LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
+6
Caverö
JOooCKE
Janne.S
MiniStuff
Warsawpact
Azgaron
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
Vattenbuffeln är svinfräck. Den får du ha med på mötet den 12:e november då det är amfibier som tema.
Obed
Tack Magnus, Janne, Giga och Obed!
Då får banden ha på sig ett lager metall då!
Jo, han tycks ha lyckats med konsten att göra ett bra vapen.
Hmm, ja det kanske skulle kunna vara en anledning till att ta med den upp, men det är ju ett tag tills dess! Kanske till och med hinner bygger en landwasserschläpper eller vad de nu heter också, eller nått annat i amfibieväg.
Håkan
Då får banden ha på sig ett lager metall då!
Jo, han tycks ha lyckats med konsten att göra ett bra vapen.
Hmm, ja det kanske skulle kunna vara en anledning till att ta med den upp, men det är ju ett tag tills dess! Kanske till och med hinner bygger en landwasserschläpper eller vad de nu heter också, eller nått annat i amfibieväg.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt Håkan!
Ser fram emot lite färg på den där
@ Janne. Oj! är M2an så gammal!? Man lär sig något nytt varje dag
/ Jocke
Ser fram emot lite färg på den där
@ Janne. Oj! är M2an så gammal!? Man lär sig något nytt varje dag
/ Jocke
JOooCKE
Nu är jag lite ute på tunn is, men var inte LVT:n gjord i aluminium? I så fall ska man hålla nere på rosten, men kanske dra upp lite på chipningen.
Edit: Var tvungen att kolla upp det, och självklart hade jag fel. Det var nog bara prototypen. Dock så var de nog ganska tunna i plåten, så lite chipning och sånt borde kunna passa bra.
Edit: Var tvungen att kolla upp det, och självklart hade jag fel. Det var nog bara prototypen. Dock så var de nog ganska tunna i plåten, så lite chipning och sånt borde kunna passa bra.
denstore
Tack för upplysningen!
Får väl se ved det blir ifråga om chipping, men en del vattenrinningar och liknande hade jag tänkt försöka åstadkomma!
Håkan
Får väl se ved det blir ifråga om chipping, men en del vattenrinningar och liknande hade jag tänkt försöka åstadkomma!
Håkan
Snart dags för en omgång od!
Fick på lite preshade igår/inatt!
Jag har inte fått fixat min fina nål, som jag lyckats kröka lite, än. Så det får gå med 0,4an.
Håkan
Fick på lite preshade igår/inatt!
Jag har inte fått fixat min fina nål, som jag lyckats kröka lite, än. Så det får gå med 0,4an.
Håkan
Har du rullat nålen mot en spegel? Eller kanske kört mynt-tricket?
Så länge nålar inte blir helt sabbade, så brukar man kunna fixa till dem.
Så länge nålar inte blir helt sabbade, så brukar man kunna fixa till dem.
denstore
Jag fick tipset att rulla nålen mot en glasskiva med hjälp av ett hårt suddgummi, men från tanke till handling är det långt ibland!
Mynt-tricket? Är det nåt liknande?
Håkan
Mynt-tricket? Är det nåt liknande?
Håkan
Man tar två mynt, helst något mjukare, typ 50-öringar eller så, och håller tajt med ett mynt på varje sida om spetsen. Sen rycker man ut nålen. Av någon outgrundlig anledning fungerar det ganska bra.Kräver oftast några försök.
Jag antar att det är spetsen som är böjd?
Jag antar att det är spetsen som är böjd?
denstore
Gött med lite shejd på
@ Denstore
Fungerar det då bara den ytersta spetsen blivit böjd? Mynttricket alltså? (krökte nålen till min HP-CH för ett tag sedan...)
@ Denstore
Fungerar det då bara den ytersta spetsen blivit böjd? Mynttricket alltså? (krökte nålen till min HP-CH för ett tag sedan...)
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Gött med lite shejd på
@ Denstore
Det är nog då det är idealiskt. Prova! Det lär väl inte bli sämre.
Jag har bara gjort det ett par gånger, och då mest för att prova. En Micron jag köpte hade "microhook", och då funkade det finfint.
Själv har jag lyckats hålla mig ifrån att kvadda nålar, men ibland när man köper begagnat, så kommer de så. Då brukar jag köra med badrumsspegeln.
denstore
Tackar!
Tack för upplysningen! Kan vara värt att prova!
Jo det är spetsen som fått sig en liten böj! Kan inte skylla på nått annat än handhavandeslarv!
Håkan
Tack för upplysningen! Kan vara värt att prova!
Jo det är spetsen som fått sig en liten böj! Kan inte skylla på nått annat än handhavandeslarv!
Håkan
Kul att se att det går framåt Håkan! På med resten av färgen nu så att du kan börja med det nästan roligaste, vädringen.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Markus!
Jo, ska upp till hobbyrummet och slänga på lite färg hade jag tänkt!
Jovisst är det kul med vädring. Lite utmaning att få till det som man tänkt!
Håkan
Jo, ska upp till hobbyrummet och slänga på lite färg hade jag tänkt!
Jovisst är det kul med vädring. Lite utmaning att få till det som man tänkt!
Håkan
Lite färg har jag fått på!
Inte helt nöjd då det har blivit väldigt flammigt, och det trots att jag försökt duscha över på lite avstånd för att jämna till det hela.
Nu ska den här får rätt seriös vädring i form av vattenrinningar och gegga, så det kanske inte spelar så stor roll!
Den ser lite ljusare ut på bilden, än den är i verkligheten, men jag funderar på att försöka lägga ett tunt lite mörkare lager för att binda ihop det lite.
Håkan
Inte helt nöjd då det har blivit väldigt flammigt, och det trots att jag försökt duscha över på lite avstånd för att jämna till det hela.
Nu ska den här får rätt seriös vädring i form av vattenrinningar och gegga, så det kanske inte spelar så stor roll!
Den ser lite ljusare ut på bilden, än den är i verkligheten, men jag funderar på att försöka lägga ett tunt lite mörkare lager för att binda ihop det lite.
Håkan
Det låter som en bra idé Håkan! Jag skulle iaf lägga ytterligare ett tunt lager, fast om det skulle behöva vara mörkare är inte säkert då det kommer att bli ganska mycket mörkare när du vädrar den.
Keep up the good work.
/M
Keep up the good work.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Markus!
Får ta och prova det!
Jo, misstänker att den nog blir lite mörkare sen med både lack och vädring!
Håkan
Får ta och prova det!
Jo, misstänker att den nog blir lite mörkare sen med både lack och vädring!
Håkan
trodde alla såna var gröna och inte gråa. Har iofs inte fördjupat mig i ämnet. Men när jag tänker efter så är alla LVT gråa jag sett på bild, men det kan nog bero på att det är svartvita bilder
Obed
Spännande håkan, jag tror nog att den är grön men bilden är nog inte helt sann eller?
Lack och vädring mörkar ju alltid ner något.
Lack och vädring mörkar ju alltid ner något.
Caverö
Tackar!
Jovisst är den grön. Den blev nog ganska mycket ljusare tack vare blixten.
Men som sagt den lär väl mörkna en del i och med vädring mm.
Håkan
Jovisst är den grön. Den blev nog ganska mycket ljusare tack vare blixten.
Men som sagt den lär väl mörkna en del i och med vädring mm.
Håkan
jag gillar den grågröna flamiga ytan på vagnen ,,, den kommer till liv eller vad man skall kalla det !!
Gigabyte
Exakt samma färg de använde på Iwo. Grådassig med en light-gul ton. Perfekt efter en dags körande i vulkansand.
Warsawpact- Starwarsviritous
Tack! Då passar det ju bra att jag har den i den här nyansen om jag ska göra en Iwo kärra!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Schwimmwagen - Italeri 1/35
» B-25 Italeri
» Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo