IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

+4
MiniStuff
Delmar
Janne.S
Warsawpact
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Warsawpact ons sep 15 2010, 21:51

Vet inte om jag postar det här på rätt ställe eller om ni rent av redan vet om det här men jag läste nyss om lite nya saker som händer hos Fint Mögel.

Till att börja med så har Finemolds gått ut med att de skall göra Tie Fighter samt Tie Interceptor i skalan 1/48. Det har länge varit ett rykte att de skulle göra en i 48a skalan men inget har vart officiellt förän nu.
Kan ses bl.a. här och här.

Finns också ett sneek-peek klipp ifrån Finemolds fabrik där de visar en Tie Fighter i 1/48.
Kan ses här

Vidare ifrån Fint Mögel är att de skall göra en Cloud City Car ( den där lustiga orangea tandem saken) men tack och lov så kom Snowspeedern emellan. De skall även göra en AT-AT. Den sistnämnda i 1/72 men den kommer ändå att bli redigt fet.

Mycket nöje!
cheers cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Janne.S ons sep 15 2010, 21:53

I´m drowning in a pool of drool! drunken
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Delmar ons sep 15 2010, 21:57

hoho AT-AT skulle tom jag börja salivera av
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av MiniStuff ons sep 15 2010, 22:00

Förhandsbeställde den nya T-fightern samt återutgivningen av Falken i 1/72 igår kväll hos HLJ Very Happy

Blir dyrt men jag kunde inte låta bli och jag har inte fått min skatteåterbäring än så jag kommer nog att få den lagom till dessa kommer ut i december. Härlig julklapp till mig själv santa

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jokkocze ons sep 15 2010, 22:21

Oj, oj, oj! En tie i 1/48 måste man ju ha! Inte kul att blanda storleken på modellerna ju.
Är väldigt sugen på en snowspeeder och en x-wing i samma skala, men det är ju så förbaskat dyrt :/

När jag har råd så ska jag fan köpa!

En falcon vore ju också kul, men den är ännu dyrare och ännu mer utanför min budget :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Azgaron ons sep 15 2010, 22:27

Uj, och jag som inte ens byggt nån fint mögel i 1/72 ens.
Får väl spara pengar och hoppa direkt på 1/48.

När kommer 1/32 Question Smile

Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Matt_Public tor sep 16 2010, 07:55

*dansar löjlig tåspetsdans och sjunger av glädje inombords*
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Warsawpact tor sep 16 2010, 12:28

Azgaron skrev:
När kommer 1/32 Question Smile


Den dagen de bestämmer sig att skicka med en life size hangar för att få plats med dem Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Azgaron tor sep 16 2010, 13:14

Smile
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jörgen.E tor sep 16 2010, 17:13

Häftigt....Ett par tie-fighters i rote e ju ett måste Very Happy
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Matt_Public fre sep 17 2010, 08:35

Asså, jag blir bara gladare och gladare över det här. Tror att jag ska bygga en X-wing för att muntra upp mig ytterligare!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Janne.S fre sep 17 2010, 11:35

På tal om det, HLJ har fortfarande 40% rea på SLAVE 1..... kostar en 300-ing jämfört med 7-800 spänn här i svedala.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jokkocze fre sep 17 2010, 11:39

Men den är ju fel skala :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Warsawpact fre sep 17 2010, 18:09

Jokkocze skrev:Men den är ju fel skala :/

Om du skall ha en slips i 1/32 får du bygga en carport alt. en hangar till den först.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jokkocze fre sep 17 2010, 18:10

1/32 är för stort. 1/48 vill jag ha!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Warsawpact fre sep 17 2010, 18:12

Jokkocze skrev:1/32 är för stort. 1/48 vill jag ha!

Jasså, jag trodde du pratade om Tie Fighter.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jokkocze fre sep 17 2010, 18:14

Nej, nej. Läser du inlägget före mitt "Men det är ju fel skala" så ser du att Janne berättar om att HLJ har 40% rabatt på Slave 1. DEN är fel skala Wink
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Janne.S fre sep 17 2010, 18:15

LOL Svårt att få plats för den i 1/48 tror jag...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Jokkocze fre sep 17 2010, 18:16

Sååå stor är den ju inte Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

"Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds. Empty Sv: "Nya" Star Wars kits ifrån FineMolds.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet