IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Noobson lör jul 22 2023, 15:46

Hej! Efter lite strul med beställningar ifrån en svensk hobbybutik (beställde lite färg för typ 2 månader sedan, väntar fortfarande...)
Så tänkte jag kolla lite vart folk beställer sina grejer ifrån.

Södersrchobby har funkat kanon (no pun) för mig. Men i bland vill man ha hem grejer som de inte har. Försöker i första hand stödja de inhemska butikerna. Men ibland så drar det i väg när man måste beställa lite smått från flera olika ställen. 

Jag måste lära mig att vara mer kortfattig... 
Helt enkelt har ni nått tips på nån eurobutik med hyffsat utbud och lite lagom frakt 😉😀
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Stefan E lör jul 22 2023, 16:18

Mitt första vattenhål när det gäller modeller är ModellBau König i Tyskland.

https://www.modellbau-koenig.de/

Enormt sortiment, hyfsade priser, ganska snabba med att ta hem nyheter och utmärkt service och rimlig frakt, och framförallt, inom EU.
Standard frakten är €25, handlar du för mer än €174 så blir frakten $4.

Det finns flera firmor som The 48ers på Cypern, dom har jag inte använt ännu

https://the48ers.com/

Jag handlar väldigt mycket direkt från Eduard i Tjeckien, bra om man vill ha ets och masker, lite dyr frakt om man inte köper väldigt mycket, över 6000Kc (ungefär 3000:- Skr) då är det fraktfritt inom Europa. 

https://www.eduard.com/

Det finns naturligtvis flera firmor, men de jag nämnt är riktigt stora och har enorma sortiment av ALLT du behöver, allt från modeller, lim, dekaler, lim, färg och verktyg till färgsprutor och kompressorer.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Noobson lör jul 22 2023, 16:25

Tack! Just detta jag var ute efter.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Tobias sön jul 23 2023, 10:46

Håller med Stefan där, men vi har den där Polska med.. Har helt hjärnsläpp - vad heter den nu igen`
Köpte från Modelbaukönig för några år sedan, men inte gjort det på länge nu.  Aldrig några problem dock. Der Sockelshop hade bra service och sortiment med, men samma där, länge sedan jag handlade där själv.

Edit:

Super-hobby!
Tobias
Tobias


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Noobson sön jul 23 2023, 11:07

Tack! Skall kolla in den också. Hittade även ammo migs egna eu sida.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Stefan E sön jul 23 2023, 12:04

Jadar i Polen är också en mycket bra firma att handla ifrån.

Det finns så otroligt många affärer och firmor så det gäller bara att hitta dem, lite av en sport i sig!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av linusorn mån jul 24 2023, 22:44

The48ers.com har jag handlat från, funkade mycket bra och snabb frakt från Cypern. Blev förvånad.

linusorn


Tobias and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Noobson mån jul 24 2023, 23:31

Tack. Skall kolla in båda era tips också 👍
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Tobias tor jul 27 2023, 08:43

Var det inte Bosse som fick leverans från 48ers ungefär efter att han släppt enter-knappen? Wink

Håller med Stefan, ganska kul att leta och testa de olika. Smile
Tobias
Tobias


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Noobson tor jul 27 2023, 08:58

Det är schysst leverans tid 😁👍
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån? Empty Sv: Pansarbyggare vart får ni eran pansar (plast) ifrån?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet