Pzh.2000, Revell 1/35.
+13
Azgaron
johan r
Patrik K
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
MiniStuff
Gigabyte
Janne.S
Caverö
MagnusE
Matt_Public
JOooCKE
17 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Pzh.2000, Revell 1/35.
Här går det undan Jocke! Ser att bli en vacker liten pjäs.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
oj här byggs det för det vilda ,, ser fint ut så långt jocke
jag hade svårt att sova en period i livet då det var lite mycket ,,valerina natt funkade fint då ..är ett naturmedel som inte är skadligt finnes på hälsokost affärerna ..
jag hade svårt att sova en period i livet då det var lite mycket ,,valerina natt funkade fint då ..är ett naturmedel som inte är skadligt finnes på hälsokost affärerna ..
Gigabyte
Tack ska ni ha!
Den är faktiskt färdig byggd nu
Så nu ska jag fixa spackel...Impalan har ätit upp min spackel tub
Bilder får ni imorgon...
/ Jocke
Den är faktiskt färdig byggd nu
Så nu ska jag fixa spackel...Impalan har ätit upp min spackel tub
Bilder får ni imorgon...
/ Jocke
JOooCKE
Shit... Superman speed på detta bygge Ser fram emot fortsättningen... Hur ska du måla och vädra den?
Mvh Jeppe
Mvh Jeppe
Joppo
Här går det undan!!!!!!
Skall den se fabriksny ut eller rejält använd med vädring?
Skall den se fabriksny ut eller rejält använd med vädring?
Warsawpact- Starwarsviritous
hehehe, ja här går det undan just nu!
Ang. målning och vädring så blir det det som jag gillar bäst på moderna vagnar... Fräsch i färg mm men lite ner dammad och kanske lite lera, får se på den biten men sand dam och lite sot mm blir det
/ Jocke
Ang. målning och vädring så blir det det som jag gillar bäst på moderna vagnar... Fräsch i färg mm men lite ner dammad och kanske lite lera, får se på den biten men sand dam och lite sot mm blir det
/ Jocke
JOooCKE
Hejsan!
Nu kommer några bilder på vagnen
Jag ska bara fixa lite små saker som nya antenner, lite i hopp rullat camo nät, ett nytt ''tyg-material-sak-som sitter på pipan...''
vad heter det? Kan någon pansar byggare svara på den frågan och vad den har för funktion
Så här har jag tänkt mig vädringen också...tycker om det
/ Jocke
Nu kommer några bilder på vagnen
Jag ska bara fixa lite små saker som nya antenner, lite i hopp rullat camo nät, ett nytt ''tyg-material-sak-som sitter på pipan...''
vad heter det? Kan någon pansar byggare svara på den frågan och vad den har för funktion
Så här har jag tänkt mig vädringen också...tycker om det
/ Jocke
JOooCKE
Jag vet inte vad själva "tygstycket"(jag skulle tippa på att det är gummi eller gallon) heter, men jag skulle tro att det är en skydd för att det inte ska läcka in vatten i rekyldämpningen. Själva pipan åker liksom bakåt när man avfyrar kanonen. Om du kollar in denna film så förstår du vad jag menar: https://www.youtube.com/watch?v=Ct1uOjhuUuE&feature=related
Din vädringsbild ser ut som en sjyst referens att utgå från. På ett så pass mörkt kampglage är det snyggt med ljus torkad lera tycker jag,det blir en snygg kontrast liksom.
Har du provat att skjuta på lera med airbrushen nån gång? Om inte skulle du kunna testa det... Det är skoj Jag brukar blanda till lite lervälling av pigment och diverse annat som jag sedan sprutar på stridsvagnen. Här är länk som visar hur det går till: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1221&page=3#
Kolla in bilderna till höger. Man använder liksom en pensel som "lerbehållare"...
Lycka till med fortsättningen!
/Jeppe
Din vädringsbild ser ut som en sjyst referens att utgå från. På ett så pass mörkt kampglage är det snyggt med ljus torkad lera tycker jag,det blir en snygg kontrast liksom.
Har du provat att skjuta på lera med airbrushen nån gång? Om inte skulle du kunna testa det... Det är skoj Jag brukar blanda till lite lervälling av pigment och diverse annat som jag sedan sprutar på stridsvagnen. Här är länk som visar hur det går till: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1221&page=3#
Kolla in bilderna till höger. Man använder liksom en pensel som "lerbehållare"...
Lycka till med fortsättningen!
/Jeppe
Joppo
Tack Jeppe!
det låter som en vettig funktion...
Jag ska nog ta och prova på att spruta på lera på den här
Tack för tipset!
/ Jocke
det låter som en vettig funktion...
Jag ska nog ta och prova på att spruta på lera på den här
Tack för tipset!
/ Jocke
JOooCKE
Nice vagn Jocke!
Tyskarna kan det där med att bygga fräcka bandfordon!
Ta och kolla in detta inslag om du inte redan sett det, såg det på Discovery Science för några veckor sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=h-nnUiMgE24&NR=1
Detta vore något för Försvarsmakten att inhandla istället för den förvisso lite coola "Archer", men Pzh.2000 är nog snäppet coolare faktiskt!
Kommer du till rugby-lokalen imorgon förresten??
Keep on limming!!
/Patrik Kennetsson
Tyskarna kan det där med att bygga fräcka bandfordon!
Ta och kolla in detta inslag om du inte redan sett det, såg det på Discovery Science för några veckor sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=h-nnUiMgE24&NR=1
Detta vore något för Försvarsmakten att inhandla istället för den förvisso lite coola "Archer", men Pzh.2000 är nog snäppet coolare faktiskt!
Kommer du till rugby-lokalen imorgon förresten??
Keep on limming!!
/Patrik Kennetsson
Patrik K
Tack Patrik!
Är det i morgon igen redan? Det är inte alls omöjligt att jag kommer
/ Jocke
Är det i morgon igen redan? Det är inte alls omöjligt att jag kommer
/ Jocke
JOooCKE
Jösses vad snabbt du bygger
Nu väntar jag bara på att se dig få lite färg på denna häftiga pjäs.
// Johan
Nu väntar jag bara på att se dig få lite färg på denna häftiga pjäs.
// Johan
johan r
När jag får hem spacklet ska denna spacklas har jag bestämt nu!
Hittade lite bilder från A-stan på en sån här leksak igår, det fick mig att bli rejält inspirerad
Detta är bilden som inspirerat mig...
Bison decals kommer med ett nytt sätt med ISAF dekaler, om det inte redan har kommit?
Det ska inhandlas sen ska jag bygga en riktigt nerdammad ISAF pjäs!
/ Jocke
Hittade lite bilder från A-stan på en sån här leksak igår, det fick mig att bli rejält inspirerad
Detta är bilden som inspirerat mig...
Bison decals kommer med ett nytt sätt med ISAF dekaler, om det inte redan har kommit?
Det ska inhandlas sen ska jag bygga en riktigt nerdammad ISAF pjäs!
/ Jocke
JOooCKE
MiniStuff- Vicesheriff
Kan inte annat än hålla med
Kul att du hittade inspirationen igen för den vagnen är tuff!
Kul att du hittade inspirationen igen för den vagnen är tuff!
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Jocke! Maffig bössa på den kärran!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det ska bli kul att bygga på denna igen
Hade tänkt mig en basplatta, dock bara lite sand som på bilden...
/ Jocke
Hade tänkt mig en basplatta, dock bara lite sand som på bilden...
/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:Det ska bli kul att bygga på denna igen
Hade tänkt mig en basplatta, dock bara MYCKET sand som på bilden...
/ Jocke
Blev det bättre Markus?
JOooCKE
Verkligen kul, Jocke, att få se en sådan mäktig maskin färdig! Den förtjänar verkligen en anständig basplatta att visas på! Kanske kommer du till Modell Göteborg och hälsar på, och då måste du ju naturligtvis visa den "live" för oss andra!
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Verkligen kul, Jocke, att få se en sådan mäktig maskin färdig! Den förtjänar verkligen en anständig basplatta att visas på! Kanske kommer du till Modell Göteborg och hälsar på, och då måste du ju naturligtvis visa den "live" för oss andra!
Jag är inte säker på att jag kommer till modell GBG iår...
Jag har inte riktigt pengar till tåg ner och boende mm, har lite halv dåligt med pengar just nu, har för inte länge sedan köpt en bass gitarr, nu på lördag åker jag till stockholm på Sonisphere festival, det lär sluka en del pengar, jag får se hur det blir
/ Jocke
JOooCKE
OOOO festival! Kul för dig! Hälsa alla artister! Håll dig i skinnet å drick inte för lite vatten
Skulle vilja åka på festival men då får det allt finnas ett 5-stjärnigt hotell jämt bredvid, camping är för de unga
/M
Skulle vilja åka på festival men då får det allt finnas ett 5-stjärnigt hotell jämt bredvid, camping är för de unga
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:OOOO festival! Kul för dig! Hälsa alla artister! Håll dig i skinnet å drick inte för lite vatten
/M
Hehehe, jag kan hälsa till Bruce Dickinson ( Iron Maiden ) han fyllen år på lördag, då jag ska se dem
/ Jocke
JOooCKE
Låter som väl spenderade pengar i alla fall
Modell GBG kommer ju alltid igen
Modell GBG kommer ju alltid igen
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Reggiane Re.2000 aka J20
» Hobby 2000
» Revells Pzh.2000 1/35