jag kunnat fylla tanken och sedan stängt av kompressorn för att sedan njuta av timmar med ljudlöst airbrush-målande. Denna kompressor får nu inte plats i mitt nya hobbyrum och jag söker därför en ny kompressor. Vad använder ni? Har hittat en HTC 20 A som ska vara samma som Euro tec 20A, Aero pro 20A etc. Denna ska kosta 4650 kr. Känns som ett bra pris. Men enl. spec jag hittat ska den vara för munstycken upp till 0,3 mm. Vilket känns så där eftersom jag ofta använder 0,4 mm. Någon som har erfarenhet av denna kompressor?
Har fått ett problem iom flytt. Har tidigare suttit med en garagekompressor i hobbyrummet. Har varit smidigt iom att jag kunnat fylla tanken och sedan stängt av kompressorn för att sedan njuta av timmar med ljudlöst airbrush-målande. Denna kompressor får nu inte plats i mitt nya hobbyrum och jag söker därför en ny kompressor. Vad använder ni? Har hittat en HTC 20 A som ska vara samma som Euro tec 20A, Aero pro 20A etc. Denna ska kosta 4650 kr. Känns som ett bra pris. Men enl. spec jag hittat ska den vara för munstycken upp till 0,3 mm. Vilket känns så där eftersom jag ofta använder 0,4 mm. Någon som har erfarenhet av denna kompressor?
linusorn
Sv: Behöver köpa ny kopressor
Står det inte att den garanterar 43,5 Psi för en 0,3mm nål?
Då lär den ju klara lägre tryck för en större nål, om det inte är fel på min matte.
Då lär den ju klara lägre tryck för en större nål, om det inte är fel på min matte.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, det förklarar ju en del. Ibland blir man blind när man stirrar på en massa specar...
linusorn
Hej!
Jag köpte en Sparmax 620 X från Alfa Hobby i början av året.
Den är jag väldigt nöjd med
TC-620X (alfahobby.se)
/Henrik
TC-620X (alfahobby.se)
/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman skrev:Hej!
TC-620X (alfahobby.se)
/Henrik
Hej Henrik!
Hur mycket låter den? Den jag tittar på har en kylskåpskompressor så väldigt tyst. Ska flytta så kommer behöva ha kompressorn i nya huset så behöver kunna köra den utan att störa frun och barn.
linusorn
Tack Tobias för erbjudandet. Är ingen panik, håller på och flyttar till Värnamo och behöver en tyst kompressor eftersom jag ska flytta mancaven in i huset och inte kan köra garagekompressorn där (eller flytta upp den till andra våningen).
linusorn
Tobias likes this post
Värnamo? Det är ju ett bra läge va? E4an med hamburger Hill och så. Närmare Gbg..
Ah ok!Jag tycker inte en såndär låter farligt men andra kan kanske tycka det. Hoppas den där du sneglade på funakr då!
Ah ok!Jag tycker inte en såndär låter farligt men andra kan kanske tycka det. Hoppas den där du sneglade på funakr då!
Tobias
Hej Henrik!
Hur mycket låter den? Den jag tittar på har en kylskåpskompressor så väldigt tyst. Ska flytta så kommer behöva ha kompressorn i nya huset så behöver kunna köra den utan att störa frun och barn.
Den är rätt tyst, dock inte lika tyst som en kylskåpskompressor.
Fyller tanken snabbt och effektivt.
Man får med två slangar, då man kan köra två sprutor samtidigt.
Dessutom oljefri.
/Henrik
Henrik Bergman
Liknande ämnen
» Önskas köpa: T-72 1/35
» Ska man köpa en sån här eller vad säger ni?
» Värt att köpa?
» Köpa Hjul 1/48
» Var köpa Modelmaster akryl?
» Ska man köpa en sån här eller vad säger ni?
» Värt att köpa?
» Köpa Hjul 1/48
» Var köpa Modelmaster akryl?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet