IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Affärer

+2
Sadolf
LudvigN
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Affärer Empty Affärer

Inlägg av MickeC mån jan 01 2024, 06:28

Hejsan,

Är ny här och har byggt mycke när jag var yngre. Nu har jag blivit grymt sugen på att börja igen men alla affärer har försvunnit (har ju hunnit bli 51 😂)
Finns många sidor att beställa men vill gärna hitta en fysisk affär o handla i. Är det någon som vet om det finns något ställe i närheten av Varberg som säljer modeller, är intresserad av 1, 2:a världskriget.
Är det göteborg som gäller?
Tacksam för svar

/Mickevbg

MickeC
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av LudvigN mån jan 01 2024, 11:43

Välkommen till forumet!

Jag har endast varit på affärerna i Göteborg så jag kan inte uttala mig om några andra. Kan också slänga in Games Workshop i centrala Göteborg om det är något som lockar. Förvänta dig inte det största utbudet direkt i butiken, men jag tycker också att det kan vara nice att klämma och få lite uppfattning om saker och ting innan man köper något. När utbudet blir viktigt, är det nätet som gäller!
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av Sadolf mån jan 01 2024, 13:30

Hej Micke!
Precis som Du jag är också en återfalls- byggare som började ca 2 år sen.
Bor inte i GBG men har varit i Alfahobby butiken  (Googla, den är på Adress: Räntmästaregatan 8, 416 58 Göteborg) och var bemött av en mycket trevlig försäljare med mycket trevlig liten vovve där.
De har en bra uppsättning med byggsatser, färg och diverse verktyg. Köpte en bra "rivetter" hos de.

Annars kan jag rekommendera kolla på www.scalemates.com webbsida där finner man en massa information om bl annat ursprung av plast i olika byggsatser, hur gamla eller hur bra de är och vilka priser som gäller samt länkar till online butiker.

En annan bra källa till diverse byggsatser är tradera där folk säljer begagnat.

Gillar Du första världskriget så tillverkare som Eduard och Roden har rätt mycket fina grejor ...

Hälsningar och mycket nöje med hobbyn!
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av cas mån jan 01 2024, 15:29

Hej Micke! Kul att du vill kolla in det här stället Smile

Som alla säger så är det ju Göteborg som gäller (Hobbycenter och Alfa Hobby då), men det är ju inte helt hopplöst runt Varberg heller Wink
Vi har ju Fyndmagasinet som emellanåt får in lite godsaker men utbudet av färg och sånt är ju rätt skralt...
Annars finns det ju två museer rätt nära oss, Svedinos tex har ju en del plast att gotta sig med, och det är ju inte så långt till Ängelholm och F10 museum som har en utmärkt och billig modellshop!

Sen vet man ju aldrig vad som dyker upp inne på Gekås...där kan det emellanåt dyka upp riktiga fynd, men då måste man ju mer eller mindre springa igenom det var och varannan vecka, och så roligt är det inte.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av Tobias fre jan 19 2024, 13:13

Jag var inne på Fyndis i augusti men då var det helt tomt i princip.. Sad På modeller, fanns GW-färger och lite andra kanske?

Kommer du till Stockholm finns det lite butiker med - Hobbybokhandeln, MJ Hobby och Rebell. Alla trevliga på sitt sätt! Gör en weekend i Knugliga Hufvudstaed? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av Asuraswe lör jan 20 2024, 02:31

Personligen håller jag mig till warhammer här i Göteborg. Trevlig personal men måhända kanske inte det största sortimentet. Dock beställer de mer än gärna in prylar till dig 👍

Hobbycenter funkar det med. Väldigt go gubbe som jobbar där. Dock lite knepiga öppettider
Asuraswe
Asuraswe


Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Tack för svar

Inlägg av Mickevbg mån feb 05 2024, 15:11

Tjena, 
Har glömt att tacka dom som har svarat. Jag körde till farbron på Alfahobby, mycket trevlig liten affär och fick väldigt bra hjälp och tips av farbron och även en annan kille som handlade. O tur var la att han hade koll för det var kartonger överallt  Very Happy
slutade till slut med ett köp av Panzer I, skala 1:34 från Dragon och även olika färg o kit m.m så jag kan måla olika effekter. Har hållt på nu i 5 veckor men jag o sambon var o handlade lite på dollarstor för nån vecka sen o då hade dom ett par kartonger med ryska planet Polikarpov I-16, skala 1:32 från Revell för 200kr, tänkte det måste vara billigt så jag handlade på mig en sån också.
Sen kan man hitta på fyndis, som någon skrev var det utplockat o har varit så ett par ggr när jag varit där för att köpa spackel o färg. Men förra veckan hade dom fyllt på med bla Ryska T-34, skala 1:34 o Panther SdK.Kfz. 172, skala 1:34 båda från Mister craft. Köpte en Panther till samlingen

Mickevbg


Azgaron, cas and Sadolf like this post

Till överst på sidan Gå ner

Affärer Empty Sv: Affärer

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet