IS-3 i stereo
+9
MagnusE
Janne.S
Azgaron
JOooCKE
MiniStuff
Warsawpact
Gigabyte
Caverö
T-34
13 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: IS-3 i stereo
En uppdatering så här på lördagskvällen.
Lite ets i fronten också.
Båda vagnarna har fått sin basfärg och sen lite klarlack.
Den "slitne" vagnen har fått ett par duvningar till av sprutan.
Magnus
Lite ets i fronten också.
Båda vagnarna har fått sin basfärg och sen lite klarlack.
Den "slitne" vagnen har fått ett par duvningar till av sprutan.
Magnus
T-34
MiniStuff- Vicesheriff
Nu börjar den "använda" vagnen bli klar och jag funderar lite på nån platta men jag får se vad jag kan hitta på.
Så här ser den ut för tillfället.
Magnus
Så här ser den ut för tillfället.
Magnus
T-34
Den är ju magnifik! Härlig vädring och du har tänkt till på skärmar och annat som böjts och bucklats!
Skulle vara snyggt med en JS-3:a som rullar genom ruinerna av Berlin.......kanske några förstummade berlinare som ser på när stålmonstret mullrar förbi!
Skulle vara snyggt med en JS-3:a som rullar genom ruinerna av Berlin.......kanske några förstummade berlinare som ser på när stålmonstret mullrar förbi!
Janne.S- Moderator
jädrans vad snyggt målat å allt. Nu fick jag dåligt självförtroende igen. Men jag unnar givetvis tror jag. Nåja, jag kör på 1/72 och det är ju inte aalls samma femma som de stora duplo-klotsarna i skala 1/35 :-p
Obed
Tack ska ni ha.
Tanken var att den "nyproducerade" vagnen skulle rulla genom Berlin under segerparaden i maj 1945 men vet inte riktigt hur man ska göra nåt litet dio med husruiner mm. Det riskerar att bli jädra stort. Måste tänka vidare på detta.
Obed, du ska inte ha dåligt sjävförtroende. Man bygger ju för att ha kul. Ska erkänna att jag absolut inte alltid har koll på hur jag ska gå till väga eller hur jag ska måla en modell, Ganska ofta blir det lite, hoppsan hur gjorde jag nu, nå det blev ju rätt skapligt. Alltså det är inte alltid jag vet vad jag håller på med. (rätt ofta faktiskt)
Magnus
Tanken var att den "nyproducerade" vagnen skulle rulla genom Berlin under segerparaden i maj 1945 men vet inte riktigt hur man ska göra nåt litet dio med husruiner mm. Det riskerar att bli jädra stort. Måste tänka vidare på detta.
Obed, du ska inte ha dåligt sjävförtroende. Man bygger ju för att ha kul. Ska erkänna att jag absolut inte alltid har koll på hur jag ska gå till väga eller hur jag ska måla en modell, Ganska ofta blir det lite, hoppsan hur gjorde jag nu, nå det blev ju rätt skapligt. Alltså det är inte alltid jag vet vad jag håller på med. (rätt ofta faktiskt)
Magnus
T-34
Det här ser jättelovende ut, hoppas du får till något bra att ställa dom på. En "Berlinplatta" kan ju bli ganska stort.
Härliga vagnar.
Härliga vagnar.
Caverö
Jo en "Berlinplatta" kan bli stor så jag började med plattan till den andra vagnen.
"Paradvagnen". Har plockat ihop metallbanden och grundat dom.
Magnus
"Paradvagnen". Har plockat ihop metallbanden och grundat dom.
Magnus
T-34
Pillipill!
När började ryssarna trimma hjul detaljer i vitt inför parader? har de alltid gjort det eller är det ett senare påfund.......helt appropå paradvagn.
När började ryssarna trimma hjul detaljer i vitt inför parader? har de alltid gjort det eller är det ett senare påfund.......helt appropå paradvagn.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Pillipill!
Jag var faktiskt inne på det också Janne, tror att det kunde vara så under Berlinparaden.
Magnus
T-34
Läckert Magnus!
Jag är imponerad av dina renoveringsprojekt utöver dina nybyggen!
Jag måse vara blind, men var ser ni de vita hjultrimningarna någonstans?
// Johan
Jag är imponerad av dina renoveringsprojekt utöver dina nybyggen!
Jag måse vara blind, men var ser ni de vita hjultrimningarna någonstans?
// Johan
johan r
Blivit lite pysslat mellan julmat och julöl. Har börjat lite med plattan.
Gipsbit i rätt storlek. Linjerade upp den lite med gatstensmönster.
Sen var det bara att börja "tälja" i gipsen.
Försök till en sovjetisk flagga. Vet inte om jag ska använda den.
Magnus
Gipsbit i rätt storlek. Linjerade upp den lite med gatstensmönster.
Sen var det bara att börja "tälja" i gipsen.
Försök till en sovjetisk flagga. Vet inte om jag ska använda den.
Magnus
T-34
Schyssta gatstenar Magnus! flaggan ser en aning tunn ut kanske? för "papprig"? Vad har du gjort den av? ser ut som silkespapper
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Schyssta gatstenar Magnus! flaggan ser en aning tunn ut kanske? för "papprig"? Vad har du gjort den av? ser ut som silkespapper
/M
Håller med om att den ser "papprig" ut och det har väl sin förklaring i att den är gjord av en julservett.
Vet inte riktigt vad man skulle kunna hitta på att använda.
Magnus
T-34
Håller med...mumsiga kullerstenar!
Du kanske känner dig rik? Då kan du köpa flaggor här:
http://www.archertransfers.com/AR35018.html
Verkar vara fiffiga saker.... fast de kostar!
Så här gör man dom:
http://www.archertransfers.com/FlagInstructions.html
Du kanske känner dig rik? Då kan du köpa flaggor här:
http://www.archertransfers.com/AR35018.html
Verkar vara fiffiga saker.... fast de kostar!
Så här gör man dom:
http://www.archertransfers.com/FlagInstructions.html
Janne.S- Moderator
Tack för länken Janne.
Ser ut som om jag får hålla på att experimentera lite till.......
Magnus
Magnus
T-34
T-34 skrev:Tack för länken Janne.
Magnus
själv gjorde jag en hakkors-flagga till en modell för en herrans massa år sedan i fint tunt linnetyg (som jag norpade av morsan då...) som jag målade för hand med, antagligen, Humbrolfärger. tror jag "monterade" den på plats efter att dränkt den i utblandat trälim/hobbylim. Skulle tippa på att jag målade den när den var på plats på tanken. ska se om jag kan hitta den och fota den så du kan se...
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet