Warhammer underworlds
4 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Warhammer underworlds
Hallo! Köpte förra veckan det nya warhammer underworlds vilket kortfattat är en hybrid mellan figurspel och kortspel. Man har endast ca 5 modeller och själva spelet tar endast 30 min
Projektet jag sitter med nu, är de religiösa fanatikerna som håller på den ”goda” sidan lite väl mycket.
Fokuserar mycket på att få till känslan av en riktigt mörk fantasy värld. Rost och elände är mina bästa vänner
Projektet jag sitter med nu, är de religiösa fanatikerna som håller på den ”goda” sidan lite väl mycket.
Fokuserar mycket på att få till känslan av en riktigt mörk fantasy värld. Rost och elände är mina bästa vänner
Asuraswe
Azgaron and Tobias like this post
Sv: Warhammer underworlds
Låter intressant! Bra början!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Blandar alltid ihop Warcry och Underworlds.. Inte spelat något. Men sett en del kul gigurer där..
Snyggt, sköm grimdark-feel!
Snyggt, sköm grimdark-feel!
Tobias
Underworlds och Warcry är på sätt och vis ganska lika. Underworlds har dock element av kortspel i sig
Håll till godo för mera grimdark.
Håll till godo för mera grimdark.
Asuraswe
Tobias likes this post
Och man kunde inte ändra teamen i det ena va? Detta?
Du spelade Necromunda med va? Sugen på att ge mig in i det. Kan gamla upplagorna ganska bra men kikat på mycekt YT-videor det senaste om 2017 (?)-upplagan..
Du spelade Necromunda med va? Sugen på att ge mig in i det. Kan gamla upplagorna ganska bra men kikat på mycekt YT-videor det senaste om 2017 (?)-upplagan..
Tobias
Asuraswe likes this post
Tobias skrev:Och man kunde inte ändra teamen i det ena va? Detta?
Det stämmer. Lagen är klara från boxen, så att säga.
Necromunda indeed. Jag har 4 lag klara om du vill låna. Även tillgång till en spellokal
Asuraswe
Tobias likes this post
Det låter som en idéTobias skrev:Ah coolt, skall bara palla mig ner till Västkusten då!
Asuraswe
Tobias skrev:Ingen aning om vad de är, men riktigt coola! ja grimdark är bra.
Ena laget från underworlds lådan
Asuraswe
Snyggt jobbat Asuraswe! De ser coola ut!
Håkan
Håkan
Asuraswe likes this post
Fint jobbat! Tjusiga, för att vara odöda!
Håkan
Håkan
Asuraswe likes this post
Snyggt - skön köttyxa och gillar snubben med vingarna.Någon Strigoi?
Tobias
Den ser ju cool ut! Schyssta färgen och mindre än jag trodde. Får lite Meat Loaf-album-vibbar..
Vad kör du för färger där - det vinröda t ex? Khorne Red?
Inte testat GWs Drybrush-färger, kör du dem? Vet inte vad som är speciellt med dem.. Kör på gamla hederliga med en vanlig färg, möjligen uppljusad med vitt. Men de kanske har en poäng?
Skall bli kul att se mer!
Inte testat GWs Drybrush-färger, kör du dem? Vet inte vad som är speciellt med dem.. Kör på gamla hederliga med en vanlig färg, möjligen uppljusad med vitt. Men de kanske har en poäng?
Tobias
Meatloaf! Detta gillar jag skarpt.Tobias skrev:Den ser ju cool ut! Schyssta färgen och mindre än jag trodde. Får lite Meat Loaf-album-vibbar..
Det röda är blood for the blood god dvs en tjock blodröd färg.
Kom ihåg att du även kan drybrusha med vanliga färger (även om de specifika är top notch). Huvudsaken är att du har en fysisk drybrush 🫡
Själv kör jag en combo. Drybrush färgerna i sig är väldigt torra och du får lätt till en grym effekt.
Asuraswe
Meat Loaf var ju min favorit-artist hur länge som helst, RIP.. Fick Rock and Roll Dreams Come Through, elelr köpte? Singlen när den kom.. Men blev sjuk, hade någon övergående feber.. Så lyssnade på den och läste en bok - tro faktislkt det var Sagan om De Två Tornen.. Blev helt tokig i hans musik och köpte Bat Out of hell II. Bra musik, cool snubbe och coola omslag!
Aha! Såg den idag faktiskt! Kikade igenom färgerna och såg de "technical".. Inte sett innan tror jag.
ja jag brukar göra så. Men blev lite nyfiken på just deras specifika Dry. Kör oftast gamla slitna penslar som jag klipper ner som drybrush-penslar.. Men borde köpa några billiga smink-saker.. Hört att de är bra..
Aha! Såg den idag faktiskt! Kikade igenom färgerna och såg de "technical".. Inte sett innan tror jag.
ja jag brukar göra så. Men blev lite nyfiken på just deras specifika Dry. Kör oftast gamla slitna penslar som jag klipper ner som drybrush-penslar.. Men borde köpa några billiga smink-saker.. Hört att de är bra..
Tobias
..borstar?
Och - blir det bättre?
En ung Angelina Jolie var väl i musikvideon och tror att Michael bay gjorde några av de bästa videorna från Bat Out of Hell II? Men jag hade inte MTV då så såg dem senare... Mycket senare.
Och - blir det bättre?
En ung Angelina Jolie var väl i musikvideon och tror att Michael bay gjorde några av de bästa videorna från Bat Out of Hell II? Men jag hade inte MTV då så såg dem senare... Mycket senare.
Tobias
Azgaron and Asuraswe like this post
Jag lyssnade ju på den efter jag fått tag på Bat Out of Hell Ii, gillar den med men tog lite längre tid. Men fan vad bra den är alltså!
Någon som kännt igen då?
Snyggt!Köttyxor? Ser brutalt ut!
Någon som kännt igen då?
Tobias
Asuraswe likes this post
Yupp. Visst är det köttyxorTobias skrev:Jag lyssnade ju på den efter jag fått tag på Bat Out of Hell Ii, gillar den med men tog lite längre tid. Men fan vad bra den är alltså!
Någon som kännt igen då?
Asuraswe
Tobias likes this post
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Zandara’s gravebreakers (warhammer underworlds)
» Krootox (Warhammer? Vem, jag?)
» Om gruppbygge i Warhammer
» Orks Dakkajet - Warhammer 40k
» Boss Snikrot - Warhammer 40k
» Krootox (Warhammer? Vem, jag?)
» Om gruppbygge i Warhammer
» Orks Dakkajet - Warhammer 40k
» Boss Snikrot - Warhammer 40k
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet