Airfix FW190D är klar!
4 posters
Sida 1 av 1
Airfix FW190D är klar!
Kom på att man kanske skulle lägga klar bilderna här istället för byggtråden, alltså flyttat hit..
Efter lite vädring och ett sista lager matt lack så var den klar!
Blev väl inte riktigt som jag tänkt men får försöka bättre på nästa modell, lite bilder från bygghörnan i dåligt ljus.. (Skall ta bättre i dagsljus när tillfälle ges och inte glömma ta bort allt damm..)
Mvh
Efter lite vädring och ett sista lager matt lack så var den klar!
Blev väl inte riktigt som jag tänkt men får försöka bättre på nästa modell, lite bilder från bygghörnan i dåligt ljus.. (Skall ta bättre i dagsljus när tillfälle ges och inte glömma ta bort allt damm..)
Mvh
dm4
Sv: Airfix FW190D är klar!
Riktigt snygg målning och bra byggt! Tycker du fått till en lagom vädring dessutom...lite försilvrade dekaler här och där men det kan drabba den bäste!
Helt klart ett bygge du ska vara nöjd med! Kanon!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Riktigt snygg målning och bra byggt! Tycker du fått till en lagom vädring dessutom...lite försilvrade dekaler här och där men det kan drabba den bäste!
Tackar!
Silvriga Airfix dekaler vet jag inte hur man löser. Båda Airfix maskinerna jag byggt har haft denna tendens, Eduard maskinerna inga problem. Har ju använt Micro produkterna för att just slippa problem, men ändå, tips?
Mvh
dm4
dm4 skrev:Janne.S skrev:Riktigt snygg målning och bra byggt! Tycker du fått till en lagom vädring dessutom...lite försilvrade dekaler här och där men det kan drabba den bäste!
Tackar!
Silvriga Airfix dekaler vet jag inte hur man löser. Båda Airfix maskinerna jag byggt har haft denna tendens, Eduard maskinerna inga problem. Har ju använt Micro produkterna för att just slippa problem, men ändå, tips?
Mvh
Mjä...har ju själv vandrat på den stigen utan att hitta ut. Ibland blir det så bara....mitt tips är väl att använda andra dekaler som man vet funkar
Janne.S- Moderator
Jag tycker det blev riktigt snyggt Dm, härliga färger och lagom med vädring.
Är det lite aluminiumskav på propellisen? På träpropellisen!!
Toppenbygge du fått till, lite synd med dekalerna. men det kan ju som tidigare sagts hända den bästa.
Toppenbygge du fått till, lite synd med dekalerna. men det kan ju som tidigare sagts hända den bästa.
Caverö
Caverö skrev:Jag tycker det blev riktigt snyggt Dm, härliga färger och lagom med vädring.
Tackar!
Skavet på proppen skuell vara grundfärg men jag antar att den gråa jag använde ser ut som alu. Det är sådant man lär sig av..
Mvh
dm4
Liknande ämnen
» F-16XL - Airfix 1/144 klar
» BAE Warrior - Airfix 1/48 - Klar!
» P-51D Mustang - Airfix 1/48 - klar! :)
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00 Klar!
» BAE Warrior - Airfix 1/48 - Klar!
» P-51D Mustang - Airfix 1/48 - klar! :)
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00 Klar!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|