Avia S-199, Academy 1/48
+6
Caverö
Azgaron
merlin1953packard
Janne.S
johan r
Stefan E
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Avia S-199, Academy 1/48
Det var sannerligen en riktigt röd nos du fått till!
Blir bra detta.
/Mrks
Blir bra detta.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Rudolf the red nosed reindeer....
Du är svängd bakom en spruta du med, Stefan! Snyggt!
Du är svängd bakom en spruta du med, Stefan! Snyggt!
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Snabbt o enkelt bygge, jo kyss Karlsson!
Även den här lilla enkla satsen visade sig innebära en hel del jobb, men nu är det slut!
Avian har äntligen gått i mål!
Efter att ha målat hela kärran i RLM02, ja jag VET…. Den färgen är egentligen inte OK, det skall vara en något grönare nyans, men det får duga med det som kommer närmast!
Översidan målade jag i Dark Earth (Brittisk) och Dark Green (även den Brittisk), ser bra ut, men det är en något udda färg kombination!
Jag frihandade mönstret eftersom jag inte iddes maska, fick till det ganska acceptabelt ändå, tror jag!
En hel del överspray på undersidan, dock, så jag måste måla undersidan igen.
Jag passade på att montera några smådetaljer (allt som skulle vara RLM02).
Nu åkte tejprullen fram i alla fall, och jag maskade så jag kunde blåsa på ytterligare ett lager RLM02.
Resultatet blev riktigt bra, men jag satte antennen fel (för långt bak och radioantennen för långt fram) suck!
Det var inga problem att flytta detaljerna dit där de skulle sitta, men jag skadade färgen, så jag fick göra om, göra rätt!
Nu började jag ”få rull” på bygget, först ett lager klarlack!
Dekalerna från Tally-Ho fungerade helt perfekt och gick på snyggt, mycket lite ”genomblödning”, trots mörk bakgrund!
Dekalerna funkade perfekt ihop med Micro-set och –sol, och fick den där ”påmålade” looken!
Sådärja, nu är hon klar!
Det här är nog det fulaste flygplan jag byggt, men vill ni se mera får ni gå till Bildrutan!
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/bildrutan-f9/avia-s-199-sakin-1-48-academy-t918.htm
Limma Lugnt!
Stefan
Snabbt o enkelt bygge, jo kyss Karlsson!
Även den här lilla enkla satsen visade sig innebära en hel del jobb, men nu är det slut!
Avian har äntligen gått i mål!
Efter att ha målat hela kärran i RLM02, ja jag VET…. Den färgen är egentligen inte OK, det skall vara en något grönare nyans, men det får duga med det som kommer närmast!
Översidan målade jag i Dark Earth (Brittisk) och Dark Green (även den Brittisk), ser bra ut, men det är en något udda färg kombination!
Jag frihandade mönstret eftersom jag inte iddes maska, fick till det ganska acceptabelt ändå, tror jag!
En hel del överspray på undersidan, dock, så jag måste måla undersidan igen.
Jag passade på att montera några smådetaljer (allt som skulle vara RLM02).
Nu åkte tejprullen fram i alla fall, och jag maskade så jag kunde blåsa på ytterligare ett lager RLM02.
Resultatet blev riktigt bra, men jag satte antennen fel (för långt bak och radioantennen för långt fram) suck!
Det var inga problem att flytta detaljerna dit där de skulle sitta, men jag skadade färgen, så jag fick göra om, göra rätt!
Nu började jag ”få rull” på bygget, först ett lager klarlack!
Dekalerna från Tally-Ho fungerade helt perfekt och gick på snyggt, mycket lite ”genomblödning”, trots mörk bakgrund!
Dekalerna funkade perfekt ihop med Micro-set och –sol, och fick den där ”påmålade” looken!
Sådärja, nu är hon klar!
Det här är nog det fulaste flygplan jag byggt, men vill ni se mera får ni gå till Bildrutan!
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/bildrutan-f9/avia-s-199-sakin-1-48-academy-t918.htm
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ful? Njaaee! Snarare lite mer brutal än en vanlig 109:a. "Glaciärt tempo" - kreativ svenska!
merlin1953packard
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Academy 1/72 FW 190
» F-15I Ra´am, Academy 1/48
» Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
» P-51B Academy 1:48
» Academy P51 (F-6A-NA)
» F-15I Ra´am, Academy 1/48
» Avia S-92 aka Me 262A - Frog/Hase 1/32
» P-51B Academy 1:48
» Academy P51 (F-6A-NA)