Heller 1/72 Skyraider
+5
Caverö
Azgaron
MiniStuff
Janne.S
merlin1953packard
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Heller 1/72 Skyraider
Ja, alltså... tack för uppmuntrande tillrop... visst är det en riktig skitmodell, men det var ju Defianten också som jag byggde, även om den var "som gjuten" för papperskorgen, men som lyckades undgå detta öde genom att förvandlas till en whatif. Här blir det lite åt det hållet också, om man betänker att Gabons (eller någan annan bananrepublik från 1960-talet) flygvapen inte direkt lämnat något större avtryck i historieböckerna.
Därför är det en härlig utmaning till både byggskicklighet och i viss utsträckning den kreativa fantasin. Således kommer det bli något att gråta över då ni möter den live på något framtida månadsmöte.
Därför är det en härlig utmaning till både byggskicklighet och i viss utsträckning den kreativa fantasin. Således kommer det bli något att gråta över då ni möter den live på något framtida månadsmöte.
merlin1953packard
...ännu mer spackel!!! När det är slipat och klart blir det ett lager Hu64 till. Sedan bör det nog vara dags för Gabons striking air force!
Bilder!!!
By merlinpackard at 2010-05-04
Bilder!!!
merlin1953packard
Så mycket spacklande...nästan mer än mina modeller
Ser fram emot Gabons stolta färger
Ser fram emot Gabons stolta färger
Janne.S- Moderator
merlin1953packard skrev:Sedan bör det nog vara dags för Gabons striking air force!
Gabon, sa du.
Då kan det här möjligen vara av intresse: Jacques Borne
Matt_Public- Master of DNF
Se där, det går ju framåt fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack, killar och tack MattPublic för den eminenta länken! Ett bra foto på Gabons flygvapen där man tydligt ser färger och nationsmärkningar.
merlin1953packard
Arbetet med surdegen går vidare... no more spackel!!! Men lyckades knäcka av ena vingen vid slipningen... gick dock att laga (syns knappt på en så sunkig modell!)
By merlinpackard at 2010-05-09
merlin1953packard
Färg! jag vill se färg!
Du får börja med söta degar istället för alla sura.....
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Tyst nu! Stör inte bagarn så länge det vankas Skyraider-bullar.
Matt_Public skrev:Janne.S skrev:
Haha! Med den humorn blir det ännu roligare att bygga färdigt eländet! Säkert kan den avlocka er fler härliga kommentarer i klassen torr humor! Det blir en bra distansering från AMS och diverse detaljeringsträsk!
merlin1953packard
Matt_Public skrev:Janne.S skrev:
Jag föredrar Skywalker-muffins.
MiniStuff- Vicesheriff
Jaha, kanske dags för några goda skratt igen... inte som Eduard eller Hasegawa... men det kan bli lite kul i alla fall... Här en liten uppdatering...
By merlinpackard at 2010-07-14
Äntligen... huven är maskad...
Har dragit på lite Hu11 ikväll, som skall mattas ned lite, när det har torkat... sedan skall resten målas...
Äntligen... huven är maskad...
Har dragit på lite Hu11 ikväll, som skall mattas ned lite, när det har torkat... sedan skall resten målas...
merlin1953packard
Hu11...jösses den får du låta härda länge länge. Jag målade en Mustang en gång med Model Masters motsvarighet (chrome silver) och lät den stå en vecka innan jag rörde den...färgen hade fortfarande inte härdat då utan den blev i princip flytande igen av fingervärmen när jag tog i den :/
Janne.S- Moderator
Ser snyggt ut Merlin! Går ju framåt fint för dina surdegar.
Sist använde jag Citadels Mithril silver till min Zero, fast det förutsätter ju akrylfärger i övrigt.
Håkan
Sist använde jag Citadels Mithril silver till min Zero, fast det förutsätter ju akrylfärger i övrigt.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Niiice. Vad festlig den ser ut i silver!
Färgen, och att fälltankarna ligger så där som pontoner framför den ger mig Norseman-vibbar. En svart anti-glare panel, en röd mittlinje och en vinge till ovanpå så är ju båten i hamn.
Nåja. Åter till "the business": vad ska den ta med sig i fält?
Skyraiders kan ju kånka så många olika sorters hårdkokt illvilja...
Färgen, och att fälltankarna ligger så där som pontoner framför den ger mig Norseman-vibbar. En svart anti-glare panel, en röd mittlinje och en vinge till ovanpå så är ju båten i hamn.
Nåja. Åter till "the business": vad ska den ta med sig i fält?
Skyraiders kan ju kånka så många olika sorters hårdkokt illvilja...
Tack, killar! Färgen har faktiskt torkat så pass att man kan ta i modellen.
Bra fråga av Matt; vad skall den göra i fält? Det är ju tänkt att denna skall vara lite surplus i post war bananrepublik, luggsliten med stryktålig som få...
Så här är i alla fall förlagan, med vissa modifikationer, som främst beror på att det är en gammal Hellersats.
By merlinpackard at 2010-07-17
Tja, vad tror ni... kan det bli något som är mera modell än leksak?
Bra fråga av Matt; vad skall den göra i fält? Det är ju tänkt att denna skall vara lite surplus i post war bananrepublik, luggsliten med stryktålig som få...
Så här är i alla fall förlagan, med vissa modifikationer, som främst beror på att det är en gammal Hellersats.
By merlinpackard at 2010-07-17
Tja, vad tror ni... kan det bli något som är mera modell än leksak?
merlin1953packard
Absolut!
Det blir kanoners!
Har alltid gillat "Sandy"´n, verkligen ett häftigt plan!
Jag väntar otåligt på Trumpeters 1/32a!
Trots att jag gillar rena flygplan, kan du skita ner en Skyraider hur mycket som helst, och det är ändå inte överdrivet!
Det var en lortgris utan dess like!
Limma Lungt!
Stefan
Det blir kanoners!
Har alltid gillat "Sandy"´n, verkligen ett häftigt plan!
Jag väntar otåligt på Trumpeters 1/32a!
Trots att jag gillar rena flygplan, kan du skita ner en Skyraider hur mycket som helst, och det är ändå inte överdrivet!
Det var en lortgris utan dess like!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack, Stefan, för inspirerande peptalk! Har fortsatt med målning á la banana republic Gabon Air Force. Har fått på lite rött på sidor, roder och vingspetsar.
By merlinpackard at 2010-07-23
Nu återstår att fixa nationalitetsmarkeringar innan alla smådetaljer skall monteras!
Nu återstår att fixa nationalitetsmarkeringar innan alla smådetaljer skall monteras!
merlin1953packard
Tack, Janne och Håkan! Har maskat cirklarna för nationalitetsbeteckningarna från Gabon Airforce och grundat dem med vitt för att ge rätt färg sedan åt de olika cirkelbanden. Lite siffror och bokstäver kan jag säkert hitta i spareboxen. Bygget är ju ändå "lite på en höft" och kan acceptera en viss varians av whatif...
merlin1953packard
Sjutton va kul merlin, har aldrigt tänkt en skyraider annat än amerikansk navy eller army.
Grå eller djungelcamo asså.
Snyggt byggt, hur gör du med dekalerna?
Caverö
Caverö skrev:Sjutton va kul merlin, har aldrigt tänkt en skyraider annat än amerikansk navy eller army.
Tack, Caverö! Nationalitetsbeteckningarna håller jag på att måla för hand. Experimenterar med olika storlekar på huggpipor i tamiya-tejp. Vet inte om det kommer att bli så kanonbra. Men, med den där här Heller-häcken kan man ju tillåta sig att "gå utanför ramen" lite, hehe! Kul bygge att visa på första månadsmötet efter sommaren; om den blir klar och jag inte drabbats av AMS. Siffror och sådant får väl bli något surrogat från spareboxen för överblivna dekaler.
merlin1953packard
johan r skrev:Kul med lite udda målning!
ser fram emot den den 13/8.
// Johan
Tack, Johan, det ser ut som den kan bli klar till dess! En amerikansk slitvarg i afrikanska "kläder", körd av koloniala fransmän... och med min något udda tolkning som rör sig i gränslandet mellan whatif och verklig förlaga. Det blir en "joker" på utställningsbordet...
merlin1953packard
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Heller 1/72 Skyraider i afrikanska kläder...
» A-1J Skyraider
» Hasegawa 1/72 Skyraider
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
» A-1J Skyraider
» Hasegawa 1/72 Skyraider
» A-1H Skyraider (Hasegawa, 1/72)
» A1 Skyraider 1:48 TAMIYA - Första modellen klar 20 år!
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|