IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Starfield

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Starfield Empty Starfield

Inlägg av Stefan E tor sep 07 2023, 16:43

Har någon här gett sig in i Starfield?

Jag är väldigt nyfiken på det här spelet och av vad jag sett hittills verkar det vara otroligt bra.

Någon som har lite mera erfarenhet från spelet?


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Asuraswe tor sep 07 2023, 18:44

Tyvärr har jag ingen aning Smile kollade lite snappt via Google och det är bethesta spelet du tänker på?
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Stefan E tor sep 07 2023, 21:41

Ja, det är Bethesedas senaste spel som just har släppts.

Deras första helt nya spel på 25år!

Jag är ett stort B-fan, Morrowind (2 expansioner) var det första riktigt stora spelet jag gav mig in på, sen följde Oblivion med alla expansioner och sedan Skyrim (med alla expansioner) som jag spelat från dag ett!

Jag har alla expansioner till Skyrim och har uppgraderat till den nyaste versionen så jag har fortfarande massor att göra i det spelet.

Fallout-serien är också en favorit, där var FO3 först sedan följde Fo4, FO New Vegas och naturligtvis alla expansioner till alla spelen.

Så B har lagt beslag på en stor del av mitt liv!  Laughing

Nu har jag precis laddat hem Starfield (nedladdningen blev klar för 15minuter sen), jag kanske försvinner in i en ny värld igen, otroligt spännande!   bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Stefan E mån sep 18 2023, 09:04

Inget intresse här?

...synd, ni missar något riktigt bra...

Dagen efter förra inlägget började jag spela Starfield och oboy, jag blev islängd i den djupa delen av bassängen direkt.

Jag spelar på PC, med tangentbord och mus och min dator är en relativt ny speldator med ett ganska kraftfullt grafikkort, GeForce RTX 3070.
Liksom Skyrim var tungt så är Starfield detsamma, men med den här burken flyter det på som ett rinnande vatten.

Oj, visserligen känner man igen sig från både Skyrim och Fallout 4, men det är mycket, mycket nytt, massor av menyer och knappar att lära sig att hålla reda på (och gå vilse i...).

Det är tungt och ibland segt att lära sig allt (och jag har fortfarande otroligt mycket att lära mig), men det blir bättre allteftersom man lär sig spelet.

Nu har jag loggat strax under 50timmar i Starfield gjort ett par av huvudquesterna, många av sidoquesterna, utforskat planeter, kapat och fajtats med fientliga rymdskepp och mycket annat.
Jag har inte ens börjat titta på rymdskeppsbygge och basbyggen (settlements...) ännu, men jag har börjat samla resurser och material.

Det var en ganska strulig och skakig början, men jag måste säga att det blir allt bättre och bättre ju mer man spelar.
Jag börjar också inse hur enormt stort spelet är och att jag knappt har börjat skrapa lite på ytan....

Spelet lever faktiskt upp till förväntningarna och hajpen.

Men som sagt det tar ett tag innan det kommer igång, början är lite seg men det blir intressant och spännande allteftersom.

Tyvärr stjäl det tid från modellbygget...   Sad

Jag kan bara rekommendera det här spelet varmt, om ni gillar Elderscrollsserien (Morrowind, Oblivion, Skyrim mfl) och Falloutserien så kommer ni förmodligen att gilla Starfield också.


Stefan    sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Asuraswe mån sep 18 2023, 20:34

Jo då Smile jag har hört mycket positivt om det och är tillika en b - fan. Fallout spelen är mina absoluta favoriter. Dock äger jag bara en ps5 och min datamaskin är absolut inget att hänga i granen.

Rock on!
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Marlin tis sep 19 2023, 07:14

Jag spelade stadsbyggarspelen Caesar III, Pharao etc förr i tiden.
Men gör det inte längre.
Jag har ingen dator hemma, och tiden saknas nog också.
Fast det var rätt kul att spela någon timme efter man hade lagt ungarna.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Starfield Empty Sv: Starfield

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet