IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

+7
Matt_Public
MagnusE
Fisken35
Janne.S
Stefan E
Azgaron
Patrik K
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Patrik K lör jun 12 2010, 23:21

Klev in på leksaksbutiken Sagoland här i Linköping igår (fredag) och höll på att få en smärre hjärtattack!
På golvet framför hyllorna med plastmodeller stod en pall med MASSOR av kartonger med Eduard och Tristar byggsatser!!!
Pratade med tjejen i kassan om hur det kom sig att detta massiva uppsving plötsligt infunnit sig, och då svarar hon att det är en
satsning som görs för att kunderna vill det, jag blev alldeles varm i kroppen och fick en smått fånigt leende på läpparna. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_clown Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin
Det fanns allt från weekend edition till profipack (allt i 1/48) hos eduard och blandat med figurer och pansar från tristar.

Det känns hel underbart att det görs sådana här satsningar, hoppet för vår hobby´s fortlevnad växer och växer för var dag tycker jag!
Var inne idag och köpte mig en Fw-190A-8 weekend edition, bygger ju igentligen inte 1/48 men det är ju aldrig försent att börja Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin

Vet inte om denna satsning görs i alla butiker i leksaksbutikskedjan Toy Team men man kan ju hoppas!
De butiker som är med i Toy Team är: Lekhuset i Norrköping, Sagoland i Linköping, Lekplaneten i Birsta och Sundsvall, Lekbiten i Umeå, Lekit i Stockholm, Lekhörnan i Alingsås samt Jättekul i Lund och Malmö.

/Patrik Kennetsson
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Azgaron sön jun 13 2010, 00:51

Låter himla trevligt tycker jag! Tänk om de kunde tänka likadant här!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Stefan E sön jun 13 2010, 09:19

Hejsan!


Var inne på Sagoland efter Patrik tipsat mig!
Väl där möttes jag av massor med eduard-kartonger, och priserna var högst rimliga, 169:- för "små" Weekend-satser (I-16, Yak-3, WWI), 219:- för större kärror (Focke-Wulf, Hellcat, Mirage) och 329:- för stora Profi-pack (Focke-Wulf, Camel dubbel-combo, Hellcat)!
Jag kom ut med en Mirage IIIC "Weekend"

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... 008-7

och en Focke-Wulf Fw190F-8 "Profi"!

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... 011-5

Kul att kunna stödja vår din lokala handlare, och låt oss hoppas det håller i sig!

Limma Lungt!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Janne.S sön jun 13 2010, 09:46

Huuu...tur att de inte gör så här i götet, dt hade aldrig min plånbok överlevt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Fisken35 sön jun 13 2010, 11:13

Det låtter som det blir ett stop där när jag kommer hem tror jag.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Azgaron sön jun 13 2010, 11:16

Trevliga inköp Stefan!
En sån Mirage införskaffade jag på Modell Gbg för nått år sen. Verkar vara en rätt trevlig modell för de pengarna.

Nä, det hade nog kunnat bli rätt tufft för plånboken, men å andra sidan slapp man ju frakt jämt och ständigt. Smile
Fast ni har ju vettiga modellaffärer där, vilket tyvärr saknas här.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av MagnusE sön jun 13 2010, 19:00

Janne.S skrev:Huuu...tur att de inte gör så här i götet, dt hade aldrig min plånbok överlevt!

Då får du åka till Alingsås. Var på Älvleken i lördags och det kryllade av Eduard och Tristar plus några F-16 modeller varav en Sufa av ett fabrikat som tyvärr inte thinnerminnet kan komma ihåg vad det var. Kom hem själv med en Academy M113.

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Matt_Public mån jun 14 2010, 10:44

Sånt här gillar jag. En gång för länge, länge sedan gick jag med min då pytte-pluttige son till en leksaksjättes lokala outlet för att inhandla något diffust mjukdjur. Döm om min förvåning då de utan förvarning börjat sälja Hasegawas bästa VK2-kärror i 1/48 för typ en hundring styck.

Om det sedan var en högre eller lägre makt som var verksam låter jag emellertid vara osagt. Blev rätt dyrt ändå om jag minns rätt.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Caverö mån jun 14 2010, 10:47

Spännande för att i lördags var jag inne alingsås och gick ner på lekhörnan med grabben.

Gjorde den vanliga och vanligen meningslösa loven förbi byggsatser och fick till min stora förvåning
se precis vad du just beskrivit.

Så det blev ett spontant innköp (utanför önskelistan) en bristol F2b fighter 1/48 Eduard.

cheers cheers cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Patrik K fre jun 18 2010, 12:52

Ringde till Lekhuset i Norrköping idag för att kolla om de också fått in kartongerna. Tyvärr var ju inte så fallet och om jag skall vara ärlig så var väl inte killen på andra sidan luren helt sugen på att införskaffa dom heller, "vi har redan fullt i hyllorna" som han uttryckte sig...då får vi väl helt sonika ta och rensa lite åt honom så att han får införskaffa lite nytt! Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_cheers

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Matt_Public fre jun 18 2010, 13:08

Veritech79 skrev: [...] ...då får vi väl helt sonika ta och rensa lite åt honom, så att han får införskaffa lite nytt!

Er offervilja är berömvärd. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Patrik K tis jun 22 2010, 12:09

Det ville sig inte bättre än att jag inhandlade en Yak-3 weekend edition igår...det här är inte bra alls.
Men det var väl mr Skifs som sa det va, "härligt härligt men farligt farligt"! Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_cheers Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_twisted

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Stefan E tis jun 22 2010, 12:28

Ja, nu vågar man ju nästan inte gå in i butiken.....

Man vet aldrig vad som följer med hem!

Sist blev det;

Fokker E.V - 1/48 weekend
La7 - 1/48 weekend
F6F-5(N) Hellcat - 1/48 Profi

Som sagt, det blir lite dyrt...

Men det är synd att klaga, bäst att passa på medan det finns!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Patrik K tis jun 22 2010, 12:40

Alldeles riktigt, får hoppas dom beställer andra modeller nästa vända så vi får ett brett utbud!

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av JOooCKE ons jun 23 2010, 10:53

Veritech79 skrev:
Vet inte om denna satsning görs i alla butiker i leksaksbutikskedjan Toy Team men man kan ju hoppas!
De butiker som är med i Toy Team är: Lekhuset i Norrköping, Sagoland i Linköping, Lekplaneten i Birsta och Sundsvall, Lekbiten i Umeå, Lekit i Stockholm, Lekhörnan i Alingsås samt Jättekul i Lund och Malmö.

/Patrik Kennetsson

Jag vet inte hur det är med de andra butikerna men i Norrköping finns det inte... Jag var där för en vecka sedan och handlade lite färg ( dock till xbox målning...) då var det samma saker som låg där vid jul... inte mycket nytt där inte. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_rolleyes

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Matt_Public ons jun 23 2010, 11:11

JOooCKE skrev: [...] då var det samma saker som låg där vid jul... inte mycket nytt där inte. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_rolleyes

Någon häromkring sköter inte sitt jobb. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Patrik K ons jun 23 2010, 11:14

JOooCKE skrev:
Veritech79 skrev:
Vet inte om denna satsning görs i alla butiker i leksaksbutikskedjan Toy Team men man kan ju hoppas!
De butiker som är med i Toy Team är: Lekhuset i Norrköping, Sagoland i Linköping, Lekplaneten i Birsta och Sundsvall, Lekbiten i Umeå, Lekit i Stockholm, Lekhörnan i Alingsås samt Jättekul i Lund och Malmö.

/Patrik Kennetsson

Jag vet inte hur det är med de andra butikerna men i Norrköping finns det inte... Jag var där för en vecka sedan och handlade lite färg ( dock till xbox målning...) då var det samma saker som låg där vid jul... inte mycket nytt där inte. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_rolleyes

/ Jocke

Pratade med killen som har hand om plastmodellerna (Oskar tror jag han heter) förra veckan och han verkade väl inte så intresserad i nuläget tyckte jag, men vi får hålla tummarna Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_exclaim

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av JOooCKE ons jun 23 2010, 11:14

Matt_Public skrev:
JOooCKE skrev: [...] då var det samma saker som låg där vid jul... inte mycket nytt där inte. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_rolleyes

Någon häromkring sköter inte sitt jobb. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_razz

Menar du tömningen av hyllorna?? Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_lol
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Matt_Public ons jun 23 2010, 13:02

JOooCKE skrev: Menar du tömningen av hyllorna?? Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_lol

Det var ju också en tolkning. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av johan r tor jun 24 2010, 16:12

Senaste skvaller i denna följetong.

Var nere och pratade med killarna i butiken i Alingsås och det verkar som om detta initiativ kommer från en firma i ............







Sundsvallsområdet!


Enligt killen som jag pratade (butikschefen?) med på Lekhörnan i Alingsås så kommer dom att fortsätta den här satsningen och sortimentet kommer att utökas Very Happy

Vi har alla möjligheter i världen att påverka utbudet och vad vi har att välja på kan ni se hos en känd plasthandlare från Sundsvall.............

Ljuset kommer från Norr cheers



//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Janne.S tor jun 24 2010, 17:29

E det Palén och pojkarna som är i farten?

noteras att Alingsås är för farligt att besöka för tillfället.......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Det här vet jag...

Inlägg av Johan P ons jun 30 2010, 12:22

Plastbyggsatser från i huvudsak Eduard, Tristar och Kinetic, men även lite Fujimi och Aoshima finns för närvarande i följande leksaksbutiker:

Lekhörnan i Alingsås
Lekplaneten i Norrtälje
Lekplaneten i Solna
Lekplaneten i Sundsvall (två butiker)
Sagoland i Linköping

Leveranser är också på väg till:
Olles Leksaker i Uddevalla
Lekit i Täby

Det jobbas också på att få igång fler leksaksbutiker och hobbybutiker.

Tips önskas om leksaks- eller hobbybutiker i er närhet som saknar dessa märken. Tar även gärna emot önskemål om andra märken som ni vill se i er lokala butik.

Som sagt - stötta din lokala butik!

/Johan

Johan P
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Matt_Public ons jun 30 2010, 12:42

Johan P skrev:
Som sagt - stötta din lokala butik!

Bah! Jag stöttar alla plasthandlare som kommer i min väg. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin


Edit: Tack för tipsen förresten!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Janne.S ons jun 30 2010, 12:49

Se där ja, spännande Johan Very Happy
Kul att du tittade förbi, Johan.

Kanske Kempes Hobby här i Göteborg? Annars har vi väl bara Hobbex i Nordstan och Toys på Frölunda torg som jag sett ha någolunda utbud av modeller här i Götet.

Fine Molds grejer är aldrig fel
Samt att ett bra utbud av Aires tillbehör vore najs.

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Janne.S ons jun 30 2010, 12:50

Matt_Public skrev:
Johan P skrev:
Som sagt - stötta din lokala butik!

Bah! Jag stöttar alla plasthandlare som kommer i min väg. Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Icon_biggrin


Edit: Tack för tipsen förresten!

Som inte hinner undan menar du väl? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall... Empty Sv: Ibland kan man undra om det inte finns en högre makt iallafall...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet