Airfix 1/72 RA-5C Vigilante
4 posters
Sida 1 av 1
Airfix 1/72 RA-5C Vigilante
För ca två år sen påbörjade jag ett litet bygge som jag visade upp här!
Allt började med det här som jag vann på tradera för en tjuga!
Som synes ingen låda, beskrivning och dekaler, men efter att ha varit i kontakt med Humbrol/Airfix innan de tillfälligtvis försvann, så hade de vänligheten att skicka både beskrivning och dekaler helt utan kostnad! Snacka om bra service!
Efter att ha kollat lite på nätet så tyckte jag att cockpiten saknade lite paneler, så efter bästa förmåga, och begränsat materialutbud (gjutstammar och lite sånt) så knåpade jag ihop nått som skulle likna sidopaneler!
Kanske inte nått höjdarscratchbygge, men med Vigilantens klart begränsade möjligheter till insyn i åtanke så tyckte jag iaf då att det fick duga!
Ingen jättebra bild men lite spacklande behövdes för att få nåttsånär rätsida på den här fågeln!
För att fylla ut lite mer tomrum blev det till att scratchbygga lite till!
Nån slags utrustning tyckte jag att det skulle sitta i släden, så lite svartmålade kameror filades till av gjutstam och limmades dit innanför glasen!
Efter att vingarna kommit på plats såg den ut såhär framifrån!
Jag har för mig att jag tog den bilden för att visa att ena vingen var lite skev!
Jag återkommer med en bild på hur den ser ut i nuläget!
Håkan
Allt började med det här som jag vann på tradera för en tjuga!
Som synes ingen låda, beskrivning och dekaler, men efter att ha varit i kontakt med Humbrol/Airfix innan de tillfälligtvis försvann, så hade de vänligheten att skicka både beskrivning och dekaler helt utan kostnad! Snacka om bra service!
Efter att ha kollat lite på nätet så tyckte jag att cockpiten saknade lite paneler, så efter bästa förmåga, och begränsat materialutbud (gjutstammar och lite sånt) så knåpade jag ihop nått som skulle likna sidopaneler!
Kanske inte nått höjdarscratchbygge, men med Vigilantens klart begränsade möjligheter till insyn i åtanke så tyckte jag iaf då att det fick duga!
Ingen jättebra bild men lite spacklande behövdes för att få nåttsånär rätsida på den här fågeln!
För att fylla ut lite mer tomrum blev det till att scratchbygga lite till!
Nån slags utrustning tyckte jag att det skulle sitta i släden, så lite svartmålade kameror filades till av gjutstam och limmades dit innanför glasen!
Efter att vingarna kommit på plats såg den ut såhär framifrån!
Jag har för mig att jag tog den bilden för att visa att ena vingen var lite skev!
Jag återkommer med en bild på hur den ser ut i nuläget!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Airfix 1/72 RA-5C Vigilante
Ok, här kommer en bild på hur den ser ut just nu!
Jag fick ett ryck och bestämde mig för att måla den med sprutan istället!
Håkan
Jag fick ett ryck och bestämde mig för att måla den med sprutan istället!
Håkan
Men den är ju nästan färdig
Kul att se att Janne inspirerat dig till att ta fram denna lilla goding.
Ska bli spännande att se slutresultatet och vägen fram dit.
Hoppas att du kan komma upp till oss i Göteborg på ett av mötena och visa upp den när den är färdig.
Kanske till och med samtidigt med Jannes och Stefans ( på modell Göteborg)?
För ni kommer väll att ställa ut i SIG Vigilante
// Johan
Kul att se att Janne inspirerat dig till att ta fram denna lilla goding.
Ska bli spännande att se slutresultatet och vägen fram dit.
Hoppas att du kan komma upp till oss i Göteborg på ett av mötena och visa upp den när den är färdig.
Kanske till och med samtidigt med Jannes och Stefans ( på modell Göteborg)?
För ni kommer väll att ställa ut i SIG Vigilante
// Johan
johan r
Tack Johan!
Jo, den är ju nästan färsdig som sagt, ska bara få ur ändan ur vagnen och avsluta den!
Jo, tanken är ju att jag ska kunna komma upp på nått av mötena! Grejen är väl att jag är beroende av de andra i IPMS-gänget härifrån!
SIG Vigilante låter spännande! När, var å hur?
Håkan
Jo, den är ju nästan färsdig som sagt, ska bara få ur ändan ur vagnen och avsluta den!
Jo, tanken är ju att jag ska kunna komma upp på nått av mötena! Grejen är väl att jag är beroende av de andra i IPMS-gänget härifrån!
SIG Vigilante låter spännande! När, var å hur?
Håkan
Det där ser ju helkoolt ut...framförallt har du fått spackla betydligt mindre än mig
Vad e SIG?
Vad e SIG?
Janne.S- Moderator
Tack Janne!
Hehe, kanske det, men jag tyckte ändå det var en del då, men allt är ju relativt!
SIG betyder visst Special Interest Group!
Håkan
Hehe, kanske det, men jag tyckte ändå det var en del då, men allt är ju relativt!
SIG betyder visst Special Interest Group!
Håkan
Jag vet ju inget om den här (för mig moderna) kärran men det ser bra ut så långt, ceep it up.
Caverö
Caverö
Caverö
Tack Caverö!
Du får väl prova på nått modernt nångång!
Håkan
Du får väl prova på nått modernt nångång!
Håkan
Liknande ämnen
» RA-5C Vigilante 1/48
» RA-5C Vigilante, Trumpeter 1/48
» Trumpeter RA-5C Vigilante
» MIG-15 (1/72, Airfix)
» Trumpeter RA-5C Vigilante
» MIG-15 (1/72, Airfix)