IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer

+7
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
JOooCKE
Caverö
Warsawpact
bjork_larsson
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 Empty Sv: Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer

Inlägg av T-34 sön feb 28 2010, 16:18

Du har fått till "texturen" väldigt snyggt måste jag säja.
Magnus
T-34
T-34

Till överst på sidan Gå ner

Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 Empty Sv: Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer

Inlägg av JOooCKE sön feb 28 2010, 16:41

Det är mycket tjusigt det där Terje!! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Gigabyte sön feb 28 2010, 17:07

Snyggt o levande yta du har fått till ,, men hur har du gjort ?
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Janne.S sön feb 28 2010, 17:30

Så fluffigt det ser ut,Terje Very Happy Ska det bli plysch?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av bjork_larsson sön feb 28 2010, 20:56

Tackar gubbs! Känns bra att få lite bekräftelse på arbetet... Jag har haft en del strul med denna del av bygget.

Hur som helst Giga, det är ju lera som jag köpt på panduro hobby och denna valde jag att lägga på aluminiumfolie bara för att den annars klibbade fast i bordet eller på skärbrädan. När allt är utkavlat så mäter jag och måttar lite. Sedan skär jag till och därefter jag jag åter igen lite aluminiumfolie och skrynklar till den ordentligt. Sedan rätar jag ut det en aning och lägger det på leran... Därefter strycker jag ut alla veck med fingrarna... voila! Där av mönstret!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Gigabyte sön feb 28 2010, 21:01

Tack för tipset , skall försöka göra likadant men då lite grövre struktur , skall vara smältande glaciär is , skall bli kul att pröva på Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 Icon_smile
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av bjork_larsson sön feb 28 2010, 22:35

Ja, det kan nog funka ganska bra, sedan man ju göra extra stora sprickor genom samma metod, man vecklar bara ut aluminiumfoliet mindre och veckar ganska kraftigt! Lycka till, jag är bara glad man kan bistå med hjälp! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av merlin1953packard tor mar 04 2010, 01:42

Trevligt att se dig "back on track again", Terje! Ser ut som du har en del kreativa grepp på ditt bygge, inte minst vad beträffar inredningen du redovisar. Kanske gubbarna på Tuve/Volvo lastvagnar har en del att lära sig, hehe! Keep on truckin'
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av bjork_larsson sön aug 01 2010, 22:32

Hallå gubbs, det va ett tag sedan nu! Men här kommer lite från mitt bygge. Jag har inte direkt haft tid med så mycket nu på sistone. För det första så kör man mycket och för det andra...
Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 P1070165
...så bygger jag om där hemma!
Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 P1070164

Nu skall jag börja med takstolarna och sedan skall resten av det gamla taket bort och ersättas med ett nytt!

Men hur som helst, i går och i dag har jag ändå hunnit med att bygga/måla lite. Det blir ritkigt bra och i morgon skall jag ner till stan och köpa svart metallic färg till lastbilen.

Så här är den nu iaf...
Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 P1070168

Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 P1070170

Men men... vi höres!
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av JOooCKE sön aug 01 2010, 22:35

Woho!
Det rör på sig! Very Happy

Stiligt Terje! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av johan r sön aug 01 2010, 23:13

Om jag får komma med lite kritik så tycker jag inte att vädringen och färgskiftningarna i taket ser realistiska ut! Handtaget på fönstret sitter åt fel håll och elkablarna ser överdrivet tjocka ut. Dessutom verkar golvplankorna vara alldeles för breda och överdrivet washade och panellinjerna är alldeles för otydliga Very Happy

Kul med dina projekt Terje. Alltid lika trivsamt när vi ser livstecken från dig!

// Johan
johan r
johan r

Inlägg av Janne.S mån aug 02 2010, 00:01

Hallå i lingonskogen....hur går det med bygget av hobbyrummet då?

Kul att lastbilen fått lite uppmärksamhet åxå Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av merlin1953packard mån aug 02 2010, 00:20

Åhå, det är till att fuska lite i fullskala, ser jag... där kan man verkligen bli överraskad när man river bort gamla gipsväggar, isolering och urmodiga linoleummattor (kan vara hårda och stela som pansarplåt, hehe)... har en viss yrkesmässig erfarenhet själv... Trevligt i alla fall att bygget på Scanian rullar vidare...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron mån aug 02 2010, 10:53

Kul att se att det går framåt!
Lycka till med ombyggnationen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff mån aug 02 2010, 12:31

Kul med din renovering! Been ther done that! Takstolar är "kul". Det som är roligast med att renovera en riktigt gammal vins är att hitta alla möjliga uråldriga tidningar, räkningar, betygspapper och annat tokigt som använts till isolering/packmaterial bland golv-/takbrädor. Vi hittade som sagt bla betygspapper från sekelskiftet i vårt före detta hus som hade varit en sk "klockargård", lärarbostad en gång i tiden. Så glöm inte att stoppa in någon gammal modellkartong mellan brädskikten så att någon om 50-60 år kan få hitta lite antikviteter.

/M

Inlägg av bjork_larsson mån aug 02 2010, 21:28

Tack gubbs, trevligt att snacka med er igen. Jag har saknat er! Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 Icon_redface

Här hemma är det full fart, jag har byggt en massa takstolar idag men har packat ihop för dagen nu. Känns gott... har bland annat hunnit med några lager med svart metallic på Scanian. Det blir riktigt bra faktiskt. Men det luktar apa i källaren, haha! Scania R620 6x4 Swedtrans m. Chereautrailer - Sida 2 Icon_porc

Tänkte att jag skall ge mig på att måla dit lite "rostfritt på vissa detaljer hade jag tänkt... skall bli trevligt att se hur det blir. Någon i GBG trakten som kan tipsa om vart man kan köpa sådan där alclad sak...? Kempes kanske?

Hej hopp, by the way... tänkte slänga upp en bild senare...

@Crille... läser du detta kan du ju ringa mig! Jag bytte telefon för ett tag sedan och hela adressboken försvann... Har ett nr men jag fick några minst sagt knepiga svar tillbaka på msn, så... (låter knepigt) men ring igen!

Hojoj!
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet