Årets skörd
+6
Stefan E
Azgaron
MiniStuff
T-34
johan r
Janne.S
10 posters
Sida 1 av 1
Årets skörd
Här är årets skörd!
Färre än jag väntat mig faktiskt och jag är ganska säker på att Sufan inte kommer med i år!
6 modeller fick jag klart idag i alla fall!
Årets första var den anskrämliga F-117 i 1/48, blev inrte alls nöjd med den....
Sedan vart det den stackars mitsun som jag hade otroligt roligt med när jag byggde den men dekalerna...ack ack ack! Tur att jag har en till F-2:a i stashen och den kommer bli bättre jag lovar!
De6t här var riktigt kul däremot; Black Panther Tornado ECR i 1/48...ett litet helsicke att bygga men den blev ju bra i slutändan
Sedan hamnade jag i 1/72 träsket på någe vis och det hela började med den häringa Y-vingen från Finemolds! Underbar modell för övrigt!
Sedan blev det värre.....en Alphajet, söt men likförbannat 1/72!
Så löken på laxen...Hökögat i 1/72!
Nu är jag tillbaks till 1/48 och det lär bli intressant under början av nästa år då Sufan blir säkert klar i januari och sedan ska jag göra klar Albatrossen...inte så mycket att göra på den, jag fastnade med Vacuhuven men det ska nog gå!
Gott nytt år och limma lugnt!
Färre än jag väntat mig faktiskt och jag är ganska säker på att Sufan inte kommer med i år!
6 modeller fick jag klart idag i alla fall!
Årets första var den anskrämliga F-117 i 1/48, blev inrte alls nöjd med den....
Sedan vart det den stackars mitsun som jag hade otroligt roligt med när jag byggde den men dekalerna...ack ack ack! Tur att jag har en till F-2:a i stashen och den kommer bli bättre jag lovar!
De6t här var riktigt kul däremot; Black Panther Tornado ECR i 1/48...ett litet helsicke att bygga men den blev ju bra i slutändan
Sedan hamnade jag i 1/72 träsket på någe vis och det hela började med den häringa Y-vingen från Finemolds! Underbar modell för övrigt!
Sedan blev det värre.....en Alphajet, söt men likförbannat 1/72!
Så löken på laxen...Hökögat i 1/72!
Nu är jag tillbaks till 1/48 och det lär bli intressant under början av nästa år då Sufan blir säkert klar i januari och sedan ska jag göra klar Albatrossen...inte så mycket att göra på den, jag fastnade med Vacuhuven men det ska nog gå!
Gott nytt år och limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Sv: Årets skörd
Vackert Janne!
6 st är inte dåligt med tanke på hur mycket jobb det var med dem!
/Johan
6 st är inte dåligt med tanke på hur mycket jobb det var med dem!
/Johan
johan r
Strålande vackert Janne! Ja en annan har inte direkt slutfört en enda än... :/ men ack så många påbörjade i olika faser.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Trevlig års-skörd Janne!
Väntar lite med att redovisa min då året inte är slut än, och jag är tidsoptimist!
Håkan
Väntar lite med att redovisa min då året inte är slut än, och jag är tidsoptimist!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan
Jag kände realismen svämma över mig... så därför blev det 6 istället för 7.....Sufan behöver ett tag till
Jag kände realismen svämma över mig... så därför blev det 6 istället för 7.....Sufan behöver ett tag till
Janne.S- Moderator
Hela 6st!
Inte dåligt, med tanke på hur mycket jobb du lagt ner på varje modell!
Bra jobbat och förbaskat fina modeller!
Limma Lungt!
Stefan
Inte dåligt, med tanke på hur mycket jobb du lagt ner på varje modell!
Bra jobbat och förbaskat fina modeller!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Ja jo, men å andra sidan har jag bara hållit på med en modell under hela hösten
Ja jo, men å andra sidan har jag bara hållit på med en modell under hela hösten
Janne.S- Moderator
Du har fått fram mycket fina modeller under året Janne!
Men varför blev du inte nöjd med F-117en
/ Jocke
Men varför blev du inte nöjd med F-117en
/ Jocke
JOooCKE
Snyggt jobbat, men synd på din F-117. Du har inte funderat på att måla om den? Jag har inte sett den lajv, men jag misstänker att den har blivit en aning för grådaskig, eller?
Oavsett om det är korrekt eller inte, så tror jag att stealtharna överhuvudtaget blir bättre mer djupsvarta.
Oavsett om det är korrekt eller inte, så tror jag att stealtharna överhuvudtaget blir bättre mer djupsvarta.
denstore
Den var ett experiment som gick fel Ne jag bygger hellre en ny någon annan gång
Janne.S- Moderator
Förstår precis. Ibland känner man att det ska till nytt och fräscht för att man ska orka. Få saker är så trist som att sitta och rätta gamla synder och genvägar.
denstore
Exakt, sedan måste jag erkänna att när saker började gå fel med det bygget så iddes jag inte korrigera utan jag ville bara bli klar med modellen. Kan inte säga att F-117 väcker något större känslosvall hos mig
Janne.S- Moderator
Jag tycker den är rätt cool, faktiskt. Särskilt i riktigt djupsvart, så att de vita detaljerna bryter av ordentligt.
Den här är också svincool!:
http://www.collectaire.com/modelpages/a12a/a12a.html
Den här är också svincool!:
http://www.collectaire.com/modelpages/a12a/a12a.html
denstore
Fast det är med uppfällda vingar som den ser fräckast ut. Det gör den liksom kompakt, och lite "bygge på höjden", vilket brukar vara svårt med flygplan.
Dock så ska jag ge mig på en F-117 någon gång. Det är ett så pass udda flygplan, att man bör ha den...
Dock så ska jag ge mig på en F-117 någon gång. Det är ett så pass udda flygplan, att man bör ha den...
denstore
Jaa, vad skall man säga, Janne? Som vanligt högsta klass på dina byggen! Modellbyggare i en klass dit vi andra strävar men ännu inte varit (nåja, för mig, i alla fall)! Förutom att vi andra njuter och hänförs av dina byggrapporter, är du alltid generös och delar med dig och förmedlar pedagogiskt alla dina kunskaper till oss andra. Sådant lyfter forumet till oanade höjder. Förmodar att vi andra kan förvänta oss ett antal spännande byggrapporter från dig under 2010.
merlin1953packard
Förbaskat fina byggen,, du har en förmåga att få till dina byggen Janne !!!!!
Gigabyte
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet