IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

5 posters

Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av MiniStuff mån maj 31 2010, 23:43

Halloj go vänner!

Är på vift åter igen, lite drygt ett år sedan sist, på sk bokinformationsdagar i Stenungsund. Inte så långt från Götet. Och precis som förra året så har jag packat med mig en liten låda med plast (och lite ets denna gång) i skala 1/72 och diverse verktyg.

Denna gång blev det en Nashorn av Dragon som jag hade liggandes. Hade tänkt mig en svarvad pipa till den också men då jag inte hade någon på lager så får det bli OOB helt och hållet. Smile

Jag började på den redan igår kväll när jag anlände hit till hotellet och tänker nu fortsätta lite innan ögonen inte orkar mer för idag. Bilder kommer senare eller i morgon bittida... keep an eye out! Wink


/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Azgaron mån maj 31 2010, 23:56

Låter som ett trevligt bygge Markus! Ser fram emot lite bilder.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Joppo tis jun 01 2010, 00:15

Sjyrre byrre! Nashornen är lite av en personlig favorit Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Janne.S tis jun 01 2010, 22:37

Lysande Mackan Very Happy Blir den här också byggd i samband med whisky? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Matt_Public ons jun 02 2010, 09:00

Janne.S skrev:Blir den här också byggd i samband med whisky? På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_biggrin

Antyder du att det byggs utan någonstans?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Janne.S ons jun 02 2010, 13:50

Hemma hos mig är jag rädd...... har inte råd med både whisky och modeller Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Azgaron ons jun 02 2010, 15:50

Smile
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Matt_Public tor jun 03 2010, 08:41

Janne.S skrev:Hemma hos mig är jag rädd...... har inte råd med både whisky och modeller På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_razz

Arme man! Ditt hem måste omedelbums utropas till katastrofområde. På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_eek
I sann Apocalypse Now-anda kommer rödakorspersonal (utrustad med Springbank och Glenfarclas) dundrandes i Blackhawks till tonerna av The Pouges "Streams of Whiskey".
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Janne.S tor jun 03 2010, 17:11

LOL
kan jag välja islay istället om jag e snäll?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Matt_Public tor jun 03 2010, 17:19

Janne.S skrev:Kan jag välja islay istället om jag e snäll?

Jorå, röda halvmånen tar nog med sig en tunna i händelse av finsmakare. På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av MiniStuff tor jun 03 2010, 22:25

Och så var jag hemma igen. Inte blev det några bilder uppladdade, glömde ta med kortläsaren Rolling Eyes men jag byggde iaf lite varje kväll. Blev en del god mat och gott sällskap med diverse dricka till under kvällarna, så jag orkade inte allt för mycket efter det Razz

Bilder kommer förhoppningsvis under helgen. Imorgon är det jobba jobba jobba som gäller och sen på lördag är det storstädning av världens smutsigaste och stökigaste hus (efter att det nya köket äntligen är färdigt) men bara fram till kl 14 för sen bär det av ut i skogen med en mina bästa vänner och många andra vänner för att börja med min väns svensexa Very Happy

Vi skall klä han i obligatorisk rosa kanindräkt och leka med paint-ball Twisted Evil shot the rabbit!!! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

och på söndag så lär väl kopparslagarna vara på besök Evil or Very Mad Laughing

... som sagt förhoppningsvis hinner/orkar jag med att ladda upp lite bilder på framgångarna med bygget.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Janne.S tor jun 03 2010, 22:30

Hahahaha...låter som en skojig helg! Ladda med chips, cola och huvudvärkstabletter!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Matt_Public fre jun 04 2010, 08:36

MiniStuff skrev: Vi skall klä honom i obligatorisk rosa kanindräkt och spela paint-ball

Är det bara jag som föreställer mig det ovanstående scenariot som ett dioramabygge med modifierade Dragon-figurer?

Min fantasi är kontaminerad. På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_mad
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av MiniStuff fre jun 04 2010, 09:05

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Icon_lol

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Azgaron fre jun 04 2010, 12:32

LOL
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn Empty Sv: På vift hemifrån med skala 1/72 - Nashorn

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet