Något lite annorlunda......
5 posters
Sida 1 av 1
Något lite annorlunda......
Jag fick en förfrågan om att måla bössor och det tänkte jag kunde vara roligt Så sagt och gjort, jag träffade ett par herrar som kom inramlandes med speciella färger som skulle tåla lite stryk och så satte jag igång.
Måste erkänna att det var kul... Jag måhända inte fått så mycket byggt på sistone men färgsprutan fick göra rätt för sig i alla fall.
(fast det var inte min spruta, min gick sönder samma dag jag skulle börja måla bössorna) Det jag använde var en spruta som lånats ut av allas vår Magnus Berggren...och den funkade bra
Här är ena bössan...
Och här är den andre...
Det var lite annorlunda...men rätt skoj!
Måste erkänna att det var kul... Jag måhända inte fått så mycket byggt på sistone men färgsprutan fick göra rätt för sig i alla fall.
(fast det var inte min spruta, min gick sönder samma dag jag skulle börja måla bössorna) Det jag använde var en spruta som lånats ut av allas vår Magnus Berggren...och den funkade bra
Här är ena bössan...
Och här är den andre...
Det var lite annorlunda...men rätt skoj!
Janne.S- Moderator
Sv: Något lite annorlunda......
Lustigt, jag har oxå fått frågan men har aldrig fått lägga händerna på någon knallpåk.
Kul och hyffsat resultat Janne.
Kul och hyffsat resultat Janne.
Caverö
coola camon janne !
jag har fått för mig att köpa En MG-34 finnes bra repliker men bäst är ju en fullt fungerande ,,sedan så är ju en granatkastare inte så dumt att ha ,,, men allvarligt. om man kunde få pröva olika vapen från WW2 under kontrollerade former skull vara intressant........... en pak 40 tex
jag har fått för mig att köpa En MG-34 finnes bra repliker men bäst är ju en fullt fungerande ,,sedan så är ju en granatkastare inte så dumt att ha ,,, men allvarligt. om man kunde få pröva olika vapen från WW2 under kontrollerade former skull vara intressant........... en pak 40 tex
Gigabyte
Ett mästarbevis om något, Janne, på din eminenta förmåga att få till ett riktigt bra camo! Du kommer sannolikt få fler förfrågningar i framtiden. Känner själv ett gäng med jägare som vill ha sina bössor mer i samklang med omgivande vegetation! Skulle man kunna rekommendera dig, givetvis mot anständigt arvode?
merlin1953packard
Himla snyggt. Lägger du på något skyddande skikt ovanpå?
Man blir inspirerad att måla paintballutrustningen men det får vänta.
Obed
merlin1953packard skrev:Ett mästarbevis om något, Janne, på din eminenta förmåga att få till ett riktigt bra camo! Du kommer sannolikt få fler förfrågningar i framtiden. Känner själv ett gäng med jägare som vill ha sina bössor mer i samklang med omgivande vegetation! Skulle man kunna rekommendera dig, givetvis mot anständigt arvode?
Visst, men det får gå genom mina kompanjoner (killarna vars bössor jag målade) jag har inget vapenskåp t.ex. eller färger för den delen.
Jag PM:ar dig en mailadress till John Doe så kan det disskuteras vidare med honom
Obed skrev:Himla snyggt. Lägger du på något skyddande skikt ovanpå?
Inget skyddande skikt utan färgen ska vara väldigt beständig och stryktålig när den härdat, den torkar fort men härdningen kan ta uppåt en vecka eller två, snabbare om man har ett värmeskåp.
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» Lite annorlunda byggtråd...
» Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)
» Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|