Robert Mitchum-rulle
4 posters
Sida 1 av 1
Robert Mitchum-rulle
Nej det är inte en ny kebab-rulle (-Matte)
Snarare, vem har missat denna gamla sköna rulle från 1958 med Robert Mitchum flygandes Sabre mot "MiG-15" (F-84:or). En sån fiölm jag tar fram då och då och kör som bakgrund vid målning. Nu vart det dags igen och tänkte, säkert någon som missat den.. Inget speciellt men kul att se rediga flygpla och lite action och så.
The Hunter/Attackflygarna, 1958. Finns att finna på internet med...
Snarare, vem har missat denna gamla sköna rulle från 1958 med Robert Mitchum flygandes Sabre mot "MiG-15" (F-84:or). En sån fiölm jag tar fram då och då och kör som bakgrund vid målning. Nu vart det dags igen och tänkte, säkert någon som missat den.. Inget speciellt men kul att se rediga flygpla och lite action och så.
The Hunter/Attackflygarna, 1958. Finns att finna på internet med...
Tobias
Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post
Sv: Robert Mitchum-rulle
Klart sevärd film, jag har den i min samling.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Tobias likes this post
Krigets vindar, Tora, Tora, Tora, Midway, Det grymma Havet, Vi flyger i Natt, Dambusters, The Pathfinders, Memphis Belle, Das Boot, Memphis Belle, Pearl Harbor, 30 sekunder över Tokyo, De flygande Tigrarna, Band of Brothers/The Pacific, en iskall i Alexandria...
Jag formligen älskar alla dessa både gamla och nya krigsfilmer och TV-serier, Robert Mitchum är en bra, men kanske lite träig skådespelare, men jag gillar honom!
Stefan
Jag formligen älskar alla dessa både gamla och nya krigsfilmer och TV-serier, Robert Mitchum är en bra, men kanske lite träig skådespelare, men jag gillar honom!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
Ja jag gillar honom. Såg nyligen den där Western där han är försupen och John Wayne och james Caan är med. Skön rulle! Han är lite, itne stel men han är Robet Mitchum här, men jag gillar´t! Hans brorsa är skön i de Dirty harry han är med i också..
Där är ju några filmer man itne sett på ett tag.. Faktiskt inte sett 30 Sekunder Över Tokya, bara det de lånat i början av Midway (1976). Borde se den?
En kompis köpte Memphis belle på VHS när den kom, såg den ofta. Då var jag itne lika intresserad (1990-91 eller så). Han var helt galen i den! hajjar det mera nu.. Riktigt bra film.
Samma kille hyrde jag The Flight of the Intruder ihop med, käkades godis och hade en riktigt trevlig filmkväll. Hoppas han fortfarande bygger modeller med.. (Bor i Gbg tror jag)
Lite på samma tema..
Karl´n gör YT-filmer med delar ur Röd Storm, Tom Clancy´s fantastiska Red Storm Rising.. Frän musik och scene ur DCS.. Riktigt coolt.
Där är ju några filmer man itne sett på ett tag.. Faktiskt inte sett 30 Sekunder Över Tokya, bara det de lånat i början av Midway (1976). Borde se den?
En kompis köpte Memphis belle på VHS när den kom, såg den ofta. Då var jag itne lika intresserad (1990-91 eller så). Han var helt galen i den! hajjar det mera nu.. Riktigt bra film.
Samma kille hyrde jag The Flight of the Intruder ihop med, käkades godis och hade en riktigt trevlig filmkväll. Hoppas han fortfarande bygger modeller med.. (Bor i Gbg tror jag)
Lite på samma tema..
Karl´n gör YT-filmer med delar ur Röd Storm, Tom Clancy´s fantastiska Red Storm Rising.. Frän musik och scene ur DCS.. Riktigt coolt.
Tobias
Tack för länken till Red Storm Rising.
En av mina absoluta favorit böcker av Tom Clancy.
Tror jag har läst den minst 20 gånger och den är lika bra varje gång.
Listan Stefan lämnade ser likadan ut hos mig, alla filmerna i den finns även i min samling, och en uppsjö till.
Har samlat Krigsfilmer sedan många år tillbaka.
/Bosse
En av mina absoluta favorit böcker av Tom Clancy.
Tror jag har läst den minst 20 gånger och den är lika bra varje gång.
Listan Stefan lämnade ser likadan ut hos mig, alla filmerna i den finns även i min samling, och en uppsjö till.
Har samlat Krigsfilmer sedan många år tillbaka.
/Bosse
Marlin
Falskt alarm. Just snyggt.Tobias skrev:Nej, det är inte en ny kebab-rulle.
Stefan E skrev:[...] Det grymma havet [...]
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet