Tie Fighter - Bandai 1/72
+3
LudvigN
Matt_Public
Azgaron
7 posters
Sida 1 av 1
Tie Fighter - Bandai 1/72
Mycket science fiktion i år, men denna gången blev det Stjärnornas krig och inte WH40k.
Första Tie fightern jag bygger så det ska bli kul.
Cockpit och mittsektion är det som står först i tur.
Eftersom instruktionerna var rätt sparsamma med färgangivelser så fick jag kolla runt lite, och under tiden fick solpanelerna lite svart färg.
Efter att ha fått lite bättre koll på färgerna målades interiören i neutral grey och sedan mixades den med vitt och lite blågrå till utsidan.
Även basplattan fick lite färg.
De andra delarna är också målade men kom inte med på bild.
Dags att måla pilot och fixa klart cockpit. Det skulle dit en del rätt små dekaler också.
Håkan
Första Tie fightern jag bygger så det ska bli kul.
Cockpit och mittsektion är det som står först i tur.
Eftersom instruktionerna var rätt sparsamma med färgangivelser så fick jag kolla runt lite, och under tiden fick solpanelerna lite svart färg.
Efter att ha fått lite bättre koll på färgerna målades interiören i neutral grey och sedan mixades den med vitt och lite blågrå till utsidan.
Även basplattan fick lite färg.
De andra delarna är också målade men kom inte med på bild.
Dags att måla pilot och fixa klart cockpit. Det skulle dit en del rätt små dekaler också.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public likes this post
Sv: Tie Fighter - Bandai 1/72
Vilket festligt ställ som följer med.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Tack Matt!
Ja, det kan man säga!
Håkan
Ja, det kan man säga!
Håkan
Kan tänka mig att det är trevligt att pyssla ihop den där. Pass på för dekalerna bara. Jag kommer inte alls överens med Bandais dekaler. Tjocka och eländiga Alltid trevligt med mer Star Wars på forumet!
LudvigN
Azgaron likes this post
Tack Ludvig!
Jag har inte använt Bandais dekaler tidigare så det kan ju bli en ny upplevelse!
Håkan
Jag har inte använt Bandais dekaler tidigare så det kan ju bli en ny upplevelse!
Håkan
Tack Asuraswe!
Det kommer mer bilder snart!
Håkan
Det kommer mer bilder snart!
Håkan
Piloten och rutorna fick lite färg.
Solpanelerna sattes ihop.
Jag gjorde en pin wash med Tamiyas svarta wash, och sen torrborstade jag med en lite ljusare kulör än basfärgen.
Att få dit dekaler på piloten och i cockpit var lite halvpilligt.
Sen limmade jag ihop cockpit och satte den på plats i den bakre kroppshalvan.
Jag behövde måla lite detaljer först innan jag fortsatte.
Sen åkte även det ihop och lite smådelar sattes på plats. Passformen är mycket bra i det stora hela så några skarvar finns knappt att tala om.
Här är alla delar till skeppet som ska sättas ihop så fort allt är målat.
Dock gick det sönder lite när jag skulle ha dit bottenplattan. Den låses med tappar som vrids in på plats.
Jag har limmat biten och ska fixa till så att det ser snyggt ut, och sen limma bottenplattan.
Den ska ju ändå sitta på stativet.
Håkan
Solpanelerna sattes ihop.
Jag gjorde en pin wash med Tamiyas svarta wash, och sen torrborstade jag med en lite ljusare kulör än basfärgen.
Att få dit dekaler på piloten och i cockpit var lite halvpilligt.
Sen limmade jag ihop cockpit och satte den på plats i den bakre kroppshalvan.
Jag behövde måla lite detaljer först innan jag fortsatte.
Sen åkte även det ihop och lite smådelar sattes på plats. Passformen är mycket bra i det stora hela så några skarvar finns knappt att tala om.
Här är alla delar till skeppet som ska sättas ihop så fort allt är målat.
Dock gick det sönder lite när jag skulle ha dit bottenplattan. Den låses med tappar som vrids in på plats.
Jag har limmat biten och ska fixa till så att det ser snyggt ut, och sen limma bottenplattan.
Den ska ju ändå sitta på stativet.
Håkan
Mal likes this post
Eftersom den ändå ska sitta på stativet så struntade jag att man inte kan se laserkanonerna.
Sen fick solpanelerna lite wash.
Allt limmades på plats.
Mittsektionen klarlackades och sen åkte dekalerna på.
Tyvärr så strulade det med dekalerna till framrutan och takluckan, och istället för att försöka med den andra uppsättningen, så struntade jag i dem och använde bara de små.
Efter lite torrborstning, mer wash och borttagning av tejpen, så ansåg jag den som klar!
Finbilder strax i Bildrutan!
Håkan
Sen fick solpanelerna lite wash.
Allt limmades på plats.
Mittsektionen klarlackades och sen åkte dekalerna på.
Tyvärr så strulade det med dekalerna till framrutan och takluckan, och istället för att försöka med den andra uppsättningen, så struntade jag i dem och använde bara de små.
Efter lite torrborstning, mer wash och borttagning av tejpen, så ansåg jag den som klar!
Finbilder strax i Bildrutan!
Håkan
Supernajs! Påminner om gammalt minne när jag var med min pappa på SW i 1977... Vet inte vem som hittade på den här farkosten ( Lucas?) men det var en geni... Grymt och samtidigt annorlunda än allt annat... X wingen ser ut som ett flygplan men den här...??!! Och ljudet!!!
Sadolf
Azgaron likes this post
Mycket snygg X-vinge!
Visst är den väldigt speciell, jag var på premiären -77 också och har gillat Star Wars sedan dess.
Stefan
Visst är den väldigt speciell, jag var på premiären -77 också och har gillat Star Wars sedan dess.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Sadolf och Stefan!
Jo, den är lite speciell! Också fan sedan de första filmerna!
Håkan
Jo, den är lite speciell! Också fan sedan de första filmerna!
Håkan
Mal and Sadolf like this post
Vem är inte det...
såg Star Wars 1978, grabb 8 bast, var så lycklig, hade länktat som bara den, hade innan läst en seriebok innan på Star Wars IV....sen såg man den några gånger till, man var fasen såld, haha måste erkänna, det är jag än idag, sett stort sett alla flertal gånger, även sido serierna.
såg Star Wars 1978, grabb 8 bast, var så lycklig, hade länktat som bara den, hade innan läst en seriebok innan på Star Wars IV....sen såg man den några gånger till, man var fasen såld, haha måste erkänna, det är jag än idag, sett stort sett alla flertal gånger, även sido serierna.
Mal
Azgaron likes this post
Liknande ämnen
» Tie Fighter - Bandai 1/72 - klar!
» TIE Fighter ...Färdig!!!!
» Tie Fighter -Revell 1/110
» Airfix nya Zero Fighter 1/72
» AT-AT Bandai 1/144
» TIE Fighter ...Färdig!!!!
» Tie Fighter -Revell 1/110
» Airfix nya Zero Fighter 1/72
» AT-AT Bandai 1/144