Ubåt Typ VII c
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Fartyg
Sida 1 av 1
Ubåt Typ VII c
Tror nog att ni alla har haft ett positivt inflytande på mig eftersom ubåtar ligger mig varmt om hjärtat, gjorde jag ett spontan köp på en av mina favoriter, den tyska typ VII c båten. Att jag kollade på das bot för typ 100:e gången här om dagen kan ha spelat roll..
Började idag med att öppna paketet och planera bygget. Det är ingen stor modell vilket var precis som jag hade tänkt. Rom byggdes i det här fallet på en dag
Planerar att måla och vädra fartyget som om det precis hade lagt till efter ett x antal uppdrag nordatlanten dvs en hel del vädring. En inspiration för bygget, är Fredrik Håkanssons utmärkta ubåt på årets AIM.
Började idag med att öppna paketet och planera bygget. Det är ingen stor modell vilket var precis som jag hade tänkt. Rom byggdes i det här fallet på en dag
Planerar att måla och vädra fartyget som om det precis hade lagt till efter ett x antal uppdrag nordatlanten dvs en hel del vädring. En inspiration för bygget, är Fredrik Håkanssons utmärkta ubåt på årets AIM.
Asuraswe
Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post
Sv: Ubåt Typ VII c
Ser trevligt ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Asuraswe likes this post
Helt klart en lämplig storlek på en sardinburk!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public likes this post
Haha! Exakt The iron coffin indeed. Jag byggde en typ vii c när jag var liten så med andra ord, är nostalgin ett faktum
Asuraswe
Det tog en stund, men nu såg jag hur liten den är, på sista bilden bredvid citadelburkarna Shit vad rolig den måste vara att måla och vädra!
LudvigN
LudvigN skrev:Det tog en stund, men nu såg jag hur liten den är, på sista bilden bredvid citadelburkarna Shit vad rolig den måste vara att måla och vädra!
Exakt. Det var lite tanken, att bygga och måla något nytt som inte är allt för avancerat redan kollat på lite bilder hur båten ser ut efter ett par dagar ute till sjöss
Asuraswe
Snyggt inoljad! Vad liten och gullig den blev! Trodde den var större förut, och det är ett gott betyg. Perfekta hylldekorationen!
LudvigN
Asuraswe likes this post
LudvigN skrev:Snyggt inoljad! Vad liten och gullig den blev! Trodde den var större förut, och det är ett gott betyg. Perfekta hylldekorationen!
Exakt så. Jag hade verkligen inga förväntningar på bygget utan blev riktigt nöjd. Suktar redan efter ett större bygge
Asuraswe
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Fartyg
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|