Dragon Sd.Kfz.251/17
+11
johan r
dm4
Azgaron
Claes
Caverö
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
JOooCKE
MiniStuff
MagnusE
15 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Dragon Sd.Kfz.251/17
sjutton vad trevligt nu får jag lust att bygga igen, hoppas jag kan ta mig i kragen som ni andra och få ngt gjort.
Det här bygget ser riktigt trevligt ut och ger mersmak.
Bra jobbat Magnus
Det här bygget ser riktigt trevligt ut och ger mersmak.
Bra jobbat Magnus
Caverö
Danke gubbs! Kul att ni gillar grejorna och kul att man kan vara till inspiration för någon.
MagnusE
Jahaja, då har jag äntligen fått på lite färg på utsidan. Dåligt med tid, det är mycket nu.
Grundade iallafall med svart primer därefter ett par skikt med Tamiya Dunkelgelb.
Första.
Andra.
Åsså lite kammo.
Andra sidan.
Magnus
Grundade iallafall med svart primer därefter ett par skikt med Tamiya Dunkelgelb.
Första.
Andra.
Åsså lite kammo.
Andra sidan.
Magnus
MagnusE
Läcker målning! Shejden lyser igenom alldeles lagomt
Du fortsätter hålla hög klass, Magnus
Du fortsätter hålla hög klass, Magnus
Janne.S- Moderator
Väldigt snyggt målat Magnus!
Får nog ta och bygga mig en till av dem här för den första blev inte jätte lyckad
/ Jocke
Får nog ta och bygga mig en till av dem här för den första blev inte jätte lyckad
/ Jocke
JOooCKE
Nä nu har det gått för långt! Denna modell figurerade i min dröm inatt
Altingen går jag till psykologen eller gör en egen kognitiv terapi genom att bygga en egen 251:a.
Altingen går jag till psykologen eller gör en egen kognitiv terapi genom att bygga en egen 251:a.
Obed
Hahaha, klockrent. Inte visste jag att mina modeller hade sådan påverkan. Men vad hände i drömmen då, var du panzergrenadjär eller vad?
Magnus
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev:Hahaha, klockrent. Inte visste jag att mina modeller hade sådan påverkan. Men vad hände i drömmen då, var du panzergrenadjär eller vad?
Magnus
nej det handlade nog bara om modellbyggeri
Obed
Kovändning i Gråbo. Från början tänkte jag göra en vintervagn men var lite osäker hur jag skulle gå till väga. Men så målade jag och cammot blev riktigt skapligt. Sommarkärra fick det väl bli då. Men så satt jag och vädrade, blev lite less och tyckte den såg för tråkig ut så jag kollade upp tricks på nätet en stund sen hoppade jag i havet.
In i frau E´s tjejskåp. Hmm, firm finish.
Tryckte ut in kopp.
I med sprayen i Iwatan och lade på ett par skikt. Går säkert bra direkt ur flaskan med kändes mer kontrollerbart på detta viset.
På med några lager med vit Tamiya.
Efter en kvart gick jag på med en fuktad spretig pensel och gnuggade på lite och färgen började lossa.
Å så här blev det.
Många av er har säkert testat detta men det var första gången för mig och det var riktigt kul.
Magnus
In i frau E´s tjejskåp. Hmm, firm finish.
Tryckte ut in kopp.
I med sprayen i Iwatan och lade på ett par skikt. Går säkert bra direkt ur flaskan med kändes mer kontrollerbart på detta viset.
På med några lager med vit Tamiya.
Efter en kvart gick jag på med en fuktad spretig pensel och gnuggade på lite och färgen började lossa.
Å så här blev det.
Många av er har säkert testat detta men det var första gången för mig och det var riktigt kul.
Magnus
MagnusE
Förbaskat fint jobb Magnus!!
När jag gjorde min vinter vagns så gick jag på den med rätt grov sandpapper, men det där blev 100 gånger bättre!
/ Jocke
När jag gjorde min vinter vagns så gick jag på den med rätt grov sandpapper, men det där blev 100 gånger bättre!
/ Jocke
JOooCKE
Happ, då har man lärt sig någe nytt...... Sambon kommer strypa mig efter jag snott hennes hårspray!
Janne.S- Moderator
Det där blev toppen, mycket snyggt slitet och gammalt vintercamo.
Asbra Magnus!!!!!
Asbra Magnus!!!!!
Caverö
Blev ju skitbra Magnus. Hårspray har som sagt många användningsområden.
Magnus
Magnus
T-34
Tack ska ni gubbs! Då verkar jag vara på rätt väg iallafall. Himla käckt det där med hårsprayen faktiskt. Borde funka att lägga en röd primer, hårspray, basfärg och sen göra snygga chips.
Magnus
Magnus
MagnusE
Ja, det där blev ju ett lyckat försök med hårspraystekniken! Ser mycket bra ut Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Pz IV Dragon
» Dragon Sd.Kfz 251 1/35
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72
» P-51D-5 (Dragon 1/32)
» PzKpfw III, Dragon 1/35
» Dragon Sd.Kfz 251 1/35
» Leopard 2 A4 - Dragon 1/72