IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

+4
merlin1953packard
Stefan E
Janne.S
Kent
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Kent fre jul 30 2010, 23:20

Här kommer en byggtråd om mitt nya hobbyrum,kommer att bli segt med uppdateringar här. En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Icon_neutral
En bild på huset,rummet ligger i källaren.
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04156

Å en bild från köksfönstret,ett ganska så lugnt område En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Fresse
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04158

Själva hobbyrummet på ca 11kvm
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04152
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04153
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04154
En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" DSC04155

Kommer att satsa på bra belysning då den jag har nu är väldigt undermålig.

Over and out
/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Janne.S lör jul 31 2010, 00:07

Superläckert!
Man behöver utrymmen, jag har 10 kvadrat och det skulle jag säga omkring lagomt. Då får man plats med en mysig liten fotohörna dessutom Very Happy

Jag har 5 skrivbordslampor till mina två arbetsbord som står för belysningen.... men det känns nästan i underkant, skulle nog behöva en lampa till Razz

Du har en bra läge för en rejäl sprutbox där under fönstret, gör en insats med en ventil som du kan stoppa in i den. som du sedan leder ut luften genom.


Följer bygget av hobbyrummet med en gnutta avund i blicken Razz (jag har inrett ett hobbyrum...inte byggt ett ändamålsenligt)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Stefan E lör jul 31 2010, 00:20

Hejsan!

Satsa på bra belysning och bra avställningsytor (för modeller på "G" och torkande delar.

En sprutbox, och bra ventilation är också viktigt!

Jag isolerade golvet i mitt tåg/hobbyrum med väv/platonmatta och 25mm frigolit (kunde tagit 40mm) under ett plast-laminatgolv, funkar kanon.

Ser mysigt ut, Kommer att följa ditt bygge!

Lycka Till!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av merlin1953packard lör jul 31 2010, 01:14

Härligt när man kan designa hobbyrummet från scratch... känner nästan lukten av ny furupanel... mmmm!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Jörgen.E lör jul 31 2010, 08:58

Ser lite större ut än ditt nuvarande krypin En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Icon_biggrin Måste åka upp å kolla in nya stugan nån dag.

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Azgaron lör jul 31 2010, 19:19

Ser trevligt ut så långt! Ska bli kul att se det färdiga rummet!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Jokkocze mån aug 23 2010, 00:48

Lite lyx med ett helt rum till byggande och målande, själv har jag en liten hörna i mitt sovrum Crying or Very sad

Stannar den hemska furun kvar i nuvarande skick, eller blir det kanske lite färg på den? Eller ännu bättre, försvinner den kanske helt? (Eller ja, är väl ganska jämnlikt med målad..)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Delmar mån aug 23 2010, 00:56

spännande!, bra arbetsyta är viktigt.
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum" Empty Sv: En anorlunda byggtråd "Mitt nya hobbyrum"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet